2012年10月30日星期二

別論樓市(下)

(刊於2012年10月30日am730)


大陸同胞投資香港樓的「需求」雖然旺盛,但係都要有人通渠搭路,所以香港地產商近年成日北上推銷搵客,部分樓盤的市場推廣工作,甚至百分百針面對大陸,在大陸的地產網或者影片分享網站,好多香港地產公司高層落力推銷香港樓盤的精彩片段,唔排除部分地產商賣樓俾大陸客,分分鐘送埋法律服務財務貼士,點樣在香港開公司搞信託,避開額外印花稅甚至最新的買家印花稅,無聲無息的「走資避稅」。

如果內地資金係一個水溏,香港樓市相對只係一個熱水壺,之所以咁快對接,就要多謝香港大孖沙及工商界人大政協代表,多年來不遺餘力的推動中港融合,食咗咁多年大茶飯唔肯起身,而家反枱講唔掂數,唔玩一國玩兩制,所以呢,香港大孖沙一個二個代言人講「香港核心價值」,同乜都代表中國共產黨講「社會主義優越性」,一樣咁柒。

近半年有部分本來在大陸搵食的地產商,例如中國海外(0688)雅居樂(3383)咁,無神神在香港買塊地起吓樓,傳統四大內地發展商「萬保招金」,又個個在香港借殼上市,於是有人話新時代大陸資金大舉南下,在肥田冇人爭的香港地產市場,加入競爭,打破所謂地產霸權咁話。

咪咁天真,住。

萬科講到明有意開拓美國地產市場,有間在美國上市的「鑫苑置業」,最新更加投咗塊紐約市中心靚地開發,香港地產商叻甩邊,咁多年做大陸住宅冇話特別出色,外面更加風大雨大,中國地產商咁夠薑殺入香港衝去美國,「底氣」只有一樣,就係呢啲樓盤,根本冇需要擔心「需求」。大陸地產商近幾年嚟,肯定已經掌握咗一大班客仔的資料,知道佢哋好有「需求」,將資金由內地搬到海外,最佳方法,就係直接在香港或美國,買地起樓俾自己的客仔投資。

蛇有蛇路鼠有鼠路,熱錢要搵窿捐入大陸,又話者中國有銀士要搬錢出國,梗有門路,規模有幾大,全世界包括人行行長周小川都只能夠估估吓。

理論上,中國外匯儲備的變化,主要來自貿易及直接投資,以前美國佬玩QE同QE2,外匯儲備增長,高過貿易順差及外國直接投資,於是大家估估吓有幾多百億美金熱錢流入中國,而家美國上演《強姦3》第三輪量化寬鬆,今年頭3季,中國竟然出現熱錢倒流的現象,資本及金融項目逆差854億美元,唔使問阿季,大陸有大量有銀士走資搬錢。

外管局日前嗱嗱聲出聲明,否認「兩三千億美元資本外逃」的傳言,更顯得欲蓋彌彰,如果外管局夠膽認,成班外管局炒得啦。近排由國家主席熱門人選習近平,到總理溫家寶,都成為老美傳媒踢黑目標,話中共領導人的姨媽姑姐老婆細舅二奶朋友,在香港美國等地方,身家幾多幾多十億美金,老美傳媒踢呢類消息,未必可以盡信,不過如果話十八大改朝換代前後,唔係個個趕住搬錢出國,順叔又打死唔信囉。搬錢出國,邊度方便得過香港呢個大銀袋,又邊度穩陣得過投資香港物業,呢個正正係香港樓市重要的「需求」來源。

2002年的11月,香港講緊要搞陸路離境稅,免得北上消費趨勢繼續衝擊本地零售業,連續6年通縮,擔正做房策地政救火大隊長的孫明掦,掟出「孫9招」停建居屋,港府連土地供應的決定權都放棄埋,十年時間,邊個會諗到,2012年11月的今日,香港會講緊買樓印花稅,2022年11月的香港又係乜嘢世界?十年前的太古城,平均呎價3千銀左右,今日過萬,未來十年,總唔會再升2倍3萬銀一呎啩。

預測樓市升跌,總難免有人會鬧,或者不久將來被人鬧,不過臨收場忍唔住講多幾句,而家是但搵間香港樓,望吓個價,結論只有一個:唔值。人生其實有好多個十年,睇吓閣下點投資,講緊投資自己的時間,將自己未來的十年綁在這一刻的香港樓市,更加唔值囉。

關連文章:
1. 別論樓市(上)(下)
2. 肥田冇人爭
3. 當奴作首(上)(下)
4. 萬保招金(上)(下)

伸延閱讀:
1. 新報: 林奮强自辯無偷步售樓
2. The Economist: Capital Outflows - The flight of the renminbi

4 則留言:

  1. 咁都可以屈林奮強..
    d人係未弱智架...
    對呢個香港真係愈來愈失望..

    回覆刪除
  2. 雖然強哥仔有啲被What,但有阿松例子而近月各大膠官都在被傳媒用電子顯微鏡監視下,你仲唔醒水?? 你從政架喎強哥!

    回覆刪除
  3. 我覺得呢D叫屈.....

    左丁山識咗林奮強近二十年,其實識佢媽咪莫秀馨校長更早,莫校長係中大教育學院校友,經常參加校友會活動,從來唔知道林奮強係佢嘅公子,直至到林奮強有一次話:「我應該叫你做 Uncle!」先至知道兩者關係。林奮強應邀入行政會議,令左丁山大吃一驚,佢同梁振英唔係咁熟啫噃,佢要在「黃金五十」發表一連串報告之後,梁振英先至主動打電話約佢見面,傾吓「黃金五十」之研究報告,作為佢競選政綱之參考材料,其後唐英年競選辦亦有請林奮強去做 presentation,講咗個幾兩個鐘頭。左丁山問過佢:「你挺梁還是挺唐?」林奮強話:「無所謂挺邊個,我挺香港,希望香港能把握黃金機會,不要錯失時機,要做大個餅,增加硬件供應,否則香港經濟陷入嚴重瓶頸,通脹惡化,失去競爭力,益晒新加坡,我地已經人口老化,下一代若無良好就業機會,點算好?」
    知道林奮強入行會後,左丁山又為佢擔心:「你揸住咁多樓,他日可能成為政客攻擊話柄,你點辦?」林奮強話:「我諗過嘞,以後五年食穀種,預備賣去五個住宅單位,為未來五年儲糧(包括供養母親),其他單位五年內不賣,也不再買任何本港物業,呢啲會循行會規則申報,至於行會成員酬金,每個月有六萬幾,我會捐晒俾『陳校長免費補習天地』,呢個機構專門為基層兒童、新移民兒童補習,我太太做過義工,替一位新移民細路補習英文,補到佢由完全唔識英文至考入香港華仁!呢個機構好值得支持。」
    古代有枵腹從公,現代人當然冇咁偉大,林奮強自離開 UBS之後,全無薪酬收入,去年創辦「黃金五十」,一個仙外來捐款都唔收,一年來用咗佢唔少錢,本來以為做完晒 Project就考慮重返金融圈賺錢,點知會俾新政府睇中,邀請佢加入行會,於是佢惟有賣幾間屋套現,攞番啲現金。呢啲事本來係好穩妥正常嘅財務規劃,點知有報紙作大,民主黨李永達又乘機抽水,批評林奮強賣樓,形象上引起社會質疑,惹人非議。有乜好質疑呀,李永達?咪咁小心眼啦,單打他人唔會為你帶來選票嘅,做吓實事先至好!

    左丁山

    http://hk.apple.nextmedia.com/supplement/columnist/%E5%B7%A6%E4%B8%81%E5%B1%B1/art/20120730/16557507

    回覆刪除
  4. 禾對淋糞鏹冇乜好感,不過以事論事,相對股票證券,住宅單位係一種流通量好低的資產,在一個唔太流通的市場做短線內幕交易?咪玩啦。

    屈條粉仔利益衝突內幕交易,同條粉仔話自己貼錢做義工,一樣咁柒...

    回覆刪除