2010年12月2日星期四

電視風雲(下)

(刊於2010年12月3日am730)


上回講到,電視廣播(0511)香港有壟斷地位,不思進取,冇用盡內地市場潛力。

內容唔夠創新,老本亦唔識食。多數人講開無記奇貨可居,一係話免費電視市場壟斷地位,一係話清水灣地皮乜乜物物,其實無記開台四十幾年儲落片庫,可能先係最重要隱形資產,「節目及影片版權」,無記列作流動資產入帳,值3.7億(港元,下同),十年前邵氏個華文電影片庫,幾百套電影,都蕒咗4億以上,無記呢嚿嘢,如果花啲心思做商業應用,其實可以釋放更大價值,對香港文化研究人嚟講,更加係無價寶。

復刻一個龐大片庫,應該需要唔少錢,影音庫存亦唔同文字館藏,做一個有效率檢索目錄(cataloging),難度好高,亦好煩,但呢啲錢呢啲時間,值得花嘅,好簡單,蔡楓華勁哥金曲舊片,都大把人睇,做個娛樂圈當年今日,都肯定有市場有廣告啦。

不過無記近年唔少風風雨雨,同唱片公司鬧翻,絕對唔係歌星有冇豬肉獎咁簡單,關乎行業結構性分帳及巨額版稅,呢個行頭透明度唔高,暫時冇人講到對無記有乜影響,仲有幾間收費電視想搶佔免費電視市場,未來如果引入競爭法,無記仲可唔可以咁霸道,又係未知之數,咁多挑戰,要一個103歲主席,領導一間43年企業,靠創意靠拼勁再闖,根本冇可能。

無記董事局,可能係大型上市公司當中,最多閒人一個,講賣盤,由六叔九張幾講到百幾歲,真的假不了,陳志雲官司纏身,無記都搵佢番嚟開工,有本專門好認真咁報道八掛新聞嘅雜誌,早兩個星期,聲稱引述內幕消息,話志雲大師其實肩負秘密任務,為無記賣盤做中間人,因為志雲大師,同恒地(0012)大公子李家傑,兩個大男人,又係王老五,又係好朋友,特別好傾云云。

地主富豪要買間香港電視台,絕對唔出奇,但亦有理由相信,有興趣買家,唔止一個,大陸傳媒,傳咗一排上海文廣有興趣,中移動(0941)旗下附屬公司廣東移動,出得起四百億買浦發銀行股分,搞手機支付咁有創意,掟多二三百億買無記,再搵個有香港身分證人頭持牌,未必係天馬行空,年前私有化邵氏,簡化控股結構,重大交易唔使過兩個股東會咁麻煩,其實係無記賣盤最大啟示,大股東肯定想賣,問題係邊個出得起幾多錢。

等賣盤,未必個個有六叔咁長命,好在無記派息唔算失禮,假設全年派息,同09年一樣,每股1.6元不變,以星期四收市價計算,仲有4厘息,生果日報廣告收益,至9月半年,按年上升超兩成半,無記今年廣告數入,如無意外,做到相同增長幅度,冇乜難度,

簡單總結,無記作為一間電視台,內容冇乜好睇,作為一間上市公司,退可守進可攻,今日股市風高浪急,如果被焗賭,無記係最穩陣選擇。

關連文章:
1. 電視風雲(上)(下)

8 則留言:

  1. 關於TVB,個人以為其過去最大的優勢在於正處於封閉且近乎沒有競爭的市場。客戶在本地的推廣並不因其質目質素下滑而太受影響。但長遠看,TVB和傳統報章面臨相近的問題,雖然是行業龍頭,但大餅正被其他媒體分薄。同樣的第一市佔率,含金量將持續下滑。

    過去TVB的黃金時期,一方面是自身的強大,另一方面是對手未具實力,還有是互聯網未成氣候。因而TVB的節目在華人地區大受歡迎。在這情況下,TVB能夠以低薪模式留住大批演員。演員人工低,但節目受歡迎,知名度上升,有了登台廣告等甚它收入補償。

    沒有競爭下,為求盈利最大化而低成本的流水作業,節目質素下降,本土市場的慣性收視雖不受影響,但華人地區的影響力正不斷下降,演員的登台廣告等額外收入大打折扣。與此同時,國內市場大了,節目制作費大增,即使當時節目質素仍比不上TVB,但人工補償下,漸有大批人材從TVB流失到國內。

    時至今日,以上的情況進一步加劇。人材流失使TVB的劇集質素進一步下降,劇集於華人地區影響力加劇下滑,演員更不願意接受TVB的低薪酬。與之相反,國內節目在北上人材及資源市場等配合下,後來居上,一部紅了陳偉霆,李易峰,紅了鄧紫棋,更是紅了大人小朋友一大群人。TVB在香港看似沒有競爭,但人材都流失到了國內。相比國內既賺錢、賺知名度,又能拍好劇集,演員北上是必然選擇。

    TVB要不被邊緣化,先要提升劇集質素。劇集質素差,國內開放渠道進入亦沒有用。而質素提升得吸引人材回歸,也就是要和國內對手競爭。但問題是國內的市場太大,一個受歡迎節目的廣告時段以億計,而TVB主要以香港市場為主,市場受制約下,能夠投入的資源受限。就像本地的南華,有錢也請不來球星,就是請來了也沒經濟效益和持續性。

    最後便是客戶,也就是家庭觀眾,雖然未能如一眾人材北上,但互聯終、電視盒子和雲電視等令大家多了選擇。個人自有了電視盒子後,除了新聞外,已極少看TVB其它節目了。

    走勢上,好像也在形成頭肩頂...

    回覆刪除
    回覆
    1. 啱啱加咗張2000年6月香港孖沙訪京團的相,同2014年9月排位相比,當年邵老六行頭仲高過誠伯。
      望返轉頭幾年前自己寫過乜,滴晒汗... 家陣你問禾,無記霸權做乜咁巴閉,禾答案會係邵老六;無記做乜唔用盡大陸市場潛力,禾答案都會係邵老六

      刪除
    2. 睇漏左順叔呢個留言~

      壟斷結果造成了行業失去市場競爭力。可惜了香港既演藝創意工業,成也六叔、敗也六叔。

      刪除
  2. why keep deleting my msg?

    回覆刪除
    回覆
    1. OK!

      順叔點睇澳門股?
      個人以為習近平很重視社會風氣,黃賭毒中,掃黃掃毒,雷厲風行。賭於國外雖為正當行業,但習治理下的中國或另作別論,賭業的興盛絕非習所樂見。一如新加坡本地居民進入賭場需另行付費,習治理下的澳門賭業,未來會否有相類似的措施以減少國人參與賭博?近期已有的措拖如縮短旅客逗留境內,限制銀聯咭使用及賭場內加裝天眼等。

      市場中有論調為澳門股為打貪下的短期受害者,長遠來看,中場客隨著經濟發展將撐起賭業的長期性增長。這假設了習對賭業的中性取向,打貪過後,賭業將回歸正常。但從習一舉肅清東莞及網上色情(如取締快播,網盤不能上載影片)的力度看,賭業很可能被習視為社會的歪風。即使打貪過後,仍將是荊棘滿途。

      供應大增,需求急降,而成本不減下,未來的盈利或仍要進一步下調。急跌的賭業股似平實貴,仍未到撈底時。

      順叔認為以上的推斷如何?

      刪除
    2. 2008年後地球表現最好的資產,一種只中國互聯網,一種叫澳門賭場,相同之處,就係「中美著埋同一條底褲概念」。澳門賭場,枱面可以唔理,枱底玩乜,大睇中美關係,中睇賭牌檢討,細睇富豪二代

      刪除
    3. 謝謝回覆!東方日報也有提及中美關係影響澳門賭業:
      http://orientaldaily.on.cc/cnt/news/20140418/00176_096.html

      但感覺此一時彼一時,習上場後,對一些根本原則比前兩任強硬多了。
      如南海、日本的領土糾紛,中東、俄烏立場等亦與美對著幹。而賭業為腐敗溫床,如同昔日鴉片問題一樣,習可能不會拿作交易籌碼。

      「习近平:要疾恶如仇,对一切不正之风敢于亮剑」
      http://news.sina.com.cn/c/2014-06-30/200730446002.shtml

      刪除