2012年8月30日星期四

Overvalued Partners(上)

「金手指」唔會左手交右手,因為有兩隻左手...

今期開惠理集團(0806),又金錢之王又金手指,猛成咁,冇嘢做冇乜諗頭,最好用嚟比較吓下,近幾年淡市之中,名牌芬佬幫客仔搵到幾多錢,對一間上市基金股理公司的股東嚟講,惠理基金係「Value Partners」,定係「Overvalued Partners」。

一隻唔係面向散戶的基金,想兜到大客,就要扮上菜,想扮上菜,就要保持神秘感,同凡人保持距離,所以好多基金公司,尤其係細細隻嗰啲,如果有個網頁,分分鐘只係一個招牌一個電郵,衰咗都唔會被行家唱通街; 惠理集團係香港唯一的上市基金管理公司,要提供唔少公開資料增加透明度,最啱俾散戶窺探吓平時神神秘秘的基金世界,唔買都應該埋去睇吓。

惠理集團創辦人叫謝清海,早年做過財經記者,後來在Morgan Grenfell做港股研究部主管兼坐盤交易員,93年同前期交所主席葉謀遵個仔葉維義成立惠理集團,當時「惠理價值基金」,即係而家的旗艦基金,管理資產數額(AUM)只有560萬元美金(下同)。

葉維義呢位新昌營造(0404)系的富二代,咁多年在惠理集團唔使點做又係主要股東,當年惠理起家的幾球美金「Seed Money」,應該好大嚿來自葉維義呢位前行政會議成員,謝清海就要落手落腳「技術入股」,到2007年10月上市,惠理AUM增加到57億,14年時間,管理金額由1變1,000,就算可能上市前搵啲老水谷大吓個基金,變成上市資產前的惠理基金,唔會太浪得虛名,嚿錢先會越滾越大,多客仔幫襯放錢俾謝清海去滾。

一間基金管理公司上市,查實係個兩面不討好的動作,賣平咗,行家可以質疑閣下判斷市況的眼光,賣貴咗,接貨者可能話你搵笨,港股在2007年10月創下歷史高位,惠理集團揀正股市最旺的時候上市,不過全部都係賣舊股(即係話公司完全冇集資需要),出資幾球美金的創始股東,出貨套現幾百球,百分百點石成金,不過以招股價每股7.63港元接貨的投資者,而家冇咗超過一半,唔知道會懷恨在心唔再幫襯謝清海,定係配服佢眼光奇準,放多啲錢佢打理。

公司上市之後,謝清海除咗係基金的投資總監之外,戴埋上市公司主席兼大股東呢頂帽,身邊等佢創造價值的「Partners」,由基金客戶及創始股東,多咗一班小股東,處理客戶及大小股東利益最簡單的方法,就係坐埋一條船,用股東錢去投資,呢種運作模式有一個,而且可能係最地球最公道的一間上市基金公司,叫做巴郡,股神同你坐盤,而且唔收錢。
惠理集團作為一間上市公司,基金客股及公司股東一間,唯一利益重疊的地方,只有惠理班芬佬的投資眼光,除此以外,客戶靠基金的資產升值,股東靠公司向客戶收錢,即係乜費物費,越多越辣越好。

惠理集團的主要收入,包括「首次認購費」及「贖回費」,即係一入一出的入場費及分手費,根據惠理基金招股文件資料,即係2007年的收費水平,前者一般5%,後者3%至5%,另外就係「管理費」及「表現費」,前者等如月費,每年最多2%,「表現費」同基金表現掛鈎,都係每年計數,最高15%。

好簡單咁計吓數,假設客戶幫襯落注一嚿,扣咗「首次認購費」後變咗95蚊,一年後基金升值20%,95變114,扣15%「表現費」及2%「管理費」,變咗109,贖回走人再扣5%「贖回費」,得返103左右,客戶可以賺3蚊,股東未計成本,反而有15蚊落袋。

買得對沖基金只會一球球唔會一嚿嚿,亦好少頻密出出入入,落注越大,成本變得越細,上面呢條數,亦只係高度簡單化的婆毑數,好多技術因素冇反映在內,例如計算費用率的基數及年度化的資產值等,條數可係用嚟大約反映基金公司的收費模式,唔代表惠理基金客戶的真正買賣成本。

下回再續。

關連文章:
1. Overvalued Partners(上)(下)
2. 惠理明燈

沒有留言:

發佈留言