2012年5月23日星期三

銀幕大戰(上)

今期開財經茄哩啡老本行:電影。

睇財經大戲之前,先睇睇香港利園好戲,北角新光戲院復活,見到「薄出綿力」的候任特首梁振英,同名伶紅綫女同場演出,感動咗,梁振英成功爭取粵劇界在新光的月球租約,雖則新約加價3成,但係功勞肯定大過成功爭取北極有企鵝,最好有熱心人仕,日日掃光戲飛,再喺西環免費派通街,咁就功德無量。

支持傳統文化藝術的發展創新,就好似支持熊貓唔絕種一樣,地球上唔會有乜嘢反對聲音,不過,粵劇界人士,在香港絕對唔係弱勢社群,阿姐又點會係茄哩啡,西九樁腳未有一碌,聽講已經留定位俾粵劇館,連順叔呢類老鹹蟲的集體回憶、一張票睇到笑的油麻地戲院,遲啲都會變戲曲場地,政府冇支持香港粵劇界發展?咪玩啦。

講到政府資助阿公分餅,唔會有任何一瓣表演藝術,或者任何一種體育運動,認為政府做得足,財經茄哩啡只係想問一句,點解粵劇戲棚只可以搭在新光唔入得紅館,後生仔又點解仲係只識得唱帝女花。

新江戲棚呢個位,梁振英攝得夠晒出色,變成宣傳自己重視文化發展的最佳舞台,政府決策局重組,由「三司十二局」發水到「五司十四局」,還原唔少前朝董建華的架構,「房屋規劃」及「資訊科技」等決策局借屍還魂,仲多咗個「文化局」,成為最凸核之一點。

有三種人,順叔由細到大都唔白佢哋諗乜:女人、經濟學家、香港「文化人」,以後者最搲頭。究竟乜嘢先叫做「文化」,「文化界」查實又點分界,可能連香港「文化人」,都要先諮詢「文化界」三個月再用三日時間先解釋得清楚,可以想像,邊個做文化局局長,都難逃被插的命運。

在一個咁不著邊際的界域,上面放個「文化局」,成為獨立政府決策局之一,最大效果就係在不知不覺間,將大量意識形態控制的工作及開支,納入香港政府行政及公共財政體系,呢樣嘢唔會陰謀論得去邊,中國要提升軟實力,同西方社會全方位拗手瓜,年幾前國家主席胡錦濤訪問美國,都特登拍咗套宣傳片在美國時代廣場及電視黃金時段大播特播,在半個自己地頭的香港,國宣黨宣又點會唔大唱特唱。

呢場意識形態大戰,講得好聽啲,叫做「振興文化產業」,同埋鼓勵文化企業衝出海外,最新一個關連大動作,見到大連萬達集團,連債斥資31億美元,收購美國AMC影院公司,中國電影在地球的叫座力影響力,有排都唔夠荷李活砌,就打住全球第二大電影銀幕控制公司主意。

中國的民營企業,政治上越係風頭火勢,企業動作多數越政治正確、越配合國家政策,因為商業上越高調,風險絕緣能力越高,早排寫過篇《中超魔球》,約略講過大連萬達呢間公司,呢間在大連搞地產足球省招牌起身的公司,早排傳過捲入前重慶市委書記薄熙來案件,轉頭就大手筆收購AMC,感覺上,同當年碧桂園(2007)負面謠言滿天飛的時候,主席楊國強有意收購香港TVB(0511)一事,異曲同工咁妙,不過更大連萬達單刁加轟動,因為直踩華爾街及荷李活兩大美國戰略重鎮。

大連萬達規模唔講得笑,剩係地產嗰嚿,全中國有八十幾個「萬達城」,可能仲大過香港恒隆地產(0101),即係全國最大商業包租公之一,有人擔心大連萬達唔知去邊度搵200個億人仔收購AMC,不過人哋財來自有方,投資收租物業資金回籠冇發展住宅咁快,大連萬達搞到今日咁大規模,一直唔需要上市,能人所不能。

下回再續,睇睇呢單轟動中外的文化產業大刁,有乜睇頭。

關連文章:
1. 銀幕大戰(上)(下)

沒有留言:

發佈留言