2010年12月24日星期五

港深特特區(下)

(刊於2010年12月24日am730)


小曾子: 我好鍾意擦鞋!

(標題為後期改動)

上回講到,中央要在2020年前,將前海變成「現代服務業中心」,究竟係乜,會唔會影響香港競爭力,無謂浪費時間,因為前海其實係一個實驗室,要將深圳經濟特區,同香港特別行政區搓埋一嚿,十年後搓咗嚿乜嘢出嚟,有乜化學反應,冇人會估到,規劃精神,其實係叫港深兩地政府,攞住免成金牌,放手放膽「先行先試」。

唔少人將集點,放在前海金融創新,呢方面的確好多故仔可以講,例如「探索資本帳對外開放和人民幣國際化路徑」,會唔會令前海成為人民幣自由流動實驗區、「支持符合條件香港上市內地企業到深圳掛牌」,會唔會講緊中移動(0941)、和黃(0013)成為第一批二十間進駐前海企業,會有好多著數,定係要做啲唔賺錢大動作,還番當日胡錦濤破格接見一個人情等等,都值得留意。

不過前海體制創新,其實更加值得期等,如果閣下接受,公共行政改革等如政治改革,前海甚至可以話係中國政治改革試點,再吹大啲,就係為未來同台灣搓埋一嚿做政治實驗。
根據香港政府表述,前海由深圳市政府主導開發管理,港府為發展規劃及相關政策提供意見,不過根據國務院相關批文,講明會成立一個由發改委牽頭,港深粵政府同時參加嘅協調機制,解決前海規劃各種問題,有乜大鑊嘢,先向國務院報告,即係預咗香港更加積極參與。

深圳市政府網頁上,有關前海規劃英文撮要,可能用一種唔熟悉語言,更加坦白直接,同中文版八股好唔同,流露咗更多前海發展政策思路,例如英文撮要提到,要在前海建立一個有效率公共服務系統,香港在城市管理及公共服務經驗,可以成為前海最佳借鑑,仲講到香港教育、醫療及社會保障制度,會慢慢融合於前海,有關思路,在中文文本並冇出現。

發展前海潛台辭,其實即係港深融合,劇本已經寫得好清楚,中央希望香港更積極參與,有深圳政協,甚至曾經提案,請有資歷香港人才,做前海管理區行政總裁。香港政府唔可以好似粵港合作、河套區發展咁,一年半載先聚聚吹吹水,甚至可能要好快要問立法會要錢,開幾個常設職位,參與前海規劃發展。

港官同內地官員碰面,可能太在意可能以前本住一國兩際河水不犯井水,有所避忌,客客氣氣好嚟好去,反而做唔到嘢,中央大員要港深合作發展前海,可能正正係要港深兩地有官場政治玩,有對立利益,有交嗌有交打,咁先可以打成一片。

阿公開到口叫你先行先試,香港不妨大膽出聲,商界中人,斷估已經成村人排隊在前海敲門,放低大堆大膽建議,官場政界,如果仲係閃閃縮縮鵪鵪鶉鶉,咁就死得,中港新形勢,需要攞住iPad指手劃腳嘅政治家氣概,唔係頭耷耷抄note屎之當奴氣質。

小曾子,對腳夾緊啲!
祝大家聖誕開心。


關連文章:
1. 港深特特區(上)(下)
2. 港深特區(上)(下)

2010年12月23日星期四

港深特特區(上)

(刊於2010年12月23日am730)

楊潔篪:二郎腿
尚福林: 二郎腿 + iPad
胡錦濤: 變返小曾子...
(標題為後期改動)

十月初寫咗篇港深特區,今期續集,開前海,特區中的特持區。

特首曾蔭權今個星期北京述職,事務特別繁忙,見咗好多唔同中央部委財金大員,就算冇公布公容,都知道中港融合,要快馬加鞭,風起雲湧。

曾蔭權見發改委、人民銀行及證監會等高官之時,撓起二郎腿大款次次,拎住iPAD手指篤篤,轉個鏡頭,到真正大老闆胡錦濤,哈,即刻變身做番小曾子,半邊屁股正襟危坐,兩隻大髀沒要有緊,iPAD變番手稿,頭耷耷抄note屎,這是我們的特首,兩個錯白字:「丟」、「假」。

作為佢老闆,香港市民其實應該感到慶幸,有一個好識做官嘅香港特首,呢句唔係反話,因為中港關係,已經唔再係一國兩制河水不犯井水咁簡單,需要真正政治家,處理勢將出現亦無可避免嘅中港官場政治。

咩粵港合作聯席會議,一年開得一次會,咩河套區發展聯合專責小組,又係半年一劑,風花雪月,等得你屍爬,阿公已經強勢出招,要將兩個特區搓埋一嚿。曾蔭權在北京期間,深圳掟咗份前海總體發展規劃綱要出街,前海發展,建議所有有意番大陸投資自己財富或時間嘅人或公司,都應該關心吓。

前海發展總綱,先後經過國務院、發改委同埋廣東省政府批復,所謂「現代服務業中心」,究竟係乜,其實唔使深究,另起金融爐灶影響香港競爭力之說,更加無謂,因為根本冇人知道前海最後會變成點。

成份總綱,其實可以用四個字高度濃縮:先行先試。

「發揮經濟特區先行先試的作用」、「利用經濟特區立法權進行先行先試和制度創新」、「先行先試不斷探索香港服業與內地合作的新模式」、「支持金融改革創新項目在前海先行先試」,一大抽先行先試,不能盡錄。

前海面規劃面積,唔計未來填海或者納入其他深圳地區,大約十五平方公里,即係大約四分一個香港島,聽講以前諗住做藍天綠地保育休閑區,而家基本上係荒地一片,忽然要大興土木,仲要咁多個先行先試,你話有冇可能,有邊個知道最後試咗啲乜出嚟?

唔知係乜冇所謂,因為訊息清楚不過,中央俾晒免死金牌,先行先試,唔會行先死先,要香港同深圳,一個政治特區,一個經濟特區,將前海變做特區中嘅特區,特事特辦,放膽大幹特幹。

要趕番屋企做冬,下回再續。

狂炒筆記...

關連文章:
1. 港深特特區(上)(下)
2. 港深特區(上)(下)