2011年11月24日星期四

財經CSI(下)

(刊於2011年11月24日am730)

見股東

見芬佬

上回講到,資本策略地產(497)中英文名都改得唔好,英文名「CSI」,令投資者(尤其係外國人或電視迷)一睇就諗起「犯罪現場鑑證」,中文名用「資本策略」行頭,亦容易聯想起公司主席鍾楚義,之前幫電盈(008)蛇吞香港電訊的一場經典悲情財經大戲,冇乜人夠膽買佢後面大幅折讓的「地產」。

上回提過,資本策略最新公布的「資產淨值」,由3月底的42億(港元,下同)上升30%至9月底的55億元,較公司市值折讓近7成。如果揭開資本策略至今年3月底中文年報第4頁,在「財務回顧」一欄最後一段,會發現一項好有趣的「補充資料」,話你知如果將公司及「共同控制實體」的「持作出售物業」,以「應佔重估盈餘」入帳,而不是「成本價」入帳的話,資產淨值會高達85億元,每股HK$1.05元,星期三資本策略股價,跌至HK$0.202元,折讓超過8成。

有關數字,資本策略管理層在見分析員及芬佬的推介資料上,都有提出,唔算大細超,即係話鍾楚義都忍唔住,劃公仔劃出腸,同全世界講自己本數簿,相對同其他地產公司更加吸引的地方。

折讓大,未必一定係市場對公司及管理層有所誤解,營運歷史亦是其中一項重要因素。資本策略年報,唔會有「管理層分析」一項,因為根本冇「管理層」,得幾個董事,買呢間公司股票,其實就係買鐘楚義炒樓。

資本策略04年賣殼,開始進入香港地產市場,食正香港磚頭大牛市,08年10月開始的半年,樓價曾經出現調整,但一跌即彈,對一直集中香港寫字樓商舖大宗買賣的資本策略及鍾楚義,未算真正考驗。

資本策略定位,其實已經由「物業投資新角度」,變咗近年的「多角度」,近一兩年樓市漸現見頂壓力,但資本策略高位買落唔少貨,物業組合已經包括山頂豪宅、銅鑼灣精品酒店、中上環服務式住宅、銅鑼灣道住宅重建項目等等。

近兩年高位入貨

資本策略的香港業務,由商業地產,快速轉型至住宅項目,並講明未來幾年,內地磚頭會佔公司價值50%,上海業務,暫時仲未交出成績表,換句話講,逾40億未入帳的「應估重估盈餘」,已經因為近一兩年的積極掃貨,轉化成中港樓市的風險。

未來幾年中港樓市變數,包括全球經濟及中國調控,仲有香港房策地政出現突變的壓力,呢個轉折位,將會真正考驗鍾楚義營運地產公司的能力,可唔可以保持過去幾年炒賣寫字樓的輝煌成績,將巨大資產折讓,轉化成公司價值。

鍾楚義玩「資本」耍「策略」,「往績」一流,炒樓係咪一樣咁叻,唔知,根據權益披露記錄,鄧普頓及惠理基金,先後持股超過5%,但最新的主要股東綜合名單,已經剩低持股約34%的鍾楚義,09年底入股並大大聲話「長線持有」的鄧普頓光頭佬麥樸思,今年初更已經沽到一沽不剩,兩個基金在資本策略的投資軌跡,無論代表芬佬對大股東的「信心」,定係反映鍾楚義的「人脈」,都要扣分。



犯罪證據不足...

自簽擔保外出

鍾楚義未入主前,資本策略資產淨值唔夠10億,現在最少升咗5倍,過去3年,股本結構冇出現重大變化,大股東亦冇做過乜嘢,明顯搵小股東笨的動作,最差的情況就是,中港樓市大跌,資本策略股價低處未算低的時候,鍾楚義提出私有化,將今日市值85億元的資產,收返入自己袋慢慢坐。

舊年今個月,向來低調的鍾楚義,竟然接受香港傳媒專訪,其中一句:「不過現在最有興趣做地產」,順叔印象深刻。

一間公司有冇活力及潛力,好講話事人有冇衝勁。電盈當年蛇吞香港電訊,台前幕後一班「功臣」,幾乎個個套晒現發晒達,電盈主席李澤楷,當年已是千億財產的準繼承人,反而唔能夠甩身,幾次套現大計都撻Q,作為一間上市公司,近年電盈的死氣沉沉,或多或少,反映了四十出頭的李澤楷,「壯志未籌」被迫「同床異夢」的怨氣,相對之下,鍾楚義啱啱50歲,既已發達,仍當盛年,輕身自由,重新上路,犯不著為自己再招罵名,轉行轉性「為興趣」,未必沒有可能。
終身監禁

關連文章:
1. 財經CSI(上)(下)
2. 舊地新磚(下)
3. 信佢就托(上)(下)




4 則留言:

  1. 順叔真係高見, 我就係比錢給鍾楚義炒樓的小股東,我吾係太驚佢蒙小股東, 只係過去幾年樓市大升, 當年的真金白銀買左磚頭的話, 而定可以收成了, 而買左497, 佢的資產係升值很大但股價卻原地踏步, 真係無癮. 請問而家沽出去定係持有為好?

    回覆刪除
  2. Is the Qingpu land of CSI close to the one held by Shanghai Industrial (363.HK)? You can check if the valuation of CSI's land is overpriced or not, given that Shanghai Industrial held that for over 2 years.

    回覆刪除
  3. 有幾位網友,亦透過電郵提出了關於CSI的問題,與其由順叔回答,不如直接找鍾楚義!牛油刀小試,如果大家有問題,可以在這裡,或電郵順叔(lucentng@gmail.com),順叔整理一吓後,12月初嘗試聯絡CSI,看看有沒有回覆,再通知大家...

    回覆刪除
  4. 最好問下佢點解話要留多D錢嚮公司, 但係又派左5000萬做"績效獎金"比自己同其他董事

    李國寶管咁大間公司拎三千幾萬已經比人媽到7彩, 佢炒樓都可以拎咁多錢,真係財技高手

    可憐D股東姐...

    回覆刪除