2012年9月11日星期二

怪獸媒體(中)


財經茄哩啡唔係太熟悉台灣的傳媒生態,旺旺中時收購咗中嘉的收費電視網絡,會唔會變成一個跨平台的「媒體怪獸」,做唔到判斷,不過在互聯網上可以搵到有關「反旺中」的資料,包括台灣年青人在社交網站的留言,唔難發現,「反旺中」之所以針對蔡衍明,在於佢係擁抱大陸發大達的「代言人」,唔妥「媒體怪獸」背後的社會情意結,用最簡單的地球話講,就係抗拒同大陸行埋甚至統一的情緒。

2004年台灣總統選舉,爆出「兩粒子彈」,最後陳水扁贏半個馬鼻冧莊,當年藍綠兩營支持者,拗到面紅面綠,聽聞搞到朋友反目夫妻離婚收場都有之;近來都有聽見啲香港後生仔講,因為國民教育呢單嘢,同屋企鬧到家嘈屋閉,同八年前的台灣似曾相識,因為港台兩岸都面對同一個分裂性的「本土」議題,台灣叫做「兩岸統一」,香港主權已經回歸強國,叫做「中港融合」,客氣啲講,叫做「抗陸」,唔客氣咁講,叫做「反赤」。用咩字眼都好,大家明就得,反國民教育、反新界東北規劃、反放寬自由行,底層都有同一脈絡。

唔係間間公司可以將意識形態包裝成商品,傳媒可能係少數例外,但好多時最終只會變成票房毒藥,睇睇香港幾份左派報章的銷路就知道,不過如果可以緊扣社會脈搏,甚至將唔少人都未發覺的情勢宣之於口,推動成為趨勢,就可以成為例外中的例外,壹傳媒(0282)正正係炒作社會議題的高手,例如在今年初廣東道名店的「禁攝風波」,最初本來著墨於地產霸權名店霸道,鏡頭筆鋒一轉,就吹咗個反對歧視香港人的小型社會運動,跟住「反蝗論」就算未成主流,最少變得非常流行。

壹傳媒是極少數在港台兩地都有一定聲浪的傳媒機構,順叔近年好少睇報紙,有心人或者學者學生可以做個「Content analysis」,在台灣的「反旺中」運動,以致香港反國民教育運動當中,壹傳媒應該都係最出力的傳媒推手,中國共產黨看在眼裡,自然好似某位廣東官員(唔記得咗邊個)今年人大政協兩會期間,談及「雙非孕婦」問題時所講,有「個別別有用心的傳媒」挑撥離間,破壞「中港人民感情」。

但係從市場角度出發,抗陸反赤的意識既然有觀眾,作為傳媒,又冇理由唔捉住呢件「商品」,坦白講,唔係香港樓價奶粉炒到咁貴,生活冇屋住,生仔冇床位,死人冇地葬,內地人分薄香港資源的「惶蟲論」,根本唔會有市場,你試咗在2003年打個招牌「港人港地」,叫香港人反對自由行,睇睇有冇人睬你?

壹傳媒旗下印刷刊物,今日都仲係一盤每年賺幾億港紙的生意,可以在台港兩個截然不同的文化環境,顛覆原有傳媒生態而殺出自己一條血路,冇人可以否定壹傳媒的內容的「市場價值」。

中國共產黨有個統戰部,邊個支咪越大聲,越可以叫得郁更多人成為統一陣線的同志,當然越有「統戰價值」,例如中國旺旺(0151)在08年後大肆進軍傳媒業後,市值已經升咗幾倍,套用同一個「估值」方法,或者可以用嚟推算一下,壹傳媒如果撤出台灣的印刷傳媒業務,可以切出一個乜嘢價值。

今年4月初,台灣傳媒傳得好行,話黎智英有可能出售台灣的業務,當時壹傳媒曾經發出股價異動通告,否認有關消息。空穴來風,上個星期,壹傳媒在冇乜股價異動之下,發出自願通告,同投資者講,獲得獨立第三方接洽,有意購買壹傳媒在台灣的印刷媒體業務及若干資產,包括收費及免費報刊,但冇講蝕到入肉的電視及多媒體業務,交易仍在「初步磋商階段」。

下回再續。

關連文章:
1. 怪獸媒體(上)(中)(下)
2. 放任你上
3. 脫鈎港獨

沒有留言:

發佈留言