2012年4月11日星期三

昆侖氣概(中)

上回講到,昆侖能源(0135)自2010年改名,專注天然氣業務,感覺上擺脫咗過去十幾年定位不清的問題,投資者感受到公司改變策略的「氣慨」,但唔係咁多人講得清楚昆侖能源業務的「概要」。

根據昆侖能源上月底公布的2011年全年業績,淨賺56億銀(港元,下同),較轉型前未重列的2010年純利,勁升1.3倍,盈利水平創下歷史新高,來自天然氣業務的收益,已經超過公司比重5成,公布業績後嚟一劑大型配股,折讓7.6%,集資過百億元,反而成為機構投資者大手入貨機會,高盛啱啱在星期二出咗份報告,嗱嗱聲將昆侖能源放入咩嘢確信買入名單,睇HK$16.7。

呢隻嘢唔係唔買得,不過管理層講到業務策略,有時好似武俠片咁,又「以氣代油」又「氣化長江」,散戶要押注落去,最好先搞清楚昆侖能源的搵食地盤,在燃料供應鏈的上游定下游、做批發定零售、賣氣體定液體等問題,仲有同中石油(0857)母子分工的問題。

香港散戶最熟悉的燃氣公司,首推中華煤氣(0003),不過相信絕大部分香港人,唔會留意屋企燒緊的「煤氣」其實燒緊乜,又或者中華煤氣由邊度輸入生產「煤氣」的燃料,將香港代入中國市場,昆侖能源可以話做緊埃克森美孚等外資能源公司在香港的角色,佔據燃料供應鏈的中下游位置,既是住宅燃料的批發中介,亦是動力燃料的零售公司。

昆侖能源基本上有四大嚿業務:石油勘探開採、天然氣管道、液化天然氣(LNG)加工儲運、天然氣分銷。

昆侖能源在中國神油年代,買落幾塊老油田,位處秘魯塔拉拉等地,雖然又老又遠又散,勝在投資早成本低,仍然有咬口,一年賺十零廿個億,夠晒穩定,最正路發展,係同阿媽玩交換禮物,剝離非核心業務,換取中石油的天然氣資產,不過中石油唔等錢使,反而有相當誘因,在個仔快高長大之前,提高現時約5成的控股比例,就算中石油未來進一步射筍嘢俾昆侖能源,最大機會仍然係收新股。

中石油管理層,多次講明支持昆侖能源「以氣代油」的戰略,不過從來冇用「旗艦」嚟形容昆侖能源的天然氣業務,中石油2011年超過2,800億元人民幣的資本性支出當中,有22%,投資在「天然氣與管道」,遠遠超過昆侖能源的整體資本開支,即係話昆侖能源及中石油母子之間,天然氣業務仍然有大量重疊的地方。

如果大家睇開中石油的業績推介,每年例牌有一頁,講下中石油油氣管道建設的情況,當中天然氣管道,越嚟越多越嚟越長,因為中石油既控制全國主要氣田,亦負責主要輸氣管的鋪設,唔計規劃中的俄羅斯緬甸等入口大氣喉,全國橫七縱八14條在建主要天然氣管道,中石油擁有11條,包括「西氣東輸」一二線,同埋「陝西-北京」一二三線(下稱「陝京三線」),十幾條天然氣管道幹線,亦係中國鼓勵使用天然氣的最重要政策工具,北京控股(0392)、新奧燃氣(2688)等燃氣零售公司的,共係接駁入屋的「支氣管」,「主氣管」其實被中石油呢個「總批發商」鍊住。

昆侖能源在2010年底,220億元向中石油收購「中石油北京天然氣管道公司」60%權益,主要資產其實就係「陝京三線」,聽過名就知道主要向北京地區供應天然氣,交易舊年下半年先正式獲批完成,但已經成為昆侖能源2011年最賺錢一嚿業務,稅前盈利貢獻43億元,可以話係近年香港上市公司收購國有資產最筍的一件貨,另外4成權益,北控咬住,唔知係咪買路錢,但係北控成功控制氣源供應話事權,呢個亦係北控在同類公司當中,始終被看高一線的原因。

講到呢度,大家可以見到,昆侖能源最大增長潛力,其實就係「天然氣管道」呢個最重要上游區域,問題係,中石油冇講到會繼續有同類筍貨益昆侖能源,亦唔見得條條氣管好似「陝京三線」咁好賺,最重要一點,昆侖能源未來業務重點,似乎睇重液體多過氣體,零售多過批發。

下回再續。

關連文章:
1. 昆侖氣概(上)(中)(下)
2. 國民爭氣
3. 群鴻氣海(上)(下)

伸延閱讀:
1. 第一財經: 南京化工園燃氣爭奪戰
2. 新世紀周刊: 昆侖能源股權激勵模式引發爭議
3. 蔣潔敏: 不管油價漲跌都該投資中石油
4. 新華網: “十二五”天然氣發展任務艱巨

沒有留言:

發佈留言