2012年10月22日星期一

三一再睇

(刊於2012年10月22日am730)



今期再睇睇三一重工(600031)呢隻最巨型民企A股。

外國人去美國投資買嘢,楊基佬通常舉晒四至五肢歡迎,不過只限於兩樣嘢,第一樣係越買越殘的美債,第二樣係好似次按CDO的劇毒結構產品,仲有當年IBM都諗住掉落垃圾桶的個人電腦,除此以外,在美國做企業併購可能係全地球最多阻滯的地方。

中國已經取代前蘇聯成為美國佬的最大假想敵,華資要去美國買嘢或者做生意,難上加難,由廿幾年前中國航空技術進出口公司買飛機零件製造商,到早十年中海油(0883)買Unicoal、華為買3Leaf,都因為政治阻力受挫,今年美國總統大選年,針對中國的動作更加空前絕後。

中興通訊(0763)及華為,在美國有好大大嚿業務,過去一年被人當監犯咁審,早輪被指住塊臉老屈做間碟,都只係忍係忍氣吞聲;好似渣打(2888)的歐洲銀行,呢幾年因為同被美國單方面視為「邪惡軸心」的伊朗有生意往來,罰埋罰埋都有一百幾十億美金,都乖乖交佬地費;三一集團其中一間外國聯營公司在美國一個豆腐潤咁大風力場項目,被美國封殺,竟然第一個嗱起刀仔反抗,狀告美國總統奧巴馬。

用簡單常識諗吓就知道,美國佬就算真係咁司法獨位,有冇咁好死咁容易俾個美國總統仔告,就算對美國司法認識得如零,都可以百分百推斷,唔好話勝訴,獲受理機會都唔大。

一間美國大型公司,例如Google,在中國拓展生意有拗撬,例如敏感字眼要被審查,查實亦隨時可以搵班專家摷勻中國的憲法或法例,開個記者會,話要將中國國家主席兼中共總書記胡錦濤告上法庭,問題係玩串派對之後,從今次後在中國就會冇啖好食,三一集團今次高調反抗,唔係挑戰美國總統的決定,而係直接將美國總統擺上枱,幾乎可以斷定,三一的風力場項目本來就只係試水動作,而家短期內都唔使諗在美國發大嚟搞,華為中興可能仲會嫌佢累街坊。

當然啦,三一作為第一間將美國總統告上法庭的中國企業,簡簡單單擺個Pose,已經謀殺大量菲林,呢單嘢變成國際新聞,免費國際宣傳,「Sany」呢個招牌,全球知名度突然暴升,三一集團成為反抗美國打壓的商界李小龍,後續公關工作做得好的話,在外國人眼中,可能升呢成為「最具代表性」的中國企業,三一重工早排在德國買咗件Putzmeister,拓展歐洲等海外市場或者好有幫助,亦唔好忘記,三一重工主要收入在仍然係中國,第一個出頭幫中國企業打爛仔交,話唔埋三一產品在本地市場突然大受歡迎。

中國企業話美國佬連串針對動作,因為在總統選舉年,要做吓騷,查實三一重工老闆梁穩根,本身亦可能正參與緊一項選舉大龍鳳。呢位一兩年前的「中國首富」,可能已經唔係最有錢的中國人,不過應該係最米的共產黨員,下個月舉行的中共十八大,梁穩根已經成功當選做2,270個黨代表之一,舊年底曾經唱到好勁,話梁穩根已經通過中共組織部的政治審查,有望在十八大成為中共中央委員之一。

五年一度的全國黨代表大會透過差額選舉選中央委員,聽講係共產黨代最體現「黨內民主」的一個選舉環節,十七大有204個中央委員,仲有167個後補委員,十八大有幾多件就唔知道,梁穩根唔單止係資本家,仲要係最有銀嗰幾件,如果成功晉身呢個中共權力核心就有故講。

順叔對中國共產黨的認識只係停留在BB班階段,不過今次三一將美國總統告上法庭,做到咁高調,純粹用直覺靠估的話,梁穩根十八大再上一層樓的機會睇落甚微,做到後補委員可能已經係爆大冷。

俾你揀,你會想繼續做中國首富,定係中國共產黨權力核心的資本家花樽,三一告奧巴馬呢場大戲之後,三一國際H股上市應該好快會捲土重來了。

關連文章:
1. 三一兩睇(上)(下)
2. 老共BB班(上)(中)(下)

伸延閱讀:
1. 中國經營報: 三一告奧巴馬案件背後或另有目標所指

4 則留言:

  1. 順叔,白頭佬成日出黎指手劃腳,你都唔好執輸,不如寫篇脫勾狂想曲啦,一兌之後,我估都幾精彩wo

    管理100億美元資產的Ackman去年9月公開表示,已在港元押重注,看短期內升值三成,變成1美元兌6港元,而3至6年內改與人民幣掛鈎。個個星期與索羅斯打網球的 Ackman,當時更發表了一份長達150頁,名為「聯繫至勝」(Linked to Win)的報告,力陳港元會脫鈎升值的理由,他還預期今年的行政長官選舉將會是港府重估港元的合適時機,但最終預言落空。

    他當時還透露,已重鎚投資一年期港元認購期權,貪其槓桿達200倍,花100萬美元便可獲得相當2億美元的港元升值空間。他自己下注不特止,還呼籲其他人參與,叫人到銀行換港元,甚至借錢買港元。

    回覆刪除
    回覆
    1. 港元跟人民幣掛勾前提係人仔可全面兌換﹒﹒﹒但到咗嗰日,一個國家係咪仲需要存在三種貨幣?
      N年後人民幣會喺港澳普遍流通係一個合理推斷,問題在於過渡期間點樣安排
      以港元為例,上述人仔全面兌換的前提未實現前,一刀切跟美元脫勾改掛人仔機會係零
      以一籃子(內裡可能只有人仔美金)方式將港元跟人民幣掛勾並逐漸加大比重的可能性相對較大,之不過技術上點樣保持港元匯價穩定、透明及可預期的原則係另一個問題,這亦係足以影響本港貨幣、物價,甚至金融、經濟穩定的重要因素
      純粹靠估,反而覺得最有可能係雙幣並用一段長長長長長時間,期間港元繼續同美元掛勾,直到成為港人另一種「集體回憶」﹒﹒﹒

      刪除
    2. 如果港元在人仔未全面兌換之前同人仔掛鉤,只會變成美元同人仔對沖的工具。因為全世界都在量化寬鬆,港元同一籃子貨幣掛鉤也有現時的問題。

      刪除
    3. 條所謂芬佬話「重鎚」炒脫鈎,俾盡佢,都係細細注大大聲而已,更可能只係一項在自己招牌的「長線投資」,聯繫匯率遲早收皮,到時人人都記得「Pershing Square」位William Ackman,當然啦,唔知到時佢係咪已經「Perish」咗...

      刪除