2010年5月7日星期五

霸王秘方(上)

(刊於2010年5月6日am730)

簡單兩個字: 經典

今個星期,以茄哩啡之心,度霸王之腹。

霸王國際(1338),商標氣概力拔山兮,96年已經注冊賣洗頭水,不過業務幾乎十年不飛不鳴,05年中藥洗頭水市場,佔有率只有6.3%。不鳴則已,一鳴驚人,07年,佔有率急升至43.5%。

霸王老闆陳啟源,早年賣殺蟲水,能夠在出名競爭亂過七國洗頭水市場,忽然半匡天下,全靠祖傳秘方。公司標榜陳啟源出自中藥世家,將祖傳秘方結合現代科技,研制出中草藥洗頭水,防脫髮,保烏絲,巴閉。

不過,有關中藥世家、祖傳秘方陳述,只在公司網頁出現,招股文件披露,要揹法律責任,隻字不提,連「競爭優勢」一項,都冇提及霸王中草藥秘方有何神效。

如果食粥食飯都靠條秘方,註冊技術專利係指定動作。但霸王在「風險因素」話你知,大陸註冊專利,要公佈配方詳情,為免「競爭對手得悉配方的詳情,模仿我們的生產方法」,所以冇申請任何專利。COME你個ON,申請專利最終目的,正正係要競爭對手,知都冇得抄,抄都要賠錢,霸王硬上弓,將件事掉轉講,即係話你知,呢條獨門秘方,原本係公司最大「競爭優勢」,不過而家變咗最大「風險因素」,搲頭。

同樣靠獨門秘方賣扮靚消費品, L’Occitane(0973,下譯歐舒丹)香港招股,講到明,最少已經為十項產品配方,成功註冊發明專利,單睇呢樣,歐舒丹所謂「天然配方」,相對於霸王「祖傳秘方」,可信性最少秤高兩錢。

霸王食水洗過來佬化妝品

咪以為歐舒丹國際名牌,食水好深,幫襯佢買100蚊護膚品,原料成本唔洗20蚊,歐舒丹稅前只係賺15蚊,霸王衝唔出國際楚河漢界,經營溢利率反而有26%(見附表)。歐舒丹堅持自己經營銷售網點,56蚊蚊分銷推廣成本,八成其實係鋪租人工,霸王洗頭水放在超市賣,100蚊收入,36蚊去咗分銷推廣,非常跨張,即係話,相對來佬名牌,霸王花需要更多錢賣廣告,令消費者覺得買佢支洗頭水物有所值。

明天再續,如果想知道成龍「動L」真正身價,財經茄哩啡下回分解。

關連文章:
1. 霸王秘方(上)(下)

伸延閱讀:
1. 南方周末: 霸王之惑

沒有留言:

發佈留言