2011年2月27日星期日

財政失算(下)

(刊於2011年2月25日am730)

上回講到,政府話要增加房屋供應,二手居屋大大嚿現成資源唔用,講到要鑿山填海搵新土地咁跨張,正正反映曾財爺及其同姓老闆,冇誠意冇決心冇膽色落重藥調控樓市。

如果香港土地資源真係咁貧乏,帶頭搬入岩洞者,應該係各個政府部門。大家去政府產業署網頁望望,淨係香港島,已經有十幾二十楝政府大樓,渣華道東行,又整咗三棟新嘢,政府合署、海關、廉記各佔一楝,如果政府真係要釋放市區土地供應,真係有心收窄區域性發展差距,新政府總部,唔應該喺天馬艦,而係天水圍。

勾地表而家加到足足64幅土地,但主動權喺大孖沙手上,人哋有默契集體唔勾,等自己手上土儲奇貨可居,政府吹佢哋唔脹,連恢復定期賣地,攞番土地供應主導權都唔夠膽,其他大動作,例如復建居屋,更加唔使諗。

講到復建居屋呢個敏感政策,順叔偷懶,想引用一位讀者來信。上集星期四見報,即日收到一封電郵,怒插順叔,並要求喺財經茄哩啡一欄刊出其讀後感,老編話如果全文刊登,等如俾順叔扼稿費,所以只能節錄,欲睹全文,可以上順叔個臨時博客望望,原文節錄如下:
今天看完你寫的「財政預算(上)」,忍不住要花時間回應你...我不知道你有沒有相關專業資格,如果你有的話,容我得罪講句:是高分低能...假如豁免或者大折扣補地價,那麼對早前已在自由市場買樓的巿民,有何影響...請你查清楚再發謬論...以我個人意見,政府想壓抑樓價再升,基本只需出三招就可以:
1)復建居屋、夾屋,以解決基層、中產對擁有自置物業的期望
2)限制內地人(非本港居民)購買物業,只可購一層
3)無論以公司名義或個人名義買樓收租,由現在的15%的稅收,增加至30%
所有人都知道,現在的物業市場已被扭曲,太多內地人拿着錢來買樓...他們咪就係和我們搶奶粉的內地人。明明奶粉供應商已表明有足夠供應,但為何我們仍買不到奶粉?我真不明白為何政府不聽市民的建議,容忍內地人無限量購買住宅、奶粉....等
呢位朋友三點建議,可能反映咗唔少香港人心聲,不過曾蔭權剩番年幾兩年貨仔,一定係鵪鶉政府,攞多幾塊地出嚟定期拍賣都唔夠膽,涉及重新參與私人住宅市場、實施局部資本限制、改變低稅率原則等咁大動作,唔使問阿季,留番下位。(今日本來想插強積金,有機會再開火。)

關連文章:
1. 財政失算(上)(下)

申延閱讀:
1. 讀者YAN的讀後感