2012年7月19日星期四

爭妍百麗(中)

今期用百麗國際(1880)盤生意講吓中國零售業,上回講到,百麗表面上賣女人鞋,查實亦係Nike及Adidas在中國的最大零售渠道,兩個外國大牌子,已經佔咗公司收入近3成,07年後百麗生意越做越大,直接打殘李寧公司(2331)等國產體育服飾品牌。

講句題外話,財經茄哩啡絕少沾手新股,不過撞到新公司招股,好多時行過銀行都會搵本招股文件望兩望,當中「行業概覽」及「業務」兩項,如果披露夠詳盡,對了解各行各業的生意經好有幫助(唔環保,但睇完可以俾阿媽當廢紙賣)。百麗有樣嘢抵讚,管理層在招股書及年報當中,對自己盤生意的描述,相當詳盡,就算對呢隻嘢冇興趣,攞嚟望吓唔會有蝕底。

根據招股書資料,百麗在07年上市前,全國只係有3,828間零售店,在港股高峰期成功集資近百億銀,時機掌握得冇得再好,有足夠彈藥大肆擴長,去到今年6月底,分店網絡已經膨脹到15,964間,增幅非常驚人,當中11,022間賣鞋,4,942間賣運動服,全部店舖都係公司自營,直接經營管理。

又拎間李寧公司比較吓,去到舊年底,李寧牌專門店全國有8,255間,幾乎合部係特許經銷,自營零售店只有760間,雖然網絡規模仍然多過百麗的運動服3千幾間,不過只係「批發」自己個招牌出去俾人做生意,分店數目只能當係廣告宣傳,管理層對零售網絡表現的監控就冇乜保證,品牌實力唔夠Nike,銷售渠道質素及唔上百麗,仲有一大抽國產品牌自己打自己,咁就唔怪得李寧公司等近一年咁慘情。自營及特許經銷兩種截然不同的擴張模式,在周大福珠寶(1929)周生生(0116)身上分別出現,大家可以睇睇邊間公司更有韌力。

百麗及Nike的分銷協議,內容冇乜資料披露,但可以想像,Nike同百麗做生意,可以直接批發俾呢個主要銷售渠道去貨,唔需要自己揹存貨風險,甚至回購賣唔去的滯銷貨品。唔好忘記,Nike的最佳拍檔,仲有一個裕元(0551),生產工序放晒俾佢,自己只需要專心省靚個招牌,盤生意都唔知幾好做,呢啲就叫做品牌實力,裕元做咗咁多年代工,應該偷咗唔少師,甚至已經擁有產品開發的能力,李寧公司查實可以搵裕元傾吓,睇睇有冇合作空間。

零售生意經,當然唔係自營及特許經銷分別咁簡單,裕元樓下都有間寶勝國際(3813),正正就係想學百麗咁垂直發展,阿媽幫外國體育牌子做代工,個仔做埋零售,不過又做得唔係咁出色,反證咗百麗經營零售網絡,應該好有一手。

百麗06年先取得Nike及Adidas的全國代理資格,幾年時間,幫外國品牌砌瓜國產牌子,相信就係依賴本身在鞋業零售網絡的優勢。

百麗近萬六間「自營零售店」,接近八成半查實係「店中店」,亦即係開設在各大小商場的店面或櫃枱,百麗女裝鞋牌子勝在夠多,又賣得,自然成為百貨商場的最佳租客,攞到客流旺盛的靚位,大家合作開,對百麗推展體育服飾零售生意肯定好有幫助。

呢度又帶出中國零售業一個重要一環:百貨公司。百麗的零售網絡,基本上寄生於百貨公司,百麗過去幾年的迅速增長,除咗本身產品賣得,亦反映內地百貨業的蓬勃發展,百麗招股書裡面亦講到,主要包租公就係新世界百貨(0825)百盛集團(3368)金鷹商貿(3308)三大連鎖百貨公司。

呢種零售渠道最大好處,就係只需要同幾個包租公講數,再在其他黃金地段搵幾間舖,保持品牌知名度,唔使好似李寧公司及周大福咁,全國四圍物色零售舖位。

又講到唔停得口,下回再續,睇睇百麗再大落去,有乜增長壓力。

關連文章
1. 爭妍百麗(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言