2012年3月19日星期一

公用功用(上)


今期開香港公用股,睇睇幾隻既得利益集團軍代表,壟斷地位未來會唔會受到威脅。

香港政治大時袋,普通市民忽然眼界大開,見到好多以往冇可能見到的物事,好似順叔呢類財經茄哩啡,當然狂食花生,邊睇戲邊學嘢。香港大孖沙身家百億千億計,就唔會有睇戲心態,應該唔少人好擔心,政經秩序重新洗牌,被人夾住大春袋,被迫交出大銀袋。

總理溫家寶,在人大政協兩會閉幕記者會上公開表示,有信心香港能夠選出一個「多數港人所擁護的特首」,話音甫落,電能國際(0006)大老闆、長實(0001)主席李嘉誠,忽然公開表態,繼續力撐唐英年做特首,又講明就算梁振英當選,長和系都唔會「撤資」。

唐英年今日的「民望」,好大程度上,其實係香港普羅大從對大財團既得利益的情感投射,之前幾次特首選舉,誠哥都冇話公開透露自己投票取向,今次竟然赤膊上陣,無疑只會令市民對唐英年更反感,誠哥這翻「挺唐」言論,「反梁」味道更重。

上星期五的特首選舉電視辯論,可能漸覺大勢已去,唐英年表現反而出奇的輕鬆,似為絕地反擊,更似一鑊熟,為「公眾利益」抖出疑似政府機密,「踢爆」梁振英曾經講過要遲早要出動防暴警察對付香港示威者,仲有建議縮短商台續牌年期。

唐英年搬得出這兩個「自殺式」炸彈,已經完全放棄政綱上的比拼,正接在意識形態層面拗手瓜,將梁振英劃成對集會言論自由的威脅,亦把自己變成捍衛「最核心的核心價值」的選擇;將一場被喻為「地產黨對共產黨」的權力鬥爭,幻化成「中環對西環」的價值之戰。

反枱到呢個程度,差在未呃出「港人治港對黨人治港」的口號,下一場特首辯論,如果唐營唔敢引爆「香港地下黨」這個「大殺傷力武器」的更多資料,可以視為特首選舉「開始受控」的跡象。

老實講,港英年代,中國共產黨在香港活動,已經係公秘密,回歸之後變成自己地方,又點會忽然「河水不犯井水」。梁振英曾經否認自己是共產黨,但身處香港權力核心幾十年,又點會唔係重點培育的「自己人」,香港有錢佬信唔過梁振英,一來潛意識上,抗拒一個被大孖沙視為「地產經紀」的測量師,忽然成為自己老闆,二來唔知道梁振英會開邊辨,會唔會帶來政經秩序重新洗牌的可能,睇唔通,對大財團的大銀袋就是最大威脅。

誠哥夠膽公開講,就算梁振英當選,長和系都唔會撤資,原因得一個,因為根本唔存在「撤資」的需要。長和系放在香港的資產,唔夠兩成,從來冇將所有雞蛋放在同一個籃,晨早已經對沖晒政治風險。

舉個例,假如香港在3月25日全民公投,表決是否將全港最大5個財團的資產公有化,共產一次下不為例,相信未必會得到大多數人通過,萬一通過,長和系最多唔見15%資產,但係新地(0016)恒地(0012)等,可以變得一無所有。

過去十幾年,在歐洲狂燒銀紙搞電訊,過去兩年開始止血,電能國際及長江基建(1038)兩單近千億銀大刁,又係放在歐洲的公用事業,香港已經做到咁大,可以霸的地頭已經霸晒,當然冇類似投資機會,問題係,唔通在中國內地都冇類似投資機會?呢度就要套用誠哥當日所講,做大刁最緊要選擇「法律政治穩定」的地方,再講白啲,就係唔尻信你共產黨。

長和系業務向來國際化,在歐洲做一兩單大刁,唔代表對中港營商環境,突然變得悲觀,不過,作為電能國際在香港的「競爭對手」,中電控股(0002)上星期公布的一項消息,足以反映香港大財團,對未來政經秩序可能重新洗牌的憂慮。

上星期五,中電宣布正與南方電網商討,向美資股東埃克森美孚,收購其所擁有的6成青山發電有限公司的權益。

呢單其實係大新聞,下回再續。

關連文章:
1. 公用功用(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言