2010年4月9日星期五

捻明利豐(下)

(刊於2010年4月9日am730)


悶到發瘟I

悶到發瘟II

(標題為後期改動)

如果話利豐(0494)係全香港透明度最低嘅藍籌,公司管理層一定唔順超,財經茄喱啡唔明,唔代表大行分析員唔明,因為利豐亦係其中一間,最樂意公開營商之道嘅公司。

利豐可能係在HARVARD BUSINESS REVIEW,出現最多嘅香港公司,唔少有關供應鏈管理嘅大文,都用利豐做案例,唔知有雞先定有蛋先,但呢啲就叫投資者關係,利豐自99年開始,委任哈佛老教授Franklin McFarlan做獨立非執董,如果分析員或者芬佬讀過吓MBA,或多或少,會聽過利豐大名,如果哈佛畢業,斷估更加唔夠膽同人講,唔知道利豐點賺錢。


藝高人膽大,利豐在03年,直頭將生意經出事,整咗本《供應鏈管理: 利豐集團的實踐經驗》,隨書附送四個哈佛商學院案例,夠膽將生意細節大方披露,原因得兩個,一係好似財經茄喱啡咁,睇咗都唔明,一係好似其他競爭對手,睇咗都學唔到。

事實上,利豐話自己條供應鏈全球最大條,絕對可信,因為採購同行,已經唔係剩低太多競爭對手,多數已經被利豐收購咗。

尋日講利豐投資者關係最殺食地方,係一個個三年計劃幾乎全部交到功課,其中關鍵,正正係透過不斷收購,95年收購香港最大競爭對手英之傑,99年食埋太古旗下貿易公司同金巴莉,00年收購上唔到市嘅COLBY,現時利豐總裁,其實就係當年COLBY老闆,同唔少現時高層一樣,賣公司發達後,轉為幫利豐打工 。咁多人肯由老闆變打公仔,可以想像,利豐玩收購、攪整合相當出色,同時亦反映出手一定唔低,收買公司亦收埋人心。(唔怪得本數簿,有180億港元無形資產。)

利豐至今年底最新一個三年計劃,主要目標係將收入谷大到200億美金,核心溢利10億美金,要達標,2010年收入同核心溢利,要分別按年增長近一半及一倍,難度相當大。更大問題,係再冇更多好似當年英之傑、COLBY等主要競爭對手,可以即時谷大條數,利豐近年收購,越嚟越集中在零售公司,亦即係話,利豐彈藥越射越偏向供應鏈下游,講白啲,就係收買營業額,買客仔在自己條供應鏈做生意。

透過不斷收購尋求增長,細細粒冇問題,大大單時候,風險有幾高,斷估哈佛商學院都有唔少經典案例。順叔到而家,都唔係好睇得明利豐盤數,不過可以肯定,利豐條供應鏈,只係在成衣紡織業有優勢,如果真係天下無敵,台灣班代工電子廠佬可以收工。

關連文章:
1. 捻明利豐(上)(下)

捻明利豐(上)

(刊於2010年4月8日am730)

撚大唷!?
(日文,意指「什麼來的」)

(標題為後期改動)

「捻」,同「撚」,用手指又搓又捽的意思。

相信唔少朋友睇過阿凡達,都會話畫面超靚、情節精釆,不過如果試吓在腦海中勾劃翻幾個畫面,又唔可以記得幾多,呢個就係電腦特技同真實電影最大分別。

利豐(0494)盤數,差唔多,睇完等如冇睇過。

睇資產負債表,利豐09年底,資產淨值大約240億港元(下同),當中有180億無形資產,冇講係乜(可能係多年以來多項收購產生商譽),扣咗,市帳率近25倍,亦即係話,利豐係靠技術,而唔係靠資產搵食嘅公司。

睇損益表,利豐管理層,又從來唔會仔細解釋,自己有乜技術咁巴閉,例如09年純利,增長39%賺33.7億創新高,但收入跌6%,管理層放低幾句阿媽係女人嘅門面說話就算數,「全球消費市場疲弱」令收入跌尚可以理解,但有乜「有效成本控制措施」、「增值服務」保持增長,又係一頭霧水。

利豐成日同大家講,做供應鏈,而且做到全球最大條,一件商品生產成本1蚊,零售價4蚊,中間設計、願料採購、物流運輸等3蚊「軟成本」,經過佢條供應鏈可以壓縮幾多,利豐就可以賺幾多,呢「軟3蚊」去咗邊,利豐可以從中抽到幾多水,利豐從來冇在年報披露,或者大行分析員,唔係財經茄喱啡,個個都清楚利豐點賺錢,十個分析員,九個唱好,今年第一季,利豐股價累積升幅18%,冠絕藍籌。

透唔透明,明唔明,唔緊要,最緊要管理投資者期望出色,搞投資者關係,利豐敢認第二,怕且冇乜人敢認第一。

利豐92年重新上市,之後制訂咗一個個三年計劃,預期三年內營業額、純利會有乜增長,一路交到功課,芬佬鐘意,十幾年嚟,幾乎講得出做得到,管理層質素有一定保證,亦令人覺得公司透明度高。不過公司資料披露,其實相當欠奉,甚至可以話係,藍籌當中最唔透明一間。

咁即係話,絕大多數大行報告,就利豐所作業績預測,一係靠估亂吹,一係靠管理層指引,所謂「MANAGEMENT GUIDANCE」,好似09年份成績表,收入增長同管理層之前所講有出入,縱使純利創新高,轉頭齊齊唱淡(利豐業績公布後股價即勁插逾一成,就係咁解),呢啲亦係最廢嘅分析,預測最大假設,建基於管理層貼士,要班分析員做乜?

咁即係話,睇利豐,靠公司披露資料,同大行報告都冇乜用,可以睇乜,明天再續。

關連文章:
1. 捻明利豐(上)(下)