2012年5月30日星期三

分家共產(下)

上回講到,香港幾個家族控制的上市系統,幾個豪門大宅,都出現企業傳承的分身家問題,有啲爭到去中央政府門口,有啲嘈到去廉記飲咖啡,為香港庶民增添唔少茶餘飯後的話題娛樂。

管理層夠唔夠專注,往往直接反映在公司股價,公司老闆自己打晒交,股價好打極有限,正面教材有捲入貪污醜聞之前的新地(0016),郭氏三兄弟著埋同一條底褲,估值永遠秤高過幾他地產股成條街;反面教材有爭「燊」家仲未大結局的澳博(0880),雖然幾房人都有增持的誘因,但股價長期跑輸其他濠賭股。

家衰口不停,管理層不和影響股價,不過吓吓要楝個八十幾歲伯爺出嚟,亦唔係辦法,因為一間公司管理層有冇活力衝勁,亦直接影響市場對公司增長潛力的感覺,強如長實(0001)主席李嘉誠,集團近年唔係冇增長,不過就俾唔到投資者十幾年前的「超人」感覺。

半年之前,新地市值仲接近三千個億港銀,當時新世界發展(0017)市值唔夠400億,恒地(0012)都係700億多啲,眯埋眼,將三大藍籌公司所控制的資產秤一秤,都知道恒地新世界加埋,冇理由連半間新地都冇,呢啲就叫做管理層折讓。

恒地及新世界,以前被視為香港四大地產商之一,近年市值已經被恒隆(0101)九倉(0004)爬晒頭,一來可能彤叔四叔的私房投資太多太搵錢,唔志在上市公司的幾百億銀,二來亦反映管理層的衝勁,恒隆陳啟宗及九倉吳光正,都只係六張幾嘢,後生廿年,多啲時間跑大陸見人搵生意,兩間公司在大陸的磚頭亦最大嚿,大陸地產風險唔細得個香港,但係最少叫做有個發展策略,同埋行出嚟講得明咁囉。

所謂投資 者關係,包括管理層擁有同市場溝通的能力,亦包括管理層重視同市場溝通的重要,唔係講笑,幾百億市值的差別,可能只係因為唔識唔肯做少少門面功夫, 講緊新世界舊年底開始搵幾件三十出頭的第三代出嚟扮發奮圖強,市值都升幅百幾億銀啦,所以家族企業改朝換代,未必唔係好事,新地家吓最正路的做法,可能係加加接班工作,搵幾件夠醒目的第三代出嚟見人。

美國超級富豪當中,有個八張幾嘢的巴菲特,有個六十未到的蓋茨,仲有一堆好似朱克伯格呢類三十未出頭的互聯網才俊,年齡分嘢好大,超級富豪在某一個年齡組別高度集中的情況,在香港非常明顯,亦解釋咗點解好似爭身家爭開有條路,爆完一單又一單。

咁情況又可能只會在香港呢個時空先會出現,香港經濟由早期的英資壟斷,過渡至幾大華資財團,可以話時勢做英雄,呢班八十幾歲的伯爺當然有其過人之處,不過在香港過去幾十年的政經時空,冇誠哥四叔彤叔,都必定有幾件啱時啱候的華資大孖沙出現,冇走雞者。

今時今日幾大家族交棒,好有一個時代的結束的味道,講緊97年前的後過渡期,紅籌國企炒到飛砂走石,但係主權移交後,一句「河水不犯井水」的最高指令,中資活動在香港轉趨低調,會嚟香港上市集資,但只會搬錢返大陸發展,過去十年中國搵食易過香港,中資財團在香港亦冇乜特別動作,最近見到農行(1288)50個億買件中環甲級寫字樓做總部,建行(0939)仲跨張,買間酒店做員工宿舍,擺明車馬要在香港大搞特搞。

當年幾個華資大孖沙,香港乜嘢行業都玩晒,唯獨冇人沾手銀行,斷估唔係冇興趣,而係同銀行關係好好,同銀行拍住上做大刁;今日香港豪門大戶分身家,拆唔掂數的話,怕且中資的時代會提早來臨。

關連文章:
1. 分家共產(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言