2012年7月13日星期五

文化富士康(下)

上回講到,電視廣播(0511)控制權去年初宣布易手,落入香港爆棚哥陳國強牽頭的財團手上,不過交易細節神神秘秘,香港最大的免費電視台,大股東係邊個都唔知。

無記呢嚿資產,政治上商業上,仍然奇貨可居,唔係有錢就食得落,唔知點解,望住TVB呢舖大茶飯總係諗起長實(0001)主席李嘉誠嗰句,分身家私己錢資助細仔、電盈(0008)主席李澤楷買佢鐘意的玩具,千億併購搓圓撳扁,唔知會砌咗個乜嘢變型金剛出嚟。

香港兩間免費電視台,近年先後引入台灣資金,亞視有個旺旺(0151)老闆蔡衍明,今日TVB亦有個王雪紅,王雪紅已經取代富士康(2038)老闆郭台銘,成為台灣首富,寶島巨富點解對香港電視台咁有興趣,香港最敏感的資產又點解咁歡迎台資,順叔到而家都諗唔明,希望有高人指點吓。

呢場戲太高層次,普通茄哩啡可能永遠唔知道真相,無謂扯太遠,扯返來TVB電視城呢個娛樂文化血汗工廠,電視節目做到工業生產咁,年復一年倒模覆製,唔係代表TVB模式成功,只係證實咗冇競爭冇進步呢個咁簡單的道理,早幾年檢討免費電視市場,幾場公眾諮詢,由普通觀界到所謂「文化人」到各大小商業機構,表達咗各種各樣的民意同埋業界意見,唔知道政府聽唔聽到,仲有好似城市電訊(1137)咁破釜沈舟的投資者準備大搞,諗唔到唔發新牌的理由,免費電視講緊影響全香港觀眾,唔知點解背後瓜葛硬係要咁神神秘秘。

電視廣播執行董事李寶安,早前話反對發牌,原因係香港電視廣告市場,近十幾年個餅冇大到,呢個論點已經大把人督爆,唔加把咀,不過可以留意一點,電視廣播去年營業額及純利,同創歷史新高,淨賺超過15個億(港元,下同),香港免費電視盈利貢獻都超過12億元,個餅冇大到?

電視廣播純利創新高,唔係話管理層開發新收入特別有創見,好多人忽略咗,東南亞及台灣等新興市場,近年經濟好咗,對華語電視內容需求大咗,亦係近年地球上,少數冇受到歐洲債務危機影響的一盤生意,無記節目發行及分銷等國際業務,2011年收入再增長15%,去到超過9億元,呢舊嘢成本唔高,盈利貢獻接近6個億,呢度仲未計台灣TVBS連續兩年廣告收入創新高的近3億元利潤。

無記嚿國際業務雖然靚仔,查實仲係食緊老本,內地市場近年競爭大咗,舊年劇集製作數量創新高,無記已經叫晒救命,成績不進反退,又賴政府收緊文廣控制,令無記多年「努力得來的成果打折扣」,查實同你講,TVB呢間娛樂工廠,在大陸市場查實冇乜競爭力,香港文化,以前在中港磨合的過程中長處強勢,而家出現有逆轉之勢,呢個亦係一國兩制最強防火牆的最大裂縫。

經過去年的升勢,電視廣播股價創埋新高,最新市值大約250個億,相對於2010年底,已經冇咁吸引,但係呢嚿奇貨可居的資產,近年似係政治籌碼多過商業投資,最少30年冇出現過一個有活力又有長遠控股決心的大股東俾心機去搞,管理層至創作人員,隔離台無競爭就用盡時間勾必鬥角,應有價值未被釋放,好簡單咁講,一個小朋友剪條「當周星馳聽到林峰CHOK得金曲金獎之後」的惡搞片,在Youtube都有過百萬點擊,坐住全地球最巨型華文片庫及珍貴史料片段的TVB,資產負債表上節目及影片版權的價值,實在唔應該只得3.36億元,互聯網業務,唔應該只係得一年幾百萬收入囉。

香港人已經冇啖好食,普通人打開電視機,只係想多少少選擇,點知都係咁難,咩霸權乜乜物物,老實講,財經茄哩啡唔係咁上心,只係想講句,就算北京唔想放手香港傳媒的控制,唔該最少搵個有多啲錢又有心搞的有銀士,咪再好似亞視咁,搵兩條友講微博,仲要一日重播四次吖大佬。

關連文章:
1. 文化富士康(上)(下)
2. 電視風雲(上)(下)

伸延閱讀:
1. 讀者甲的來信

沒有留言:

發佈留言