2012年7月8日星期日

王子個頭(上)


今期開李寧有限公司(2331),下文用「李寧公司」代表呢隻上市體育用品股,「李寧」代表公司創辦人兼那些年的中國體操王子。

提起李寧,一係講佢運動場的威水史,一係講佢在商場的成就,唔少人更指住李寧近年越見稀疏的額髮,英雄遲暮乜乜物物,李寧剃光頭,一髮不留做大茄哩啡一幕,反而唔係咁多人記得。

王子個頭,正正是分析李寧公司過去一系列高難度動作的起點。

跟據史書記載,李寧在88年奧運「兵敗漢城」(當年真正兵敗的其實是金牌數目排在蘇聯及東德之後的美國),89年退役從商,提出「李寧牌」概念,鏡頭一轉,已經係李寧公司上市成為中國最大體育用品股的風光時刻,查實在九十年代初期,李寧一度有意挾知名道進運娛樂圈,客串過幾部電影,更加參演過香港電視劇《武尊少林》,飾演少林俗家高手,落山搵洗髓經,撞到當年卜卜脆的港姐冠軍郭藹明,出世入塵之間徘徊。

當年的李寧,廣東話口音唔係太純正,飾演身懷絕技但木木獨獨的角色,查實度身訂造,演技雖然相當幼嫩,但去到落髮為僧拒絕郭藹明一刻,剃光個頭在鏡頭前出現一幕,李寧所表現出的身不由己的掙扎,竟然好似做緊自己,幾交到戲(相關視頻上載到順叔網誌,不過好快會剷走)。

92年巴塞隆拿奧運,李寧牌被選為中國代表隊指定體育用品,可以話係李寧公司業務發展突破性一刻,呢個時候作為公司生招牌,拍吓戲增加曝光率,無可厚非,但李寧在自己風華最茂之時,竟然曾表現出棄商從影的取向,諗返轉頭,耐人尋味。

內地重點培訓的運動員,退休前全力投入,應該冇乜時間讀吓書見吓世面,財經茄哩啡作為李寧當年的粉絲,好想問吓佢,呢廿幾年究竟發生咗乜事,今日的李寧同當日的體操王子又有乜唔同,最重要係,想問吓佢點解咁少展現笑容。

上幾代中國人集體回憶中的李寧,是八十年代初期威振世界的體操王子,改革開放之初,中國國力及經濟條件有限,體育場上的國際成就等別難得,好似中國女排咁,在幾代國人心中建立不可替代的地位,2008年京奧由李寧做最後一棒火炬手,代表中國運動員吊威吔鳥巢升天點火,就係咁解。

今日的李寧,成為矚目民企老闆,公司招牌仲揹住自己姓名,不過相信唔少投資者眼中,對在中國商海打滾超過廿載的李寧,反而覺得面目模糊,因為李寧自公司在2004年上市後,多數時候保持低調,業績記者會股東會甚少親自露面,亦甚少接受傳媒專訪。

早幾日,李寧罕有咁現身香港見人,為公司管理層變動及未來計劃解畫,鏡頭所見,相對4年前鳥巢上空的李寧,額髮更少,雙鬢更白,唔好話搵唔到1984年的自信,亦唔似一個縱橫商場廿幾年的民企老闆,好似平機會主席林煥光做行政會議召售人,好似唔知俾邊個用鎗指住個頭咁,眉宇間帶住一絲萬分的不情願。

李寧公司以李寧命名,就係以中國最具代表性的運動員做生招牌,李寧早年有冇拍廣告做代言人,已經唔記得搵唔到資料(當年中國怕且都未冇「代言人」呢個概念),體操王子歲月催人,對講求活力形象的體育品牌可能有反效果,李寧唔再以運動健將形象示人,情有可願,但體操王子個朵咁響,新一代基金經理分析員,就算未親眼見過「李寧交叉」的雄風,亦應該聽過李寧的大名,知道佢在中國的地位,李寧在公司對外事務上的低調,就低調得不乎尋常。

下回再續,睇睇李寧作為中國第一體育服飾企業的創辦人,同其他白手興家的民企老闆有乜唔同。

關連文章:
1. 王子個頭(上)(中)、(下)
2. 王子壞孩子(上)(下)
3. 體育戰場(上)(下)

伸延閱讀:
1. 土豆網《武尊少林》片段: 李寧誤窺郭藹明全相 
2. 土豆網《武尊少林》片段: 李寧送佛珠請郭藹明食檸檬

3 則留言:

  1. 當年有隻大陸天浪礦泉水,李寧表演好身手,飲完一啖水後跳上車頂做「湯馬斯迴旋」,旁白:"飲一口露一手!"
    No video found! So sad.

    回覆刪除
  2. 點解要用龍貓音樂...

    回覆刪除
    回覆
    1. 係喎,唔怪得咁撚熟...
      http://www.youtube.com/watch?v=o427T3gNUFA

      刪除