2012年9月17日星期一

飆凸你的夢(上)

今期開比亞迪公司(1211)。

太極陰陽,衰極必盛,盛極必衰,對於一個中國商家佬嚟講,最盛最威水,莫過於做到變成「中國首富」(唔含港台澳),前腳同全世界最有權力的政客排排坐,後腳同地球最有錢的富豪攬頭攬頸,兩年前的今日,比亞迪主席王傳福正正處於呢個人生及事業巔峰。

2010年9月初,深圳慶祝特區成立30周年生日,中國國家主席胡錦濤帶隊南下搞大龍鳳,親自參觀咗比亞迪的產品展覽,在慶祝大典上,只有四位企業代表夠巴閉發言,包括啱啱同胡總揸完手的長實(0001)主席李嘉誠,招商局國際(0144)的老總傅育寧,在深圳搞山寨版ICQ起家的騰訊(0700)主席馬化騰,仲有一個就係王傳福。

胡總在2010年當選美國時代雜誌的風雲人物,話佢係地球最有權力的人,斷估冇人會反對,被胡總高格調表揚之後,王傳福更加唔得閒,因為要接待訪華的巴郡主席巴菲特同埋微軟主席蓋茨,全球最有米的兩位商界巨擘,風塵僕僕去到中國頓變市場推廣的扯線孖公仔,由深圳到北京遊花園到長沙,又簽約儀式又新車落地典禮又抽獎,當時內地各大小傳媒,甚至外國傳媒,幾乎日日都係巴菲特,對「比亞迪」招牌知名度的增值作用應該極大。

王傳福運勢猛成咁,當時順叔寫過篇《股神造車》,話最好留意吓內地車主的留家口碑,如果之後忍手唔寫,財經茄哩啡今日就可以撲出嚟認屎認屁,不過後來多手寫多兩咀,包括舊年初篇《Build Your Dream》,話有股神持股墊底,比亞迪「發惡夢機會唔係太大」,剩係呢句,已經錯到開巷。

2010年9月底股神訪華的時候,比亞迪已經由高位回落唔少,不過市值仍然超過1,600億(港元,下同),每股60蚊樓上,最近已經跌到16蚊左右,由舊年初40蚊的水平計,到而家都冇咗60%,「Build Your Dream」變咗「Burn Your Dollars」,雖然未爆煲,不過夢想未「Built」,美夢已經飆凸。

兩年前的今日,比亞迪行運一條龍,盛極轉衰,之後兩年又真係冇乜好嘢,黑仔到暈,首先係阿公改變以政府補貼刺激車市兼內需的政策,北京上海等一線城市,更因為大塞實而引入限購限牌的措施,車市在2009年之後的爆炸性增長突然死火。

當日幫股郡穿針引線入股比亞迪、一度被視為股神接班人大熱的中美能源(MidAmerican Energy,巴郡入股比亞迪的上市子公司)主席David Sokol,更因為涉嫌內幕交易,做刁濕手,舊年3月被迫辭職,之後中美能源再冇派人入比亞迪的董事局,外界難免懷疑股神同王傳福的關係,甚至有人會聯想到,股神及拍檔Charlie Munger之所以入股比亞迪,可能被人跣咗一鑊,間接大大打擊外國投資者對比亞迪的信心。

比亞迪的電子車,在公共交通仲有少少市場,仲有少少希望,尤其係在深圳老巢,不過好衰唔衰,早幾年個月,連架電動的士都炒車,仲要炒到漂移幾條行車線再著火,雖則話所有汽車極速碰撞都可能爆炸著火,不過炒車更可以死人,比亞迪電動的士著少單新聞一出,股價急跌,市值一日唔見百幾二百個億,人稱「史上最昂貴車禍」。

近年唔少中國民企消費產品信破產,越高調的民企,越容易樹大招風,比亞迪個朵咁響,又做緊一啲冇乜人明的High Tech生意,好意揩嘢,早兩個月,曾經有人傳過DaimlerChrysler個中國電動車聯營公司可能掟煲,又傳過深圳電動的士可能篤數,市值接近400個億但係幾乎冇錢賺的比亞迪,隨時可以成為快閃空軍的狙擊目標。

呢度只係講緊,幾樣比亞迪自己控制唔到的外在黑仔因素,比亞迪的三大主業,包括電動車、光伏業務及手機電池,過去兩年齊齊開倒車,有咁黑得咁黑,下回再續。

關連文章:
1. 飆凸你的夢(上)(中)(下)
2. Build Your Dream(上)(下)
3. 忽然暴跌(下)
4. 股神造車

2 則留言:

  1. 自認睇錯,順叔,真大丈夫也!

    回覆刪除
    回覆
    1. 大乜鬼丈夫,痾屎唔得閒抆,呃稿費拉布矣...

      刪除