2012年8月15日星期三

放眼中電(外篇)

包立賢 vs 羅拔迪尼路

2011年12月,中電(0002)的海外資產,第一次超過集團5成比重,可能因為要衝出海外,所以搵個袋鼠國賓架做老總,又可能貪條友靚仔,湊得米高嘉道理開心啩。不過呢,袋鼠國CEO帶住中電返自己鄉吓買嘢,成績認真麻麻,啱啱公布中期業績大跌,就係澳洲市場帶脅(印度亦唔係特別出色)。

相對電能國際(0006)的港燈,中電在香港仲有好大自然增長的空間,最近又多咗亞皆老街住宅項目,利率接近零,中電呢類收息股本來唔太差,不過資產負債表上,「衍生金融工具」嚿嘢越嚟越大件,去到今年6月,流動及非流動「衍生金融工具」資產,足足有62.6億(港銀,下同),未到期合約總額16.2億,聽中電自己講,呢抽嘢主要用嚟對沖澳洲的能源買賣電力價格。

中電間TRUenergy,經過多項收購及多次重組才砌出來,作為一間公用事業,財經茄哩啡睇咗咁多年,都唔知道TRUenergy的實際盈利能力,只係只道中電在澳洲做生意,要坐住一大抽對賭合約,盈利的能見度好低,英聯邦國家真係咁好搵?

中電港燈在香港做生意,夾埋每年賺百億,幾時聽到要做乜嘢對沖,要坐住咁大嚿「衍生金融工具」,近年唔少評論,例如最近的《金融時報》,話長和系在英聯邦國家複製乜事力場,因為鍾情民主及法治制度喎。

如果真係咁,97年之後,乜事力場應該在香港大力推動民主啦係咪?咪玩啦,如果可以的話,相信港燈希望香港現有政治制度千秋萬世不變。

關連文章:
1. 放眼中電(上)(下)

伸延閱讀:
1. FT: HK Tycoon Sees Land of Opportunity
2. FT: Assets test Li’s mettle

沒有留言:

發佈留言