2012年7月26日星期四

旺旺到着火(下)

旺旺湖南廠房大火

上回講到,旺旺(0151)賣零食,本來唔係一間特別吸引投資者眼球的公司,多年嚟廣告更加超老土,煩到「吃人夠夠」,可能係被最多人惡搞的廣告系列,不過盤生意越做越大,老闆蔡衍明更加榮升台灣首富。

相對在大陸,在寶島榮升首富可能冇咁敏感,不過身處頂峰,唔係人人都可以保持冷靜,例如在納斯達克上市的尚德太陽能,仲有比亞迪(1211),兩位老闆施正榮及王傳福,先後榮升「中國首富」,兩間公司雖然冇話爆出乜嘢特別管業管治的醜聞,更加都係「科學發展觀下」的創新民企代表,但今日股價雙雙大幅插水,盈利急跌同時債台高築,面對實實在在的爆煲風險,或多或少就係早年風光之時,過份自信擴張太快所種下的後遺症。

太旺容易引入眼紅,蔡衍明在大陸搵銀多,加上本身火爆性格,難免在台灣成為借力打力的對象,例如旺旺中時媒體,年前併購中嘉有線,雖然屬於一宗台資「收復」外資的交易,但觸及跨媒體併購的禁區,近排再度拎上監管機構審查,有冇影響言論自由及台灣本土利益。

唔知係咪旺旺太旺,日前在大陸的包裝廠貨倉火燒旺地,月盈則虧,一場火雖然對旺旺業冇太大影響,但亦同時提醒大家,所有生意都有風險,當股價已經大升,安全空間亦大幅降低。

在大陸賣嘢俾人食落肚,頭號風險肯定係食品安全,因為產品發現九唔搭七的「不明物體」或有害物質,一單嘢可以成為致命打擊,例如蒙牛(2319)等乳品公司,到今日都未能收復幾年前三聚氰胺所導致的失地。

臺灣2011年爆發塑化劑事件, 包括食品業大哥大統一都有產品中招;旺旺仙貝2010年亦曾經被國家質監局驗出大腸桿菌超標,最攞命的是,出事源頭未必關公司自己事,可能係外判生產或加工的某一個環節或材料,亦有可能係競爭對手甚至快閃空軍的惡意中傷,今時今日,將任何消費產品拎去化驗實驗屍咁驗,多數會搵到一啲超標或不應存在的物質,一份研究報告,一篇傳媒報道,分分鐘股價大插元氣大傷,呢方面霸王(1338)味千(0538)應該好有經驗。

中國消費市場潛力大,不過高度開放,業內競爭漸漸白熱化,旺旺暫時產品路線比較獨特,但未來難免會同娃哈哈或者外國巨頭等重量級對手正面交鋒,二線品牌上好佳, 樂事,達利亦未必唔會趕上。

近年所見,盤生意做得有聲有色的零售公司,都冇需要頭痛爭旺舖挨貴租的問題,例如百麗(1880),將萬六個銷售點寄生在百貨公司或商場,又例如旺旺及康師傅(0322)等,分銷管理主要講緊同超級市場的關係,反觀李寧(2331)國美(0493)等昔日王者,成日要為百間千間分店頭痛,兩間公司近月雙雙提到要加強在百貨公司及商場的銷售,可見零售公司對零售網絡的管理觀念,已經開始改變,同一道理,要了解旺旺的生意經,就要揭吓上市連鎖超級市場的年報及網頁,甚至得閒就去行吓,感受一吓零售公司在內地的分銷管道經營成點。

超市貨架既是兵家必爭之地,內地傳媒報道過,康師傅曾不惜工本,重金取得部分超市及雜貨店的獨家銷售權,務求將競爭對手踢出消費者視線,旺旺的競爭對手就算未有能力採用同一策略,旺旺產品已經略嫌太多元化,要齊齊保持競爭力,銷售開支只會繼續上漲,影響甚至會比原材料成本更大、更難以估計。

旺旺市值高峰大概1200億,PE超過40倍。近日稍微回落,但今年盈利就算升兩成,市盈率亦只回落到30倍,掉轉頭睇,現價買入,想話賺兩三成的話,就要有人肯付出近50倍市盈率的代價,旺旺雖然旺,不過目前環境要盈利升四五成,難度太高。

關連文章:
1. 旺旺到着火(上)(下)
2. 中華台企(上)(下)
3. 霸王秘方(上)(下)

沒有留言:

發佈留言