2012年8月27日星期一

中信之本(上)

今期繼續悶,開中信證券(6030)

早幾年大型國企排隊嚟香港上市,背後搞風搞雨的「造雨人」(Rainmakers),絕大部分係外資大行,中國火炮投資銀行,好似中金咁,最多掹車邊分吓蛋糕仔。

公司上市最根本目的就係集資,市膾啲講,投行賓架最重要任務,就係揀啱良辰吉日,在市場對某個行業最有興趣的時候,幫公司上市,所以大型國企嚟香港上市,多數都係一堆堆咁嚟,05年金融改革開快車,國企銀行排隊落嚟,早幾年鐵路投資大熱,中鐵建(1186)中鐵(0390)等又係一堆堆咁上。

咁即係話,投資銀行賓架,應該好識得選擇上市時機,為客戶帶來最大利益,某行業的國企排隊上市,亦往往出現在國家政策最配合的發展時機。

好喇,輪到大型國控投資銀行自己要上市,理論上,阿公應該有好多政策支持股市發展,股市更應該係最旺最易搵錢的時間,不過啱啱相反,中信證券及海通證券(6837)舊年第三、四季H股上市,先後撞正大跌市而撻Q,夾硬上市下集資額大幅縮水,唔知道國產投行特別黑仔,定係班紅色賓架唔係好識判斷市場脈搏。

通常一間公司上市,開頭一兩年點都打腫塊臉扮肥仔,不過中信證券都算幾失禮,舊年10月H股上市,2010年賺113億元(人民幣,下同),2011年叫做增長一成,賺到126億元,不過今年頭半年,純利跌超過兩成,純利22個億左右,A股到今日都水靜鵝飛,中信證券下半年點谷怕且都要業績倒退。

美國歐洲的外資投行,賓架出名人工好花紅高,不過有今生冇來世,市旺做到盡食得就食,淡市冇刁,炒人發大信封又唔會手軟,呢個投資銀行的正常生態,在中信證券身上亦睇唔到。

近兩年A股唔識甩,投行證券行得閒到數完手指數腳指,不過作為最大投行最大證券行,中信證券唔單止冇炒人,員工總數由2010年底的10,905人,增加到舊年底的13,260人。

中信證券近7成員工其實係證券經紀,只係做出出入入買買賣賣的粗重功夫,理論上,「投資銀行」部門的賓架,先係為公司搵大錢的「生財之本」,亦係最高人工一班,中信證券H股的招股書,冇披露投資銀行的賓架數目,但2011年年報,就講你聽呢班「生財之本」的「人才」,仍然有743人,佔員工數目超過半成。

2010年,新股上市、批股同埋可換股債券發行,中信證券仲做到41單刁,2011年,跌到15單,涉及金額,即係承銷佣金收入來源,由1,374億元,縮水到450個億,投資銀行部門的收入,由33億元跌到唔夠20個億。

中信證券2011年的「職工費用」,雖然按年大減2成到49億元,不過如果剔除出售中信建投的影響,降幅只有一成左右,估計當中好大部份因為證券經紀的交易佣金縮水,投資銀行部門,仲超高人工養住743條賓架。

中信證券企業融資(Corporate Finance)部,成年只係幫公司做到15單刁,賺唔到20個億,即係743件「高級賓架」,拉均之後,每人一年只係幫公司搵到260萬,如果在歐美投行,好可能超過一半要執包伏。

不過呢,呢班高級賓架,絕對唔係一個大信封加個實Q就可以請得走,甚至唔炒得。

中信證券同你講,萬三個員工當中,以「專業結構」分析,投資銀行及資產管理兩個「生財之本」大部門,都有七百幾人,做分析員的,亦有233人;以「學歷結構」計算,有187個博士,近9,000個有大學學位;以「年齡結構」計,超過9,000人在34歲樓下,好多董事級的高層,都係四十未到的年青「金融才晉」。

不過種種結構,都解釋唔到,無論個市幾淡,業績幾差,中信證券都唔可以立亂炒高級賓架的現象,因為真正的原因,涉及中信證券核心員工的「政治結構」,亦係中信證券真正的「生財之本」,下回再續。

關連文章:
1. 中信之本(上)(下)
2. 投行行色(上)(下)

沒有留言:

發佈留言