2013年3月1日星期五

李氏樓刁(上)

The Appendix of Apex (按圖放大)

牙痕,講幾句。

香港大孖沙界,唔少已經七張幾八張,新世界彤叔同埋澳門賭王,最近已經鮮有露臉少問世事,不過仲有一對活寶,仲好精靈,最近兩個星期,仲不約而同搞咗單大新聞添。

呢邊長實誠伯,失驚無神將間「闌尾級」的酒店分拆出售,擺明同政府挑機;嗰邊恒地(0012)四叔,你估佢唔到,慈善家上身,閹埋幾十年的農地,都話要捐啲「環頭環尾」出嚟,幫年青人上車咁。

兩個最有銀的「李」,兩單樓刁,一個摟屌,一個賣俏,放埋一齊睇,香港成個局,當堂立體咗唔少。

先講誠伯單刁。

長實間雍澄軒,三星級都唔知入唔入流,就算在腸實唔係咁出色的磚頭組合中,都只可以話屬於「闌尾級」的三四線物業,連改個無厘頭英文名「APEX」,都好有「APPENDIX」的味道,件嘢如果只係睇外表,唔講仲以為係「腸乾屎頓凸」又一發水住宅杰作,一個酒店則搞成咁,一望就知有古怪,查實早在2004年,長實曾經向地政總署申請預售樓花(當日新聞報道),不過即時俾人屌到開巷,最後拆骨出售計劃無痴而終(到前年申請埋分契,政府冇理由唔知誠伯想做乜)。

誠伯乖咗唔夠幾年,早兩個星期超人硬上弓,將件嘢拎出嚟賣。當日銀行可以成功老滾散戶「迷債」係「債」,不過香港人炒磚頭大半個世紀,你同佢哋講「酒店」係「住宅」,就唔係個個接受到,樓刁出街,主動摟屌,誠伯腸實自然被人屌到反肚。

通常涉及誠伯的新聞,又在香港炒到好大件事的話,鬼佬傳媒多數會跟進,不過呢單嘢香港炒到打使咁,國際傳媒幾乎冇提及,在鬼佬眼中,可能覺得明明一個好普通又合法的商業動作,唔明白點解香港人會炒到咁大鑊。將酒店分拆出售,無論係「公寓式酒店」又好,「酒店式公寓」都好,在外國都普遍過普遍,普遍到2006年,DONALD TRUMP喺佢個電目THE APPRENTICE裡面,宣布自己公司TRUMP SOHO的計劃(最後項目幾乎爛尾,有買家更加以「銷售誤導」為由,將DONALD TRUMP公司告上法庭,此乃後話)。

好喇,既然分拆酒店出售咁普遍,香港人點解又覺得腸實條APEX咁大碌?

好簡單咁講,磚頭市場作為香港經濟支持幾十年,香港(及內地)投資者,又係出咗名鐘意炒磚頭,但係香港房地產市場的創意,近乎零。講條春咩,俾你做地產商,撓起兩隻手可以年復一年咁賺到底褲都著唔落、肥到屙尿睇唔到條撚,仲要肥田冇人爭冇競爭,又點使搲爆頭諗吓類似「TIMESHARE」、「CROWD-FUNDING」的另類物業發展模式,所有創意,咪去晒起發水樓賣縮水樓,點樣「賣樓送窗台」咁,香港人咪一路以為酒店就係酒店,住宅就係住宅,未見識過中間其實有好多「CROSSOVER」的彈性囉,所以今次誠伯查實用心良苦,做緊一場香港地政界好耐冇人肯做的投資者教育。

唔少人話腸實向政府挑機、宣戰,以特首梁振英(測量師行老闆)及政務司司長林鄭月娥(前發展局局長)最熟悉的題目,兜巴刮返政府一二號人物,不過誠伯呢鋪牌最高章之處,查實係打咗張表面好毒但查實又好正的牌,令下家都唔知上唔上佢好。

而家政府唔係冇錢,而係日九日呻冇地起樓,搞到要填海開山鑽地洞,撚嚟撚去都話幾年後先有土地供應,好喇,誠伯在腸實求其扯條「闌尾」級酒店出嚟,已經有幾百個單位,聽講腸實擁有類似地契條款的酒店單位(冇規定唔可以拆骨出售),超過四千個,全香港加埋(一路冇人問政府有幾多個類似酒店項目、有幾多單位),分分鐘有十萬八萬個,如果政府肯接受呢個「酒店」及「住宅」中間的灰色地帶,隻眼開隻眼閉,即時有大量住宅單位供應,土地用途用「酒店」變成「住宅」,發展商當然賺到笑,但可以解決到冇地起樓的燃眉之急,發展局膠波局長亦唔需要咁頭痕。

當然啦,如果出現呢個咁政策轉向,間間酒店變晒「酒店公寓」或「公寓酒店」,班自由行住邊先?財經茄哩啡忽發奇想,誠伯出得呢一招,用心良苦,潛台辭唔通係希望香港政府反思一下,自由行實施十年,係咪時候剎吓車?講得白啲,誠伯呢單樓刁,查實話俾大家知,如果唔係自由行,唔會咁多市區土地變咗酒店,市區土地供應亦唔會咁緊張;講大一啲,就係香港同中國關係,唔通,誠伯對於中港融合的大趨勢及速度,好有意見,咁願摟屌,亦要借呢單樓刁帶起香港人的討論?

所謂「中港融合」,查實亦有好多其他辭彙,例如「同化」、「兩制變一國」咁,最多香港人最易理解,最易感受到磨擦衝突的政策,一個叫自由行,一個叫新界東北,講到呢度,就係四叔出場的時候,四叔的樓刁,同誠伯單嘢,朝完全唔同的方向推進,下回再續。

關連文章:
1. 李氏樓刁(上)(中)(下)
2. 買褲送褲袋(上)(下)