2012年7月23日星期一

強國通渠


堂堂中國首都,一場雨變成澤國,規劃經濟,規劃唔到幾條渠...

今期打八號波,為咗唔阻住老編放工(雖然佢改咗噚日一句嘢做「打得機多會盲」,但順叔決定原諒她),撞啱北京又係打風水浸,食住條水講吓水務水股,開開心心早啲收工,呃多日稿費。

近年地球越嚟越危險,氣候越變越怪,唔係百年一遇的天旱地震,就係千年一遇的狂風暴雪, 天災人禍特別多,怪唔得保險公司成日話生意難做。北京周未一場豪雨,連落20粒鐘,全市平均降雨量170毫米,聽講又係60年一遇的破記錄降雨量,天子腳下一夜變澤國災區,最少37人死亡,當中25人浸死,市政府估計財物損失超過100個億人仔。

公平啲講句,近幾年唔少主要城市,落雨打風的非常時期,都有出現水浸市中心的所謂「內澇」情況,例如美國紐約,舊年8月超級颶風吹襲東岸期間,曾經出現一日200毫米的「116年一遇」的降雨量,結果全市都係多處嚴重水浸,電力中斷,再之前一個月,南韓首爾亦出現過所謂「百年一遇」的豪雨,不過人哋預警系統可能做得好啲,市區好少話出現廿幾人被浸死的悲劇。

查實大陸主要城市,面對市區雨後水浸應該好有經驗,唔係北京獨有的問題,大城市暴雨後一片汪洋,好似已經見怪不怪,歌仔都大把得唱,例如南泥灣紅歌惡搞版《泥水灣》、「廣州市歌」《落大雨水浸街》等;「廣州地鐵瀑布」、「成都碼頭」等「景點」,相繼出現,網民苦中作樂比較邊個城市「海景」最壯觀,以前中國水災的防禦對象是大江大河,近年「內澇」已經成為最多人關注的城市病,官方數字統計,舊年縣級以上出現嚴重水浸的城市,高達258個,幾乎全部因為城市地底去水系統應付唔到忽然而來的暴雨。

市區水浸問題咁嚴重,就算係城市規劃外行人都睇得出,因為地下排水系統出咗問題,分分鐘唔少所謂去水管虛有其表,打開個蓋原來就係泥地冇渠,講到尾,就係城市化步伐太快,掛住建設地面,少理地底,投資唔夠,又或者規劃唔夠長遠完善。

唔好話地底的長遠規劃,近年中國成日有類似「深圳第一爆」及「江門第一爆」等新聞標題,講緊好多大型建築物,因為配合唔到城市發展,需要用炸藥一炮過移平,呢類新聞聽落好爆,但係睇真啲,唔少都係落成冇耐,十年八載貨仔,已經變得多餘;又舉多個例,過去五年,遼寧瀋陽已經炸平咗兩個加埋唔夠30歲大型體育場,包括中國足球隊第一次取得世界杯決賽圈資格的五里河體育場,大型體育場絕大部分南北向,避免兩個龍門對正太陽作賽,但係五里河體育場竟然係「東西向」,犯咗最基本的設計錯誤。

地面上的城市建設,已經咁亂咁冇長遠規劃,地底的排水系統,更加唔使講,唔使問阿桂,大把中國觀察家,可以指住中國雨後必澇的城市病,作為不相信中國模式的又一力證,就好似話中國國企銀行咁,表面上帳簿好靚仔,但係唔知下面收埋乜嘢爛數。

今次內澇重災區在中國首都出現,北京領導人都幾冇面,斷做唔認真搞吓城市規劃,都會落足本錢根治城市水患,強國治水,部分A股上市的城市水利工程企業,星期一股價逆市被炒起,財經茄哩啡都盡咗少少力,試吓搵吓港股有冇公司做呢類生意,搵咗半粒鐘,終於搵到半間,以前叫做「進業控股」(8356),創業板上市,主力做香港渠務生意,近5年唔知有冇賺到一嚿水純利,最近新華社借殼上市,注入新華電視業務,改咗名做「中國新華電視」,大家冇聽錯,通渠公司變身中國官方喉舌。

趕稿,臨尾搞個爛Gag,北京有興趣派官方喉舌嚟香港「通渠」,不如先搞好全國的城市建設。

傳說中的去水位

伸延閱讀:
1. 廣州市歌: 落大雨水浸街

4 則留言:

  1. 公道啲, 香港唔係規劃經濟, 咪一樣會水浸...
    首廣州市歌見字仲以為係呢首http://www.youtube.com/watch?v=hsQVmfgOlfE&feature=related
    不過小時候聽個版本係: 落大雨呀水浸街, 社會安寧哪怕風雨大...

    回覆刪除
  2. 其實問題不在經濟規劃,而是缺乏城市規劃。

    小弟老家在福州,幾百萬人口,08年翻鄉下橫衝直撞都系得一條三線行車道。據講當年解放後起呢條三線路時,有的官員仲鬧人話起咁大做咩?是否要起機場跑道?

    到了08年,本來一兩層高樓房變成十幾二十層,全城兩線根本唔夠。政府掛住起樓圈地,基建根本配套唔切。11年翻去好左好多,但系同國際標準仲差好遠。

    大陸以前經常起樓起完程樓就放工,用剩的砂石唔拖走,連行車出入口都唔鋪水泥瀝青。基建亦如,希望以後幾年會改善配套基建等軟實力。

    回覆刪除
  3. 402 都是,他是8356 個上面個大判。 優通控股都搞地下道,不過是做工程鋪線。

    回覆刪除