2011年11月10日星期四

煤電網聯動(上)

(刊於2011年11月10日am730)

嘔電雙「小」
如果李老鵬冇將電力系統變咗自己後花園,電企斷估唔會咁折墮

(部分字眼跟印刷版略有出入)

香港唔少大行分析員,分析內地發電國企時候,成日將「煤電聯動」呢個辭彙掛在咀邊,講得多,電力市場好似只有煤價電價兩個因素,唔記得仲有電網呢隻大怪獸,成個局,叫做「煤電網聯動」先至係波,今期嘗試拆拆呢個悶到嘔電的大趨勢。

首先睇睇電企煤企呢對寃家。

今年9月中,中煤集團在山西省朔州市的一個煤礦發生意外,最少10名礦工遇難,以傷亡程度計,以內地意外處理標準,並唔算「特別重大事故」,不過,山西省政府,要求中煤集團在晉境所有礦井,包括中煤能源(1898)在內,即時停產,等有關部門進行全面安檢,驗收合格先可以復工,消息一出,中煤能源股價狂插近兩成。

山西出名多煤礦,好話唔好聽,礦難差唔多唔係新聞,舊年超過1,400 宗意外,死超過2,400人,每掘一百萬噸煤,就有0.75個礦工唔好彩,呢個數字等如其他主要產煤國8倍。

中煤集團都算黑仔,本來作為國資委旗下百幾間直屬央企之一,出咗事,同省政府高官大家咁高咁大,照計點都會俾下臉,好死唔死,山西省現在負責生產安全嗰位常務副省長,叫做李小鵬,呢位前總理李鵬之子、前華能集團老大,做電企老總年代,可能硬食「煤氣」太多,呢劑有仇報仇,執到正一正嚟做,中煤集團結果成為山西省第一間被勒令全面停產央企。

李小鵬下令的整頓工作,整咗個幾兩個月,中煤能源到10月中,先宣布逐步復產,復產冇幾耐,中煤能源就同中國電力(2380)行埋,成立合資企業搞發電廠,中國電力嗰位辦事人,哈!唔知啱啱定剛剛,就係李老鵬個女、李小鵬個妹、成日以上菜形象出現嗰位電力大嬸李小琳。

難得中煤對呢位大嬸有興趣...
 國企老總都係做生意,冇理人被大佬兜巴星完就去溝人哋個妹,中煤能源同中國電力個合資企業,亦唔係好大規模,10億銀(人民幣,下同)咁大把,中煤能源只佔兩成股權,對一間千億市值煤企嚟講,只係一粒煤屎。

所謂「市場煤,計劃電」,中國煤價基本上已經完全開放,可升可跌,不過電價仍然係規劃經濟最緊一環之一,唔係隨便可加可減,中國電企火力發電為主,煤價係最主要成本,夾喺中間,結果近年冇啖好食,可以話係最折墮一個國企環節。

為咗控制成本,近年電企真係乜招都出晒,例如華潤電力(836),真金白銀狂掃煤礦;又例如華能(902)拍住母公司,山長水遠去外國買煤買煤礦,仲要搞埋碼頭基建去配合,中國作為全球最大煤碳生產國,電企竟然要向外入口生產燃料,可見生意幾惡做。

冇乜點發展其他業務,最專心發電的華電國際(1071),近年業績變成最嘔電的一間。由06年底到去年底,5年時間,華電國際總資產谷大咗2.4倍,純利反而跌咗86%,舊年賺唔到2億銀,連息都冇得派。

其他電企差唔多同病相連,可見為咗支持中國經濟發展,發電企業係咁舉債增加發電容量,但煤價市場化後大幅波動節節攀升,有時被煤企搶得太盡,索性「例行維修」熄燈落閘唔發電,一方面可以止蝕,又可以有意無意間,造成全國大面積停電的社會壓力,迫阿公做嘢鬆綁。

做生意做成咁,大家估唔估到,舊年全中國邊間國企發電最好賺?答案係神華(1088)。呢隻最巨型產煤國企,舊年發電業務,經營溢利超過83.5億元,啱啱高過藍籌級的華潤電力,有咁高盈利水平,講穿咗,就係自制「煤電聯動」效果,加埋本身有鐵路運輸生意,成盤數打得通。

咁即係話,煤企同電企,搓埋唔係冇得做,中煤能源同中國電力合作搞電廠,項目雖少,可能意義重大,甚至係索到風,知道電力市場可能出現變革,令煤企對發電呢盤生意,開始改觀。

內地電力市場,又確實係山雨欲來,下回再續。

李老鵬: 唔好小我個女!

關連文章:
1. 煤電網聯動(上)(中)(下)

伸延閱讀:
1. 中國機電工程雜誌: 圈不住的劉振亞
2. 新世紀周刊有關「特高壓」電網的專題報道
3. 下載中國電監會《電力監管年度報告(2010)》
4. 國家電網旗下各刊物

沒有留言:

發佈留言