2014年3月21日星期五

呃你孖孖

「文化商人」遇上「以為自己是文化人的企管人」

今期開文化中國 (1060)

公元2014年3月12日,天方夜談,文化中國溝阿里巴巴,諗住變變變,芝麻開門,一嘢變咗呃你媽媽,幾毫子炒上幾蚊,文化中國市值一度炒到超過700億(港銀,下同),跟手一路派貨,越派越有,全日55億成交,撲入散戶非死即重傷,全城坐艇,媽媽有聲。

搭個棚、作個故仔、再剥師奶條底褲的股壇大龍鳳,每日上演,講緊做得有幾過份,食到有幾盡咁解。文化中國一場大茶飯,聽講有大戶賺咗十個億計,不過盲衝衝高位接貨,家陣蟹綁在文化中國的游資,大大話話亦有十幾廿億,殺孽咁重,搞到唔少細價股炒股都冇啖好食,累街坊。聽講唔少中環古惑仔,㷫過火屎,四出刮料,好想知道文化中國呢舖大茶飯背後,是何方神仙過路,竟爾寸草不生。

文化嘅嘢,財經茄哩啡識條春咩,不過,有一位財技高手,乃「文化人」加 投資銀行家再喪搭事事評論員的混合體,深諳文化中國管理層的思路套路,講到品評呢場文化大龍鳳的資格,掉佢其誰,呢位財技高手就係... 就係...

登登登登!各--位--觀--眾:精電(0710)行政總裁,蔡東豪哥哥!

Yeah。

是咁的,文化中國主席,叫董平,阿董生好威,堅威。如果將大陸電影分為國營同民營兩邊,國家隊的大佬叫韓三平 (啱啱被退休),另一邊的教父式人物,就係董平,冇在董平的電影出現過,都唔好叫自己做大導或者一線,董生的杰作包括《臥虎藏龍》、《讓子彈飛》,仲有同周星馳爺爺合作的《西遊》咁。有人叫董平做「中國民營電影教父」,不過董生好謙,只係將自己定位做「文化商人」。

大陸電影商業化,唔夠廿年,文化喪溝股票,經驗更青澀,十年前唔係咁多人識玩。將文化工業同資本市場結合,打破意識形態禁忌,董平乃第一代推手,帶呢位「文化商人」登陸香港股市,授以搭棚秘術、財資技法的,正正就係蔡東豪哥哥。

話說2004年底,阿蔡生去咗友利(0419)呢隻經典殼股做董事總經理,月薪一皮,打破香港上市公司最低工資記錄,才子賤價下海,全城跌碎眼鏡。原來東豪BB忍辱負重,重要任務幫董平間華億,借殻上市。於是「友利」變身「華億新媒體」,蔡東豪哥哥作為財技高手的金身罕有閃現,領銜演出財經大戲,單嘢幾個月搞掂,2005初東豪BB收返埋個金身,閃咗去佢老闆的另一隻殼精電做行政總裁,犒賞人工暴跳到10球一年。呢場十年前蔡東豪哥哥一手策劃的文化大龍鳯,仲有董平同保利文化(3636)的瓜葛,早排「文化大拍賣(下)」已經寫過,唔重覆。

阿蔡生去咗精電搞工業革命,佢在「華億新媒體」董事會,一直保留非執行董事的職務,直至2008年初,「華億新媒體」隻殼搞完一輪後,再賣俾另一個文化界財資高手,前網通CEO兼中國寬帶產業基金創辦人田溯寜,「華億新媒體」再變身「華億傳媒」,蔡東豪哥哥同董平一齊撤出華億董事會

一個人有兩塊臉,唔出奇,蔡東豪哥哥做財經評論員,都警訓過小投資者,上市公司股價經常失驚無神大起大落,而董事會又次次同你講「不明股價升跌原因」,多數有古怪,唔知點解,蔡東豪及董平,在「華億新媒體」董事會,共渡近兩年零八個月歲月,期間在港交所發出的「不明股價及成交波動原因」通告,又足足發咗20次;同樣,眾所久知,阿蔡生好痛恨大陸大鱷混水漠魚,破壞香港「核心價值」,不過又可以同董平合作無間,教曉「文化商人」股市的藝術,社會主義中國的文化藝術界,從此染滿資本主義香港的銅臭,呢啲咪叫一國兩制囉。歷史上的財經「Hi」story會記住,當「文化商人」遇上「以為自己是文化人的企管人」時拼發的火花。

學滿師的董平,玩完「華億新媒體」後,好快揾到另一隻殼,叫做「上聯水泥」,亦即係今日的文化中國,幾年來股價彈吓插吓,同樣搞完一輪再揾科網猛人(今次係馬雲)落搭,金蟬脫殼,套路似足十年前華億場戲。文化中國在2013年7月,透過高盛射咗批貨出街,價值約2.7個億,每股成本唔使5毛,當高盛收半個佣,做呢單刁都係賺得百零萬,一球佣竟然請得郁高盛,當有仙人指路,大雞唔啄細米,原來大大大茶飯在後頭,不過高章到冇人識睇咁解。

如果在蔡東豪哥哥檔主場新聞,用「阿里巴巴」做關鍵字搜索,新聞加評論冇一千條都有幾百,今次阿里巴巴收購文化中國搞到全城炒仔坐艇,David Webb都叫證監去查,平時好配合股壇長毛發功的蔡東豪哥哥,竟然又一粒字都冇提過,咁大個位都唔入,留手咗啲囉,阿蔡生將佢十年前同董平合作的經驗,拎返出嚟同投資者分享吓就好喇。

好多人都問緊,文化中國大龍鳳,究竟係咪騰訊(0700)及阿里巴巴的孖孖「馬馬」呃你媽媽?呢個問題,全香港最有資格評論的,只有蔡東豪哥哥了,聽講阿蔡生及董平,兩位文化人的辦公室,都在香港金融中心的一座土豪色寫字樓,蔡生撞到故人的時候,唔知會唔會順便幫香港散戶八掛吓呢?又唔知蔡東豪哥哥會唔會繼續監察大陸大鱷的風格,出嚟主持正義,帶蟹民出苦海呢?

好緊張,好緊張,好緊張呀!

關連文章:
1. 財經林峯
2. 文化大拍賣(下)

伸延閱讀:
1. 信報:中國電影幕後推手
2. 財富人生:文化商人的資本遊戲
3. MediaInfo: Meet the boss!Johnson Ko

同場加映:
同一屋簷下