2012年9月13日星期四

合和四十(上)

胡飛俠在83年同谷牧講解珠三角基建大計
(圖片: 南方日報)

今期開合和系,近幾個月合和實業(0054)股價好勇猛,樓下間合和公路(0737)仲有7厘幾8厘息,口淡淡不如望兩望。

今年合和生日40周年,股金舊話,先講少少金融歷史呃字數。

合和實業1972年1月香港上市,上市集資仲早過長實(0001)差唔多一年,樓高66層的灣仔合和中心,78年已經開始興建,80年落成,之後10年,都係香港、甚至亞洲最高的建築物,如果建築物高度代表商家佬雄心,當年的合和一定心紅過長實,如果大型地標性建築亦係權力的象徵,七十年代的合和的實力,就算唔勁得過長實,最少叮噹馬頭。

八十年代初長實買起成個天水圍的大茶飯,曾經合作股東的,除咗中資華潤集團,查實仲有合和主席胡應湘的細佬胡應濱,亦見到當年合和系好巴閉,同長實伯爺李嘉誠拍住上做生意,78年改革開放,第一屆大紫荊水蓋得主之一、南洋商業銀行創辦人莊世平,帶咗隊香港有錢佬上北京,呢隊查實應鄧小平邀請訪京的「港澳同胞國慶觀禮團」,除咗著住中山裝的李嘉誠(見過未?),仲有胡應湘,可見當年合和系,熟於最早出現在北京統戰雷達上的一批華資大孖沙。

海外關係是好東西: 誠哥莊世平攝於78年北京
(圖片: 鳳凰衛視截圖)

2012年的今天,剩係一間長實市值都已經2,500億(港元,下同),超過合和實業10倍有多,望返轉頭,又好難唔諗吓,誠哥同胡大俠當年有乜分別,當年華資狂吞瓜分香港英資的大食會,點解最後合和冇份。

聽講食幾多著幾多整定,長實誠哥、九倉(0004)伯爺包玉剛、恒地(0012)四叔等幾個大孖沙,1978年已經超過5張,胡大俠45歲,可能後生幾年,又可能冇乜經歷挫折,在那些年的大時代,人際手腕唔夠圓滑,又或者合和系更早發達,50年代已經好有米,送咗胡大俠去美國放洋讀大學,比較Blue blood,同當年土頭土氣的大陸幹部唔係太啱傾。

性格決定命運,從胡大俠的性格,亦幾可以解釋到合和的發展軌跡,當年誠哥等大孖沙全力進運地產,合和唔係冇做,不過做得少啲。胡大俠都係土木工程出身,可能太有理想,好想學以致用,情有獨鐘搞建築基建,早幾年講開港珠澳大橋仍然會工程師上身,拎幅地圖出嚟大噴理想,結果人哋在香港狂咬地皮,合和晨中衝入大陸搞基建,廣州間中國大酒店,羅湖個深圳火車站聯檢大樓,都係合和在80年代中投資,當然唔少得87年已經動工的廣深公路。

太早對大陸經濟太有信心,唔係個個有好報,早年在大陸搞項目,斷估唔少香港大孖沙仲做到一肚氣,合和的內地公路,到2003年合和基建上市,先叫做收割,可能胡大俠都頂唔順,雄心壯志,索性衝去東南亞搞基建王國,結果97年亞洲金融風暴輸到甩褲,元氣大傷。

跌舖勁,加上胡大俠人都老咗,冇再講乜乜最大、物物最高的雄心大計,合和反而變得防守性十足,近幾年有內地公路的穩定現金流收入,香港住宅發展保持住有項目,一年有十億八億盈利,連收租物業都開始大有改善,例如翻新咗合和中心樓下的零售樓面,連九龍灣國際展貿中心,以前最大盛事係立法會選舉開票,近年受惠於九龍東的發展升晒呢,至今年6月財政年度,合和收租物業盈利貢獻都有近5億元,唔算失禮,講緊5年前,只係2.5個億。

冇資金壓力下,派息相對慷慨,近年成日派特別股息,保持住4厘以上息率,可以話係最高息的香港地產股。合和近年在灣仔老巢大搞,利東街重建項目,仲有合和中心二期,可以話係合和未來食粥食飯的項目,講緊有合和有冇本事,將皇后大道東一帶,搞起另一個商業中心,下回再續。

關連文章:
1. 合和四十(上)、(下)
2. 齊心反霸權?

伸延閱讀:
1. 中國評論學術出版社: 海外關係是個好東西
2. 投資大王胡應湘(資料來源不詳)

沒有留言:

發佈留言