2012年5月22日星期二

騰籠百鳥

今期再開騰訊(0700),中國最大互聯網公司,近年密密四出收購,大小通吃,一個籠本來裝一隻企鵝,而家迫埋成百隻雀,究竟搞乜QQ。

幫襯開財經茄哩啡的話,應該知道順叔一直唔係好相信呢隻嘢的潛力,2010年底寫過篇《逃之QQ》,唔睇好騰訊可以無限增長,當時每股180港元左右,點知跟手半年屢創新高,見過230蚊;舊年呢個時候再寫篇《科網再熱》,繼續唔QQ信。

舊年5月,社交網站公司在私募市場炒到興烚烚,微軟85億美金400倍市盈率食咗Skype,Facebook上市前最後一輪引資擴股交易後,估值吹到760億美金,忍手咁多年唔上市,未上市已經吹到咁大,上市更激動,市值千億美金,市盈率1000倍。

講緊Facebook作為一間互聯網公司,都唔算太「後生」,過去幾年幾輪上市前集資,發展資金應該唔係乜嘢大問題,有搵錢絕橋,應該已經晨早用咗。Google在05年上市時,記憶中好似市值5百幾億美金,市盈率百幾倍已經好跨張,一千倍市盈率,呢個數太大,超越財經茄哩啡理解範圍。

可能太多想像空間, 香港上市的科網股都炒起埋,騰訊過去一個月,曾經炒到上近250蚊的歷史高位,近排回返唔少,但2011年市盈率仍然超過30倍。

超過30倍市盈率的估值,對於騰訊嚟講,只係一個慣性狀態,因為QQ往往以5成甚至更高水平增長,貴得有道理,不過,最近公布至3月底首季業績,增長只有2.7%,更出奇地,條街竟然冇乜人唱佢「增長放緩」,投資大行繼續睇好,甚至將QQ股價再炒上歷史新高。

一年四季,騰訊的季度業績,在2010年,按年增長幅度高達45%至60%,2011年第一季都仲有60%,但係之後3季,放緩至13%至22%,今年頭3個月,竟然只係個位數字,仲衰過被睇死為公用股的中移動(0941),望住呢堆數字,唔需要點睇細數分析,都可以得出騰訊增長今非昔比的簡單結論,大佬,人都會老的,後生變中坑,上網溝女不如留喺屋企湊女,唔會日日打機,條街成日講住QQ用戶人數,但係好似從來冇講過QQ用戶群的年齡組合變化。

人會老,公司亦會老,騰訊管理層仲算後生,但係幾年迅速增長,員工數目由二千年變到二萬人,開始要面對其他所有大企業的管理問題及挑戰。騰訊在上個星期,宣布成立所謂「六大事業群」,究竟「網絡媒體事業群」同「社交網絡事業群」點分界,唔知,不過據管理層勾劃出的發展目標,基本上一句可以講晒,就係乜QQ都做,由網上搜索到電子商務,由中國到地球,唔放過任何發展空間。

乜都有,好多時等如乜都冇,太多變太少,例如微軟的Windows同埋Office軟件,發展到而家咁多功能,可能8成以上的功能冇人識用,騰訊可能面對差唔多的問題,網上太多嘢可以玩,自己茄殊又多,QQ平台本身唔需要點再大量投資,未諗清楚點做就四圍通殺。

騰訊講過,近乎創投的「產業基金」,未來會加碼到100億元人民幣,過去十幾個月,大大話話已經做咗四十幾單大小併購,投資對象包括網絡遊戲、視頻軟件、物流、電子商務,電影公司,乜QQ都有,當騰訊話你知佢準備連電影都拍埋,可以好大膽咁講一句,呢間公司開始有啲失去方向。

一間好的公司,會有好明顯的企業策略,配合企業的使命,例如講明要組織好全球資訊(Organize the world’s information)的Google,一樣發展到百足咁多爪,但係各種應用,都指向同一個方向,就係幫用戶更方便咁取得更有用的資訊,騰訊暫時未能夠勾劃出同一樣的企業願景,安身立命之本,暫時仲係QQ嚟QQ去,遊戲人間,唔似係一間冇咗佢地球唔會轉的公司。

1 則留言:

  1. 我都係,點睇都唔信佢值,已經有點包拗頸。

    回覆刪除