2012年3月7日星期三

十年大膠鑊(中)

上回講到,最低工資對香港有銀士其實冇乜影響,最大鑊可能係大家樂(0341)。

講大家樂,要由10年前講起。

回帶至2003年3月止的財政年度,大家樂純利2.4億(港元,下同),按年下跌14%,不過呢次亦係大家樂最後一次業績倒退,之後每一年,營業額及純利穩步上升,唔計特別股息,每年每股派息,亦冇試過倒退,股價由02年5蚊左右水平,升到今日接近20蚊,加埋大概8蚊基本股息,10年回報大約4.5倍。更妙者,快餐被視為可以抗衰退的行業,經濟好股市多數掂,大家樂唔會衰得去邊,經濟唔好,大家捱多咗飯盒,大家樂又有生意做。

當然啦,10年前的今日,港股水靜鵝飛,經濟又6年通縮,市場環境不能同日而語,好多面向消費市場的香港中小型上市公司,由顏福偉支白花油(0239)到羅友禮的維他奶(0345),過去10年,都向股東交到幾倍計的回報,大快活(0052)10年前開始勵精圖治之後,唔計股息,至今回報更加超過10倍。

如果要比較大家樂同埋大快活,以順叔飲奶茶幾十年經驗,大快活杯奶茶好好多,其他嘢,除咗個招牌,真係搵唔到乜嘢分別,不過大家樂做投資者關係,應該好有一手,令到人人提起佢都直豎姆子,甚至視之為良好企業管治的香港代表之一,唔係冇道理的,記得08年上半年通脹嘭嘭聲,順叔幫襯大家樂外賣紅膾牛肉飯,打開飯盒竟然得兩粒牛肉,飢怒交雜下,食咗其中一粒,再拎個飯盒返去投訴,個店長都肯追加幾粒牛肉,服務態度亦算係咁。

兩間「大」字頭的快餐連鎖店,聽講創辦老闆都係姓羅,而且係親兄弟,點解同根變敵國,順叔唔熟呢部香港快餐史,如果忽然一家親,嚟個大團圓式合併,合併後公司的估值,一加一就算唔等如三,都應該有二點五。一家人好好哋又點會分開兩個招牌,大快活管理層,似乎一直想證明自己,唔會「活得比你差」,大家樂現任主席陳裕光,係創辦人羅騰祥的女婿,幾十年前已經幫外父打工,可能驚人話佢咬老軟,多年來做事應該倍加小心兼落力,兩間公司管理層,似乎都有證明自己實力的原動力,所以管理一直保持水準。

講到呢度,可以見到,兩「大」無論在業務往績、食物質素、管理模式,都極為相似,大快活股價表現,過去10年跑贏大家樂幾條街,不過大家樂市盈率長期處於20倍樓上,又貴過大快活一截,除咗經營投資者關係呢啲門面功夫,最大分別就係規模。

大快活在香港,大約只有100間分店鬆啲,大家樂香港分店規模係兄弟對手的3倍,大家樂招牌已經有150個,另外有「意粉屋」、「超級三文治」、「MIX」等中西食肆品牌,仲有重新發大嚟搞的業務平台「一粥麵」,連粥麵店生意都撈埋,過去10年,分店總數目由120間左右,增加到而家的全球近600間,期間員工數目只增加約1倍至16,000人,可以見到大家樂的規模優勢。

大家樂盤生意越做越大,俾人感覺越嚟越好,因為過去10年,在呢間公司身上,發生咗兩件大事,第一件,個個都知,自由行,呢個亦係成個香港經濟的結構性變化,同內地更緊密聯繫之後,香港一個幾百萬人的消費市場,每年多咗幾千萬內地顧客,本來細細粒的上市公司,生意自然越做越有。

過去10年,發生在大家樂身上的另一件大事,唔係咁多人留意,但影響可能同樣深刻,下回再續。

(寫呢篇大家樂,老編話順叔寫得太墮落,原文個「膠」字太多,要打屁股,哈哈哈,如果大家想睇Uncut版本,麻煩上去幫襯吓財經茄哩啡個網誌啦。)

關連文章:
1. 中年大膠鑊(上)(中)(下)

伸延閱讀:
1. 湯財文庫:羅氏家族掌控三間上市公司
2. 湯財文庫: 我的十年股
3. 網友TIP-OFF: 金裝大膠鑊 (似乎是在大陸行「翠華」路線的嘗試...)

2 則留言:

  1. http://realforum.zkiz.com/thread.php?tid=31186
    info for you

    回覆刪除