2012年10月24日星期三

時裝大茶飯(上)

(刊於2012年10月24日am730)


今期開時裝零售,香港上市最大嗰兩間,一間叫思捷(0330),一間叫佐丹奴(0709),近年不約而同,周不時傳出,同新世界發展(0017)大股東鄭氏家族的股權變動消息,奇奇怪怪,今期將各種傳聞新聞,抄抄埋埋炒埋一碟,嚟過拼圖遊戲。

思捷近年同全地球講要轉型,諗住毫掟185個億(港元,下同),掟醒沉睡中的「思捷女士」(Esprit Lady),不過好似冇乜邊個有胃口咀呢條睡美人,轉型大計出師未捷,由CFO到CEO已經跳船走人,堂堂藍籌,股價大上大落好玩過仙股,唔知道恒指服務公司容忍呢個俾面派對玩到幾時。

荷蘭靚佬CEO走人之後,思捷搵咗作新行政總裁,股價例牌又炒上一輪,後續指定動作,當然就係抽水,管理層選擇破天荒供股,二供一,供股價8蚊,較最後交易價折讓36%,最多抽水52個億,思捷話籌集資金主要用嚟做市場營銷,目標係短期內提高銷量,提升思捷的商業價值,即係話,抽水之後50個億,主要用嚟燒,賣廣告。

消息公布後,思捷美國預託證券股價狂插,原因之一係市場對「突然抽水大感震驚」云云。查實史書上記載得好清楚,有史泰龍就有忽必烈,既然「思捷女士」已經揈晒頭,股價舞上之後跟手抽水,嚟嚟去去都係嗰幾飛,都唔明有乜好震驚,你幾時見中策(0235)同埋國際資源(1051)呢類公司需要問銀行借錢,資本市場操作,操嚟操去已經搞掂。

唔想俾盤數銀行大耳窿睇,可以選擇批股或者供股抽水,一間公司大股東,正常嚟講,唔會咁隨會批股溝淡自己手貨,掉轉頭,好似思捷呢類股權賣到散晒的上市公司,除非明知條街冇乜人肯接貨,正常嚟講,批股係比較合理的選擇,因為成村股東唔知有幾多個肯齊心供股。

閣下要對某公司有一定了解,先會做某公司的股東係咪?所以供股呢個抽水動作,查實圍威喂,比較現有股東的眼光、比較對公司的了解,而一間公司夠竟值幾多錢,又有幾多個可以諗贏公司大股東,所以供股好多時係大股東平價增持溝淡散戶持股的最好工具。有時信者得救,新世界舊年今日,又係二供一供股,供股價6蚊唔夠,當日大手掃咗供股權供股的,而家已經賺咗一個開,之後彤叔等大股東持股有乜實質變化,順叔已經冇跟進。

「市場」永遠都要有唔對稱唔平衝的資訊,咁先造就到一少撮人贏大錢絕大部人輸底褲的零和遊戲,好似幾十年前搵本上市公司年報都難的年代,李嘉誠同埋巴菲特可以睇年報掌握市場脈搏轉化成為發達秘笈,到咗而家基本財經資訊普及咗,硬係就有成村投資銀行賓架,日久日整埋晒啲類似雷曼迷債、「ABS」或「C叉O」的結構產品,搞到全世界一頭霧水,遮住普通投資者對眼。

又好似一間上市公司的股權結構變化咁,以前大家估估吓,2003年開始叫做有進步,持股5%已上的長倉要公布,不過聯交所的權益披露只係皮毛,大戶手影你估真係咁易捉。

舉個例,聯交所中央結算資料顯示,今年下半年開始,亦即係思捷荷蘭靚佬CEO跳船股價大插之後,海通國際(0665)及中南證券在思捷的持股量大幅增加,講緊十幾個億貨,海通證券前世叫做大福證券,變盤之前係新世界阿彤叔旗下的證券公司,唔需要多講,中南證券大股東聽講叫做莊友堅,由之前電盈(0008)的撻Q私有化,到中策收購台灣南山人壽等大茶飯,都見到佢身影。

順叔從來唔留意大戶手影,所以呢單嘢冇留意,所有資料都係報紙上睇到再抄過來。中央結算資料顯示的證券行倉位,多數唔知邊個先係實益人,只可以估估吓。

下回再續。

關連文章:
1. 時裝大茶飯(上)(下)
2. 大餅變紅衫
3. 思捷女屍(續集)

伸延閱讀:
1. 蘋果日報: 海通、中南密吸思捷

4 則留言:

  1. 講開電盈case,請問順叔,中南證券的莊友堅和被該case引出來的賭馬炒股專家莊永昌有沒有什麼關係?
    http://realblog.zkiz.com/greatsoup38/14451

    回覆刪除
    回覆
    1. Sorry dude, I'm not familiar with these guys...

      刪除
  2. 樓上你不是湯才吧...為何要做山寨版...

    回覆刪除
    回覆
    1. 不是呀,小弟真的姓湯,08年開blog時還只在報紙雜誌的副刊版寫東西,未睇財經未接觸「湯財文庫」……

      刪除