2011年12月4日星期日

周街是福(上)


周街是「福」,絕對唔係講笑,可惜搵唔到「周佳福」...

呢期絕對唔係開周大福珠寶(1929),而係講吓中國珠寶零售業最新情況。金舖多過米舖,「周大生」到「周六福」到「金大福」,周街係福,睇睇食粥食飯靠內地遊客的香港老字號,在中國千店一擲的擴張策略,係咪多此一舉。

先熱身,由香港的病態新股市場講起。

話說香港股市一手市場(Primary Market),家陣同時有三單規模相若的大刁撲水搶客,包括全國第二大證券公司海通證券(6837)、全國第三大人壽保險公司新華人壽(1336),仲有全地球最大的珠寶零售商周大福。

三單刁,前兩者,都有所謂「基礎投資者」入咗飛,周大福IPO迎賓,要「裸奔」。

「基礎投資者」,英文「Cornerstone Investor」,唔好攪錯「策略投資者」,「Strategic Investor」,例如幾年前國企巨銀上市,搵歐美金融機構入股,大家有策略合作關係,有長期持股的默契,先叫做「策略投資者」;承銷商搵啲咩大孖沙及大型基金落飛,保證有貨但同時設定一段時間的「禁售期」,叫做「基礎投資者」。

新股上市搵基礎投資者圍飛,幾乎係香港第一市場的獨有怪雞現象,可能因為香港散戶以為抽新股好易賺錢的病態心理太出名,又同時容易受「名牌」、「名人效應」影響,所以近年大型新股應市,承銷團都好鍾意用呢一招。

周大福招股,上星期搞咗場「富豪級」投資者推介會,城中國內富豪列隊出席,星光熠熠,歡樂滿東華式場面,斷估都係做俾散戶睇,因為三單大型新股當中,暫時只有周大福,未搵到「基礎投資者」入飛。

周大福老闆鄭裕彤做慣大型新股「基礎投資者」,人脈又廣,拎隻私人珍藏幾十年的周大福上市酬賓,反而冇人吼,唔知係咪估值貴到冇朋友,彤叔眾多老死,肯接貨都唔肯受禁售期束縛,冇接貨就寧願在周大福上市後再搵位幫襯。

又唔怪得晒彤叔班老友冇義氣,未來半年,場「歐債百家樂」唔知搞成點,香港同台灣邊個做辦事人又唔知,分分鐘中國邊個做總理都有變數,以招股上限定價計,周大福市值2,100億元(港元,下同),如果坐住一隻市盈率60倍、市帳率18倍的新股,唔準郁6個月,邊個會咁沙膽。

記憶之中,第一次高調利用「基礎投資者」做宣傳的香港新股,叫做中國人壽(2628),03年底上市,當時唔係咁多人認識中國保險市場潛力,搵咗城中三大富豪圍飛兼做宣傳,除咗李嘉誠的長實(0001)和黃(0013),恒地(0012)李兆基及新世界發展(0017)彤叔,都係用私人公司名義落飛,彤叔就係透過周大福,買咗超過1億股中人壽H股,每股3.59元。

中人壽上市後一年,股份禁售期屆滿,周大福配售超過1億股中人壽出街,每股大約5.35元,套現近6億元,根據當時承銷商講法,周大福套現所得,將會用作旗下的周大福珠寶,拓展中國市場之用。

好喇,到戲肉。

將時間回撥至2004年12月,周大福盡沽中人壽股分,套取資金在內地大肆擴張,這一年這一刻,亦係中國珠寶零售業,出現翻天覆地巨變的轉捩點,好多「周乜周物」、「乜福物福」,就係呢個時候開始,周街都係。

綜合周大福招股文件及公司網頁資料,周大福遲在2003年,在深圳設立中國總部,集中內地業務營運。04年底,周大福在內地大約只有百幾間分店,至05年增加至超過500間,去年在北京開設第1,000間零售點,到今年3月底,已經增加至1,506間。

周大福超過80年歷史,偏偏在過去短短幾年,零售網絡出現幾何速度的增長,除咗為上市,另一個重要原因,其實係為保持品牌形象的「宣傳」!

點解咁講,下回分解,輪到周大福的兩個主要競爭對手出場,咪以為係周生生(0116)六福(0590),真正主角,講緊開新舖更狠更跨張的「周大生」,同埋真真正正的老字號:老鳳祥(600612)

關連文章:
1. 周街是福(上)(中)(下)
2. 迎賓周大福(上)(中)(下)
3. 大餅變紅衫

3 則留言:

  1. 啟示:

    跪求「周佳福」零售店相片,黃金珠寶鐘錶都得,神州大地,冇理由一間「周佳福」都冇。

    薄酬。

    回覆刪除
  2. 周佳福 in 大庆市

    http://www.hljhj.net/template/more02,ff80808121fd038d0121fd09784c0005.html

    回覆刪除
  3. WAKAKAKA,可惜冇相...

    回覆刪除