2012年9月20日星期四

太陽浮雲(上)

呢期事忙,搵個唔太熟悉的行業做吓功課,開太陽能。

一個行業好景的時候,好多嘢可以收收埋埋睇唔到,到淡市間間公司爆到一褲都係,反而好多嘢會現形,反而係了解一個行業最好的時候,中國光伏企業就係好例子。

2006年福布斯中國富豪榜,突然殺咗個施正榮出嚟,間公司尚德太陽能在美國上市,香港人冇乜人識,俗語有云,富豪浮雲,真係有錢有米,自己都唔知有幾多錢,呢類幫有錢袋數銀紙的乜乜物物浮雲榜,應用在中國,最大價值查實係預測吓邊個會爆煲,或者係公司股價由盛轉衰的轉捩點,那些年的周正毅黃光裕,2005年中信泰富(0267)的榮智健、2007年碧桂園(2007)的楊惠妍、2009年比亞迪(1211)的王傳福,都擺脫唔到呢個軌跡,當然仲包括施正榮。

以前的「中國首富」,多數因為被人捧上神枱之後,樹大招風,富豪榜變殺豬榜,近年的浮雲榜,大致上反映到行業周期的起跌,「中國首富」多數出現於當旺行業,而當旺行業又最容易吸引大量競爭對手進入,結果唔係自己被衝昏頭腦,就係個市做得太爛大家一鑊熟,2006「中國首富」施正榮身處的中國光伏業就係最佳例子。

好簡單咁講,成條光伏產業鏈,由唔使錢的太陽開始,最上游講緊香港人開始熟悉的多晶硅,中間有太陽能電池片及電池組件,下遊就有光伏電站或者家居太陽能發電等應用系統,聽講中間仲有好多高技術環節,由美國德國日本等發達國家掌握,中國光伏企業最集中在下遊,即係太陽能電池片,到2010年,產量已經佔全球50%以上,不過冇乜聽過有幾多間可以一條龍做到成粒太陽能電池出嚟,全國企業掌握唔到一半的光伏電池生產設備,唔使問阿桂,好似iPhone咁,揹起部嘢500蚊生產成本的4嚿水低端部份,再掟俾人做最後一程然後賣5,000蚊。

在中國國家能源局網頁炒回來的資料,中國在全球光伏電池的佔比,2004年只有4%,唔夠10年,而家半匡天下,有5間太陽能電池生產商產量排全地球頭10位,有咁爆炸性增長,當然因為需求大,但同時又可以肯定,呢個行業在大陸得到好大力的國家政策支持,歐洲美國針對中國光伏產品出口的貿易保護措施,應該好易捉到痛腳。當然啦,陰謀咁睇,亦唔排除歐洲及美國碌完中國廉價出口張咭,為自己的太陽能發電市場打好市場基礎之後,過橋抽板,再將中國一軍。

大家返到大陸,甚至上網求其睇吓內地民居的相片,有幾何見到屋頂會有幾塊太陽能電池,即係話中國雖然係光伏電池生產強國,查實同時只係太陽能應用小國,有9成光伏產品向外出口,當中美國佔10%,歐洲銷量70%,歐盟發起向中國發起反傾銷調查,封殺中國光伏產品出口,好似尚德太陽能呢類公司,轉身唔夠快分分鐘執粒,聽講而家幾間最大的電池生產商,已經由競爭對手變咗親密戰友,鎗口對外要向歐盟齊齊抗辯,同時又聯署向阿公求救,避免中國光伏業出現「滅頂之災」。

喺呢個時候,上星期阿公由國家能源局出手,整咗份《太陽能發電發展十二五規劃》,講緊之前「能源發展」已經有個「十二五」,「可再生能源發展」又有個「十二五」,而家終於明白阿公點解咁多乜乜物物「十二五」規劃,可以見步行步,夠量彈性。

中國在光伏業的最大優勢,查實係全國有廣大面積被太陽照住,唔搞太陽能發電有啲浪費,不過長年以來,個個掛住搞大項目,大大個發電場起好楝喺度,上網電價又同電網公司講唔掂數,結果得個講字,最新《太陽能發電發展十二五規劃》,聽講就係要扭轉呢個局面,在歐洲美國市場大風大雨的時候,出口轉內需,下回再續。

關連文章:
1. 太陽浮雲(上)、(下)

2 則留言:

  1. 順叔,光伏需求最大問題其實系政府補貼。以美國沙漠氣候地區來講,目前除左在屋頂裝一個剛剛好夠冷氣用的太陽能版可以抵消最貴地區時段電費外,其實好難有投資回報高過用天然氣發電。

    歐美(特別是西南歐),太陽能大量依靠政府補貼或減稅。現時大家手緊叫停,自己國內太陽能生產商又有危機,當年支持補貼的政客補貼完筆錢去左大陸而唔系留在本地公司工作機會,有好大政治壓力同好無面。所以大家齊齊打反傾銷牌,大陸光伏公司出口一定無運行。

    回覆刪除
  2. NNND,笵除麗泰,今日出黎抽水兼,瘋人瘋言!


    回覆刪除