2013年3月5日星期二

李氏樓刁(中)



上回講到,長實(0001)誠伯及恒地(0012)四叔,最近不約而同拋出兩單樓市大刁,一個破天荒拆售「闌尾級」酒店,一個可能將新界「環尾級」農地捐獻俾納稅人。兩個最有錢的李,兩單樓刁,一個摟屌,一個賣俏,可能代表咗「一國」及「兩制」之間你推我拉的兩股重要力量。

政府同腸實就拆售酒店單嘢開晒大拖之際,日月報忽然爆單大嘢,引述「接近李兆基消息人士」報道,四叔已經在農曆新年前,向政府建議在「環頭環尾」大搞面積300平方呎、樓價約100萬的上車盤,政府即時提出反建議,叫四叔不如將農地捐出,由政府興建廉價私樓咁話,「據悉四叔對捐地建議並不抗拒」,不過「堅持要以年輕人為協助對象」。

自從天匯單嘢之後,日月報同恒地關係有幾好,眾所久知,呢單捐地獻環尾的消息,十居其九係政府爆料,恒地發言人據報證實咗消息,近日更有傳媒報道,四叔已經整好份「捐地表」,俾政府任揀添,更妙者,隔離新世界發展(0017)亦表示,會「睇四叔頭」,決定未來係咪將部分囤積多年的新界農地嘔返出嚟。

所謂好人有好報, XIANGGANG大孖沙做善事,好少死錯人的,大家睇吓舊年特首換屆之後,新世界「SOLUTION」走咗去「扶貧」就知道乜事,又例如七十年代尾中國改革開放之始,誠伯一直唔肯在大陸大舉投資,不過捐錢就從未手軟。假如未來坐館要氹你心口,作為一個古惑仔,就算肉痛都要舉起五肢支持係咪?那些年中國共產黨要全方位同香港大資本家埋堆,唔少統戰動作聯誼活動,都由「善舉」而起。

舉個例,四叔最為人津津樂道的善舉,出現在1978年。話說現時跑馬地樂活道比華利山豪宅,當年叫做「簡氏別墅」,亦係培僑中學的舊校址所在,恒地買咗地皮重新發展,同時向政府投得天后廟道地皮,幫培僑中學重建新校,地價連建築費,恒地拍心口負責70%,等如捐咗二千萬幾萬港銀,當年長實一年純利都係1.3個億,可以想像,四叔「義助」培僑中學拆遷的「善舉」,有幾大手筆。

培僑中學校長何許人也,叫做吳康民, 2012年香港特首選舉之前,總理溫家寶突然親自召見康民叔,之後康民叔就發表咗特區政府新班子的「鐵三角論」,可見康民叔在中共的地位。據康民叔自己所講,在1978年的時候,佢親自多次同四叔講數,更加多次進言,大陸在中共十一大三中全會老鄧坐正兼正式啟動改革開放路線之後,「內地與香港均有美好前景,投資地產肯定有前途」,成功打動四叔「善舉」。(不過當時的新華社香港分社統戰部部長何銘思,亦即係後來霍英東身邊的紅人,對康民叔大發雷霆,話佢成日纏住四叔,「破壞他們所做的統戰工作」)呢個比華利山的動人故事,在康民叔及四叔的口爆自傳都有記錄,可以見到,為咗完成香港回歸祖國的統一大業,當年中共統戰陣線全方位向香港大孖沙傾斜,你有你統我有我統,齊齊善舉愛心爆棚。

四叔第一次擲出「環尾」農地起上車盤的建議,查實已經係舊年5月的事,當時梁振英隊冧唐唐成功上住做特首冇耐,哈,又係咪啱,四叔又係做善事,仲飛到北京咁遠,出席自己30年前創辦的「培華基金」的一個卡啦蘇捐錢活動。八十幾歲人飛嚟飛去,你估好玩咩,四叔在北京自咗邊個就唔知道喇,不過即時罕有咁接受咗香港兩三份財經報章的專訪,更罕有地就樓市政策指手劃腳,提出可以幫助香港人置業的三招政策,當時四叔的「開價」,係政府免農地補地價,等發展商起上車盤幫年青人置業,當時冇乜人留意,去到舊年底,四叔個農地免地價方案,公開又講得具體咗,300呎一個,每個100萬,唔少人先驚覺四叔想請大家食大茶飯,好喇,到政府同誠伯為咗酒店拆骨出售單嘢打晒拖,四叔叫價好似忽然大降,由免補地價,變咗捐獻農地。

以前港英政府要在新界發展新市鎮,你估先行部隊係乜?當然唔係寮仔部,而係政治部,搵人去新界收料放水,隻眼開隻眼閉,總之班鄉紳搞得搞班父老,最緊要冇人武裝起義(可以睇返羅亞本「政治部回憶錄」),今時今日政治部解散咗,老共有冇搵人做同一件事,唔知,不過政府今日要大搞新界大東北,唔通真係怕咗班香港八十後或者環保團體咩,最重要阻力,就係要講得掂大東北的大地主四叔。

就大東北計劃,政府而家話仲未決定,由政府收地發展,定係同發展商合作發展,查實早在舊年6月(即係四叔忽然訪京善舉後冇耐),當時仲做緊發展局局長的政務司司長林鄭月娥,曾經在立法會講講,預留400億元在大東北收地,取代公私營合作的模式。(政府收回大地主手上的農地自己發展新市鎮,有個極具爭議先例,見「大話東北遊(下)」)

四叔閹住大抽農地幾十年,就係等呢一舖,又點會咁易放過你,可能佢老人家聽到400個億都呆咗:咁少?!

計條簡單的婆毑數,恒地在新界東北有510萬呎農地,即係大東北計劃(2,852萬呎)的五份一左右,政府用400個億收地,恒地只係收返80個億。

好喇,如果按照四叔最開頭建議,免補地價由地產商發展,當佢3倍地積比率,510萬呎農地可以起到1,530萬呎樓面,300呎的單位,可以起到51,000個,每個賣100萬,可以收返510億。

當然啦,婆毑數還婆毑數,發展成本、市場轉角風險、政府收地拗數金額,樣樣都係變數,但係兩個唔同發展模式,邊個著數啲,好易睇得到。

下回再續。

關連文章:
1. 李氏樓刁(上)(中)(下)
2. 大話東北遊(下)

伸延閱讀:
1. 李兆基:向政府獻計三招助港人置業