2012年6月14日星期四

九倉雙城記(中)

張德江: 重慶市委書記(2012)
趙洪祝: 浙江省委書記(2007)
俞正聲: 湖北省委書記(2006)
張春賢: 湖南省委書記(2008)
張學忠: 四川省委書記(2005)
梁保華: 江蘇省委書記(2008)

上回講到,九倉(0004)入股注資綠城(3900),作為一項股權投資,短期即時封咗蝕本門;作為策略投資拍住做生意,可能會有手尾跟,未必控制到綠城原本管理層;做白武士解浙江第一房企財困,可能賣咗一個大人情俾地方政府,有長遠的無形回報。

而家條街好多人估緊,下一個中港發展商的策略聯盟會係邊個,恒大(3333)爆煲?搵彤叔啦!碧桂園(2007)爆煲?搵四叔啦!不過世事又點會咁簡單,唔會有好多房企老闆肯賣身賣大股,做細股東又驚駕馭唔到管理層,類似九倉綠城的組合,多數唔會出現。

可能唔係好多人記得,早在2006年,路勁基建(1098)曾經收購當時做得好大的內地地產商「順馳」,當時好多人都話路勁主席單偉豹執咗平貨,實情係到而家仲執緊手尾,路勁在中國的房地產業務,一直做唔上去。

仲有一個好實際的原因,就係在大陸做地產生意,必定要同地方政府打通任督二脈,大家可以試吓用Google Image,用「吳光正」三個字,同埋「省委書記」或「市委書記」一齊搜索吓,可以發現在香港甚為低調、甚少應酬的吳光正,近幾年頂住九倉或貿易發展局主席兩頂帽,大江南北,放低唔少腳毛,對於幾位八十幾歲的香港大孖沙伯爺,呢種穿省過市飲茶灌水粗重功夫,身份上可能已經唔係咁適合,體力上亦未必支持到,九倉及恒隆(0101)兩間在大陸做得最大的香港藍籌,兩個話事人都係六十出頭正當盛年,在香港亦相對冇乜「大茶飯」食,兩個個期通點,相信並非偶然。

堂堂船王乘龍快婿,吳光正近年辛辛苦苦跑大陸,同佢在香港表現出來的作風,格格不不入,唔知同佢自知冇可能做特首,商場上需要發奮圖強有乜關係,不過肯定要配合九倉在2007年所作出的一個策略大轉變,要在跟住5年將內地的資產,提升至集團整體的一半。

大舉北上前的九倉,仲有同系公司包括會德豐(0020),出親嚟見人,經常被人質疑點解冇動作冇大志冇買地,吳光正甚至講過「飯唔一定要食」的金句,坐定粒六,因為一舖都養三代,坐住海港城及時代廣場兩大皇牌物業,三十代都唔使憂,九倉在2007年忽然轉性,忽然轉性,主要原因,正正是海港城呢隻會生金蛋的鵝,可能會生毒瘡,政府可能唔續租,前景極不明朗,有需要兩手準備,2012年海運大廈租約到期之日,將九倉中港兩地業務發展成五五之分的佈局。

先睇睇事件轉折點的幾個重要時間,海港城海運大廈續租問題,在2005年1月浮面,因為九倉將政府告上法庭,據當時入稟狀,在2004年10月,地政總署去信九倉,表明2012年地契到期時,不會續租海運大廈地段,仲有意以公開形式,重新招標批出有關地段的發展權,呢單官司拖到2007年7月,峰迴路轉,九倉突然撤回訴訟,理由係政地署當日來信,只係拒絕提早續約,係咪收回重新招標,未有定案。

九倉雙城記講到呢度,就要回帶返去當年的香港政治世界,前行政長官董建華在05年2月腳痛, 04年底至05年初,九倉同港府關係最差、鬧上法庭的時候,亦是正值前朝未年,董伯伯壓力最大的時候,當日董伯伯被人日砌夜砌官商勾結,但係最冇可能「勾結」的,可能就係九倉,甚至當時的董建華政府,已經做好心理準備用九倉祭旗,將香港土地契約一個最敏感的問題,搬上法庭硬碰硬,以洗「官商勾結」的形象。

07年7月,九倉撤回海運大廈地契官司的時候,現任特首曾蔭權,啱啱正式冧莊做特首,九倉就撤回官司,時間上亦非常巧合,試吓想像,如果當奴政府好似董伯伯咁企硬,九倉冇可能束手就範,地政署冇收回海運大廈土地重新招標的政策決定或立場訊號,好大可能,在07年已經由當奴政府發出。

下回再續。

關連文章:
1. 九倉雙城記(上)(下)(右)(中)(左)
2. 九倉之瘡(上)(中)(下)
3. 百變地主(上)(下)
4. 綠城紅燈(上)(下)

伸延閱讀:
1. 九倉綠城記者會文字實錄
2. 路勁為何花18億收購順馳
3. 單偉豹: 當年收購順馳「吃虧了」

4 則留言:

  1. 綠城我早幾年都有接觸過其高層,感覺係由國內樓市興旺開始、越玩越大、玩到調控一嚟,番轉頭先知注碼唔夠。

    回覆刪除
  2. http://www2.news.sina.com.hk/news/2/1/1/2689901/1.html

    回覆刪除
  3. 順叔,下期係咪林鄭還拖,2029!?

    回覆刪除
    回覆
    1. 唉,太趕,搵咗十幾吋資料,但係冇時間慢慢整合,有啲嘢亦未夠成熟寫出嚟,最後兩期處理得好差,遲啲有位一定再寫過...林鄭講丁屋2029,相信都係講吓,唔係嚟真的...

      刪除