2012年8月24日星期五

誰來買A股(下)

上回講到,阿公今年落柯打要「提振股市信心」,但A股振極唔起頭,中國證監會變咗唱好大隊,四圍撲水射股市,年頭撲到而家未停過,新水喉包括進行中的孖展炒股,氹上市公司打工仔以股代薪,仲有準備放少少各項社會保障資金入證券市場。

另外一樣一路做緊的,包括加大QFII的投資額度及合資格境外機構投資者的數目,搬外匯買股票,RQFII亦鬆咗章,放幾條喉落香港的離岸人仔資金池,接駁入A股市場。

RQFII同香港散戶比較有影響的,包括好快可能大量出現的人民幣計價跨境ETF,現家掛牌得一間,叫做華夏滬深300 (83188),下個星期應該多兩隻,易方達中證(83100)同埋南方A50(82822)

睇呢幾隻ETF個名,幾乎已經知道係乜,發行人多數係容易攞到通行證的中資機構,ETF追蹤的亦係主要A股指數,例如華夏滬深300就係透過直接買入滬深300的成份股A股,達到複製A股指數升跌的效果。

香港人仔買賣的證券,始終冇咁方便,做多一個手續可能令好多散戶冇晒興趣,華夏滬深300上市成個月,成交唔算活躍,香港散戶熟口熟臉用港幣交易的安碩A50(2823),成交金額仍然長處十大,不過隨住A股跨境ETF的出現,有幾個必然出現的趨勢大家可以留意吓。

例如A股ETF的發行人擁有RQFII的投資額度,可以真心白銀買入A股,安碩A50唔係股票,散戶買咗,查實坐住一堆結構性衍生產品,技術細節唔講,唔計作為發行人的歐資金融機構有幾穩健,安碩A50的交易對手風險亦較高,放長少少,安碩A50以前旺市時高溢價的情景好難出現,未來競爭力亦會逐漸打折回。

A股同埋H股,同股同權同公司,但唔少仲有好大差價,例如廣州藥業(0874)A股股價,計埋匯率因素,等如H股的一倍,以前冇咁多QFII同埋QDII,少數可以在中港股市行走自如,套戥AH股溢價的,只有社保基金同埋匯金呢類阿公基金,仲有就係國企的母公司,不過可能政治唔正確,冇乜人咁做,當大量跨境ETF出現之後,好多發行人及基金公司變相有咗套戥的能力,AH股之間的價格差距,會收窄得更快。

人仔升值潛力冇幾年前咁吸引,純粹比較橙柑桔的話,估值極殘冇爆煲風險又較A股有大折讓的H股,著數過A股ETF,又方便又唔使被人賺管理費,冇咁方便的A股指數ETF,又著數過安碩A50。

講咗咁多條A股新水喉,可能都係嘥時間,大跌市時候最自然的購買力,好多時來自大股東增持或者公司回購的最好時機,中證監月前都有「鼓勵」有現金有條件的上市公司進行回購,不過國企當中唔見有乜動靜。

股市殘到無倫,大股東見到外人見唔到的價值,會索性成間上市公司私有化咗佢, 2002年底2003年初幾個月,港股私有化的個案,仲多過新股上市的數目,望返轉頭,就係股市見底的一個重要訊號。

幾年前中移動(0941)增經建議回購一定數量的股票,中石油(0857)的母公司,同埋國企巨銀大股東的滙金,亦有進行象徵式的增持行動,但整體嚟講,國控企業甚少見到呢類動作,國企私有化的國案,更加絕無僅有,例如中石化(0386)下面養住一大抽乜乜石化,講私有化最少十年八年,香港亦有唔少僵屍級的紅籌國控資產,明明喺度獻世,大股東(即係阿公)都冇話做私有化。

國企私有化退市,可能涉及國進民退的爭議,屬於極罕見動作,不過公司回購及大股東增持,查實係最自然的市場動作,國企母公司股大股,既最了解A股公司的真正價值,理論上亦有雄厚資金增持,一個最自然的市場動作,一直未見出現,有可能本身亦係「政策市」的「政策」之一。

關連文章:
1. 誰來買A股(上)(下)
2. 大市中指(上)(中)(下)

伸延閱讀:
1. 朱泙漫屠龍記: A50是什麼?

3 則留言:

  1. 順叔,在下有三個問題,想請教一下:(1)吹水王除HoHoHo外,點睇至靚港姐老公間新天地?雖然未至於吹水,但係這種模式真係要求小股東投資落去都係閒錢。;(2)點睇B轉H? 是純吹水定試水溫?(3)A股鑽石底之後是否深不見底?John

    回覆刪除
    回覆
    1. 巴打,三個問題,題題都咁能難,想點先?!

      呢期太唔得閒,只能係咪意講幾句:
      (1)睡房羅公子係最早殺入長三角的港商,攞到幾塊靚地唔奇,不過中國有幾多個西湖,睡房近幾年都證明唔到自己特別有戰鬥力,羅公子娶咗至靚港姐,未至於不愛江山愛美人,不過應該唔會特別著緊間上市睡房
      (2)B轉H就算係國策,都唔會係個有時限的國策,唔通會同晒全世界講,一年內搞掂B股,等班友炒到雞飛狗走咩,B股唔係咁流通,開咗B轉H呢條路,一啲MAKE SENSE的上市公司,自然會做嘢,唔做的,咪好似香港創業板咁,由得佢自然死亡囉
      (3)禾從來唔信鑽石底黃金叉燒包呢啲嘢的


      刪除
  2. 嘻嘻,今期開惠理,之前我買806,係買謝清海;點睇近來806開始"不務正業"又做ETF, 又做放數佬?真係到左瓶頸?仲有近年步步高陞嘅蘇俊祺? J

    回覆刪除