2012年8月23日星期四

誰來買A股(上)

每逢乾溏,好似呢期咁,最好解決方法就係開大市,A股唔識郁,H股都冇運行,講吓阿公振極唔起頭的內地股市,順便講吓啲A股ABC。

話說早排恒生銀行(0011)入咗股的興業銀行(601166),建議用50億(人仔,下同)在上海陸家咀買物業做辦公室,消息出咗冇耐,有個私幕基金經理,叫崔軍,發起小股東「維權」活動,寄公開信俾大小傳媒通知股東,否決呢單磚頭交易,因為興業銀行市值已經跌破資產淨值,大陸股市術語叫「破淨」,認為興業銀行用50個億回購公司股票,更有價值咁話。

呢位崔生,行為叫做比較出位,對上一次維權行動,包括在舊年反對招商銀行(3968)的供股大計,仲建議招行向啱啱入股美銀的巴邵主席巴菲特出售新股,佢仲特登將入股招行又平又靚的建議書,掟咗俾股神。

包括興業銀行在內的內地商業銀行,早一兩年先排隊完成一個二個供股批股行動,啱啱先所謂「擴股增資」,中國銀監會又話要收緊資本限制,如果興業銀行轉個頭真金白銀回購自己股票,可能又俾人唱佢玩泥沙,不過對於崔軍的建議,大家又不妨諗吓,國控企業,又真係好少聽到有回購,其他要動用阿公荷包、在淡市中常見的資本市場活動,包括私有化(講緊大股東買返晒街貨)、大股東增持等,亦都相當少見,中國證監會主席郭樹清,既然日日高呼A股抵買,但殘市中東最自然的購買力,在國企大股東身上唔係咁見到。

阿公下面班國企大股東唔出手,不過又四圍咁撲水搵新水喉射A股,增加市場購買力新來源的工作,年頭做到而家都未停過。

近排A股最多人注意的開水喉新搞作,叫做「轉融通」,可以簡單理解為做孖展沽空(內地叫做「融資融券」)的中介融資活動,阿公舊年搞咗間「中國證券金融公司」,證券行要大做孖展沽空生意,要向「中國證券金融公司」借錢,再借俾客仔,叫做「轉融通」,變相由一個壟斷性的國控中介機構,做獨市生意之餘又做埋監管機構,睇住孖展沽空呢類高危活動。以阿公睇場的風格,沽空唔會放得太快,孖展可能放手多啲,聽講「中國證券金融公司」就快發債集資,開展「轉融通」業務,從初步集資額,可以約略估計到有幾多新錢,放數俾證券行做孖展生意,既係一條A股新水喉,又可以幫證券公司開多盤新生意。

另外一條水喉,打緊打工仔的主意,中國驚國企老總一手公司認股權,變得太資本主義太追逐短期增長,唔係咁多國企央企的高層引入所謂的「股權激勵計劃」,不過中證監最近就諮詢緊市場,容許上市公司的員工,選擇收股票代替部分薪金,上限3成,交由託管金融機構,在公開市場買入自己公司的股票長期持有,講到可以為股市帶嚟過千億銀新購買力,不過唔係咁明,中證監有冇諗過,打工仔真係對自己公司股票有信心,點解唔出咗糧之後自己掃貨,雖然都係冇折頭,但係最少冇禁售期限制,有少少搲頭,可能新例出咗之後,有公司冇錢出糧,可以大條道理以股代薪,焗班伙記收公仔紙。

中國仲有一條大水喉,叫做儲蓄,包括萬億銀計的各種社會保險資金(唔同由阿公管理到而家都冇講過未來會點用的「全國社保基金」),幾年前上海社保案之後,幾乎全部放晒落銀行做定期,近排有跡象顯示,阿公會放部分出嚟證券市場,例如廣東省一千個億的社保養老金,已經試點式委托全國社保基金管理,最近國家審計局,就全國各地的社保資金,做咗個大起底,呢劑史無前例的大查數,可能係逐步放行的先兆。

下回再續。

關連文章:
1. 誰來買A股(上)(下)
2. 大市中指(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言