2012年7月25日星期三

旺旺到着火(上)

人類歷史上最煩膠廣告

先嚟一個硬膠IQ題:課室裡面,有傻豬、傻雞、傻狗,邊個會先被老師叫起來背書?(答案

今期開旺旺(0151),一隻名乎其實旺到着火的股票。

投資者的眼球,往往被「性感」的公司吸引,好似2000年的電盈(0008),中外報紙日日頭版都係,曝光率夠爆,唔覺唔覺個個以為增長都好有爆炸力,對毫不起眼悶到出汁的行業,好多時反而不屑一顧,例如恒安(1044),搞吓搞吓變咗藍籌,市值千億銀,12年前,又有幾多人相信,賣衞生巾好賺得過科網光纖。

旺旺08年3月在新加坡除牌,過底轉場嚟香港上市,相信唔少好似順叔呢類中坑散戶,記憶之中的旺旺,仲停留在十幾廿年前「旺旺仙貝」的廣告,印象深刻,因為實在娘爆,重重覆覆「旺旺」嚟「旺旺」去,唱多句「旺旺真夠味」,問你死味。

但係又吹佢唔脹,一件一蚊幾毛的零食,加咗「旺旺」兩個字,變成一盤每年營業額接近30億美元(下同)的生意,香港上市以來生意越做越大,2011年純利4億元,比起2007年已經升咗一個開,大陸同胞唔單止鐘意食米餅,近年旺旺產品類型越做越多,旺仔牛奶都咁通全國,乳品飲料成為增長最大亮點收入重要來源,佔營業額半壁江山,招牌米果反而只係佔四份一,不過毛利率拉均仍有35%,純利率14%。

過去幾年唔少富豪身家在一個二國金融風暴國債危機中大幅縮水,旺旺老闆蔡衍明,專注快消食品行業,憑住一盤毫不起眼的零食生意,越做越旺,在乜乜斯台灣富豪榜,今年第一次登上榜首。

蔡衍明提到自己的生意經之時,經常話對大陸好有信心,尤其係大眾化消費食品,經濟好,食品行業會率先增長,經濟差,亦會最後至陷入衰退,進可攻,退可守,反觀產生最多台灣富豪的手機及電子代工,科技行業冇錯較容易吸引投資者眼球,不過亦往往要面對好多專利訴訟,科技及消費者潮流轉變快,產品周典短,優勢唔易長期維持,上年寶島首富、HTC製造商宏達電老闆王雪紅夫婦,HTC一兩期產品唔好賣,業績倒退,股價已經由高位大跌四分三,富豪榜滑到落第八,曾幾何時的台灣首富、富士康(2038)老闆富士康,亦只係排第4。

大陸的大眾化消費市場高度開放,賣零售唔係冇競爭,旺旺跑得出,肯定有其成功之道,消閒食品勝負關鍵,就係想買時能夠好方便咁買到,旺旺有1.5萬中國經銷商,不但數量多,同時亦老早滲透到三四線城市。

同每一間成功的零售企業一樣,掌握分銷管道一直屬於旺旺的強項,隨住市場變化調整自己策略,例如舊年,旺旺曾經對銷售點進行全面調查,對社區校園100平米以下店鋪,重點改善貨架陳列,務求旺旺產品能夠佔據當眼地方,呢啲散戶或普通消費者鮮有留意的細微動作,正正是零售企業互相競爭的勝負關鍵,舉個例,大家去開大陸超市,望吓滙源果汁(1886)的飲料在貨架上的位置,就知道呢個國產品牌的競爭力有冇改善。

中國人對國產貨冇信心,尤其係食品安全,除咗毒藥之外,差唔多乜都有毒,所以非國產食品品牌,普遍更有競爭力,亦可以反映在旺旺產品的定價能力。

股神巴菲特老拍檔查理蒙格,提及佢老人家對議價能力及品牌力量時,曾經以香口膠為例,指出一嚿一蚊幾毫的零食,顧客一般唔會為慳雞碎咁多去買啲山寨牌子,寧願安全啲買大路牌子。

所以招牌夠響,定價可以比其他人高,呢種現象曾經反映在幾年前的霸王(1338),透過大量宣傳,搶佔市場,同時換取規模效益,好似當年成龍「動L」廣告一樣,唔好睇少「旺旺」兩個字老老土土重重覆覆的轟炸式宣傳,夠簡單易上口,銷量高利錢厚,配合較好品質,管道控制,旺旺賺到盤滿鈈滿,情況同查理蒙格所言不某而合。

下回再續。

關連文章:
1. 旺旺到着火(上)(下)
2. 中華台企(上)(下)
3. 霸王秘方(上)(下)

3 則留言:

  1. 蔡氏又是台灣中天電視老闆,內地的視頻可以看到中天的節目,小S單是主持康熙來了一檔節目,新浪微博粉絲己好幾百萬,大部分是內地人,可見其影響力,因此蔡氏因為有電視台而大有被統戰價值,相信他能將被統戰價值一定程度轉化成其在內地業務的商業價值,當初入股亞視相信是要提升其被統戰力,只是事與願違。

    回覆刪除
    回覆
    1. 同意,禾就唔信咁多台灣商家咁長袖善舞,之前寫篇《中華台企》提過類似論點,不過在各間公司的財務數據上面,搵唔到乜嘢有力證據去支持...

      刪除
  2. 其實他仲有間保險公司,近來又被他買到間電視台...電視台、保險公司是私人業務,唔屬於上市公司,再參考番收購時間,其實大致得知為何他賭咁大都要轉來香港上市。

    回覆刪除