2012年6月29日星期五

大禮露微


(哈哈哈,都係嗰句,見報版標題,冇咁斯文的...)

開心星期五,風花雪月,睇睇北京年年向香港送「大禮」,顯露咗乜嘢細微之事,香港人應該留意。

香港回歸十五年,國家主席胡錦濤親自落嚟贈慶,唔知中央政府下面個「人工影響天氣辦公室」,係咪真係咁呼風喚雨,周未長假好可能打風,小雲叮噹孫悟空等七一上街撐Hello Kitty,Cosplay遊行可能有啲麻煩。

每逢有北京領導人嚟香港,例行公事,公布吓一堆中港經濟互動新措施,今年胡錦濤親自南下,斷估會有更多場大龍鳳,官方新華社在星期三首先熱身,引述國務院消息,事先張掦中央政府將制定一系列政策,「進一步支持香港經濟社會發展」。

呢個幾乎一年一度的指定動作,香港傳媒,香港人,慣咗以「大禮」形容之,星期四揭吓香港報紙,頭版頭條大字標題,乜嘢「阿爺送六大禮」,乜嘢「中央六路惠港」,電台電視報道有關消息,有係「大禮」前「大禮」後,越聽越「銀」耳,越睇越扯火。

內地傳媒比較注動行文用字,早年報道有關消息的時候,全部採用較中性的字眼,例如「加強中港合作」、「促進兩地經貿融合」等,近兩日的內地報章,尤其係同香港接近的華南地區傳媒,亦都用晒「大禮」二字,官方新華社評論文章,總結香港回歸以來保持「繁榮安定」的「泉源」,仲掟咗一句「問渠哪得清如許,為有源頭活水來」,問你死未。

洗腦式的「皇恩浩盪」,做得多講得多,好似香港冇咗中央「大禮」就死得,好記得幾年前好似又係打風,部分內地旅客滯留香港機場,電視台扑咪,有位大陸同胞大大聲向各位港燦講:「如果不是中央政府照顧你們香港,完蛋了」。

順叔冇意挑撥兩地同胞感情,只不過,想同香港各位傳媒朋友講一句,最好減少使用「大禮」呢兩個字,既不大,亦非禮,講得多,人哋都會睇你唔起。

港府確保水電供應穩定,乃份內之事,唔需要掛在口邊向全港居民送「大禮」,旅發局在海外宣傳吓,老襯亭維港夜景,乃自身優勢,唔會有人話向山頂居民送「大禮」,經濟融合雙贏共利,中港兩制互補長短,僅此而己,「大」咩「禮」咩啫。

由03年開始,種種所謂挺港「大禮」,邊個可以舉一個例子,只係對香港有著數,要大陸同胞或企業向香港「讓利」?就算自由行,大佬,國民外遊乃公民自由,又係乜嘢「大禮」;國務院話支持香港強積金等投資內地金融資產,中國證監會其實咪又係四圍鼓勵長線投資者入市,呢個又係乜嘢大禮。講嚟講去,例如人民幣業務乜乜物物,年年係咁講,唔等如歲歲送「大禮」,中央政府自己金融改革手腳慢,唔放膽而矣。

之前講過,舊年副總理李克強嚟香港,由新華社公布的所謂「挺港36條」,潛治辭其實係「治港36條」,變相等如中央政府規劃香港的「施政報告」,要中港兩地在政治經濟社會文化上全面接軌,想飛都飛唔出,今次胡錦濤訪港的所謂「大禮」,唔會超出「治港36條」範疇。

兩地兩制磨合,以大溝細,中強港弱之勢無可逆轉,但香港回歸十五年,中國並非冇受香港影響,例如民運人士李旺陽「被自殺」一事,香港人的反映及傳媒的窮追猛打,最低限度,起到此少監察的作用。

香港全球獨有的「核心價值」,只有一國兩制,如何在兩地兩制磨合過程中,讓北京明白到自由民主人權等普世價值的重要。講就偉大,其實只是香港人做翻一直做緊的事,建華八年當奴七年,回歸後冰火煎熬十五載,香港仲咁有生命力,查實已經係最大成就,同根同發展,無需自我婑化,由拒絕將「大禮」二字掛在咀邊開始。

關連文章:
1. 治港鐵道(上)

5 則留言:

  1. 大老,「大你老X」喎! 點出街?? 都係脫個「露」字, 拎返個「顯」字算啦, 咪怪老編喇, 雖然係好啱聽!

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈哈,真心冇怪,順叔同老編好熟,佢哋對順叔的爛口已經好容忍了(雖然今朝係有少少火的)...話說回頭,「大禮」呢兩個字,真係越聽越「銀耳」...

      刪除
    2. 貴報的路線和標題算最公道咯。

      我就曾經遇過那種國內同胞,大放闕詞半小時只為了當着一個香港人面狂踩香港。國內城鎮經濟起飛,這種自我膨脹的人真的不少,連全世界都看不起,別說香港了。香港人再不自強不自重,亦難怪別人。

      刪除
    3. 少數要大陸「讓利」的措施,只有港深滬三市指數及相關汀衍生產品,最初在港交所掛牌,不過大陸證監信唔過大陸投資者,唯有先放在機制較健全透明的香港,推動A股期指市場發展,呢個又算唔算「大禮」?

      刪除
  2. 所謂挺港只不過如順叔所言,是大陸自己政策改變而已。所有政策階有利有弊,如自由行就另到香港平民買唔到奶粉益力多,公屋商場改變為自由行血拼交易所。金融磨合就令到非豪宅土地供應短缺樓價暴升等。

    其實想幫香港人,中央就應該避免以統戰為目的,犧牲市民利益去拉攏大財團。發水樓、丁屋、領匯、可加可減、最低工資等,都系威逼利誘大商人靠攏中央但系由市民埋單的手段。挺港大禮也只是商人得利。

    回覆刪除