2011年12月23日星期五

利豐雙刁(下)


上回講到,利豐(0494)在2010完成咗公司「歷史上最複雜的改組」,由一條「供應銷」,變成貿易、物流及零售分銷三個網絡。

「買辦」呢個中文辭彙,聽講嚟自葡文,最初在南中國地區流行,本意係為外國人負責採購的「僕人」,今日的「現代買辦」(Merchandiser),或者叫做採購(Sourcing)公司,除咗幫客仔搵廠做單,仲會處理產品開發及品質監控等工作,盡量解決生產工序問題各種問題。客仔要100蚊買十條桃紅色的底褲,「買辦」作為中間人,可以做到97蚊搞掂,交貨或出口,所壓縮的3蚊成本,就可以落自己袋。

利豐以前講到自己條「供應鏈」幾巴閉幾神奇,而家做埋物流及分銷,其實做多幾樣粗重功夫,一盤擔擔抬抬的生意,又出書又學術論文,唔識嚇死,識就笑死,利豐做1,200億元(港元,下同)生意,純利40億,純利率3%,嗱,各位學嘢,呢個就係「軟3元」喇。

利豐予人「獨一無二」的感覺,查實有千千萬萬的公司做緊同一樣嘢,利豐夠突出,因為主要競爭對手已經被收購得七七八八,另外,大型公司自己有獨立的「採購部門」,掌握住控制成本的商業秘密,唔會隨便四圍揚,利豐高調講「供應鏈管理」多年,就算屎片當秘笈,好容易變成「權威」。

利豐伯爺百年前在廣州做買辦起家,搵食工具係幾句外語,傳到第三代變成國際超級買辦,馮氏昆仲經營能力無可置疑,不過最重要搵食工具,仍然係同外國人的「溝通」能力,包括管理「市場期望」及保持「權威」形象,呢種「溝通」能力,未必要講得你明,最緊要你信佢「透明」。

利豐出書講「供應鏈管理」,管理層公開講生意經,正正係吹水的最高境界,聽落入耳,但講完等如冇講,但既然係「權威」,又多次吹到變成哈佛商學院研究案例,「光環」自然會出現,邊個唔明都唔夠膽出聲,見佢形象好字號老,又冇乜其他選擇,自自然然幫襯佢試吓,包括沃爾瑪。

利豐舊年一月同沃爾瑪達成採購協議,第一年採購額約20億美元,即時被分析員捧上天,查實,協議既非獨家,又唔包生仔有生意做,做得成功,沃爾瑪有權在2016年,收購利豐相關的專責採購部門,商業秘密都偷埋,不對等的「合作關係」,又點會開花結果。

利豐因為夠大,採購可以更平,但無論利豐幾大,都唔會大得過沃爾瑪,呢個超市巨人採購壓縮成本功夫出晒名,講明未來會逐步減少外判採購的「中間人」,搵利豐指教吓,一試無妨,但隨時會踢走呢個「超級中間人」。

利豐收入8成來自歐美,又有7成來自紡織製品,知名零售品牌,唔會輕易將產品設計及品質監控等重要工序,交俾外人,亦即係話,利豐的業務根基,其實係幫一大堆外國山寨公司執頭執尾,山大斬埋夠多柴。

利豐至2013年的「三年計劃」,主要目標要谷大核心盈利到15億美元,當中「貿易」及包括零售的「本土」業務,各佔7億元,反映利豐對本業的增長空間,有相當保留,未來要靠「零售」食糊,就要繼續併購。如果達標,市盈率又保持現在30倍水位,市值將會高達3,500億元。

利豐做買辦可能係地球權威,物流及零售,講緊兩盤完全唔同的生意,或者讀完哈佛MBA真係三頭六臂,玩具反斗城加OK便利店,一大堆雜嘜時裝,炒埋一碟,可以變成另一嚿千億元資產。

利豐大股東收購漢登(0448),淡馬錫曲線減持利豐股權,前者預示利豐將繼續依賴併購雜嘜零售品牌催谷收入,後者反映投資者逐漸失去信心,在2011年最後一個月出現的這兩單刁,可能是利豐未來兩年的寫照

(順叔聖誕新年放假叉電,財經茄哩啡專欄,將由老友「阿舜」代筆兩星期,祝各位聖誕開心,新年進步。)

關連文章:
1. 利豐雙刁(上)(中)(下)
2. 捻明利豐(上)(下)
3. 私有化學(上)

1 則留言:

  1. 小弟以前讀書果陣, 都讀過下 supply chain mgt, 真係讀過下呢d 「狗」吹既 case studies, 而家我個封塵書櫃, 仲有你講果本 悶到震既 L&F 既「自傳」。

    佢地真殺著 merging & acquisitions 唔肯公開, 呢本書都係唔完整, 要靠順叔同各位高手「補完」。

    回覆刪除