2012年4月10日星期二

昆侖氣概(上)

今期開昆侖能源(0135),一間在香港上市近40年,但企業價值同埋市場認知一直保持相當距離的公司。

先講歷史,呢隻嘢盤古開天,叫做「富輝企業」,1973年已經上市,幾十年控股權轉手幾次,包括90年代初掛住「Paragon」的招牌時,捲入轟動一時但糾纏十幾年的聯合集團(0373)造數案,直至1994年中國石油天然氣集團入主,成為第一批在香港買殼上市的國控紅籌。

當年金融資訊唔似今日咁氾濫,上市公司記錄亦唔係咁易搵得返,昆崙能源前世的殼股歷史已經鮮為人知,亦無謂多講,重點係當年巨型國企在香港資本市場活動,做嘢未必百分百乾手淨腳,所以同類故事股事,97年後幾乎絕跡,昆崙能源因此成為極少數以紅籌身份上市的大型國企,呢類在海外註冊的國企,以前可能出於國有資產流失的憂慮,鮮被委以重任獲注重要資產,回歸A股市有一定難度,但昆崙能源經過近年洗底後,已經成為中海油(0883)級數的戰略性企業,資本市場操作主要在香港進行,靈活性反而較H股高。

97年香港主權回歸,股市主題熱炒紅籌,昆侖能源當年叫做「中油(香港)」,雖然變身中石油集團第一個海外上市平台,但係從來冇好好向投資者解釋本身定位同埋母公司動向,當年唔清唔楚反而容易炒上炒落,話「中油(香港)」係中石油整體上市旗艦又得,話佢係中石油注入海外資產上市平台都得,幾毫子舞到幾蚊雞,「中油(香港)」被人當做中國神油咁炒,直至2000年4月,中石油(0857)以H股在香港上市,亦係中國神油所有憧憬幻滅一刻,「中油(香港)」從此踏入定位不清的迷失十年。

中石油同母公司中國石油天然氣集團,中英文名都極度相似,本身油氣業務,由國內到海外都出現重疊,巨型國企初嚟資本市場報到,亦唔識得做投資者關係,壓在最下面的「中油(香港)」,角色更加尷尬,坐住幾個山旯旮海外油田,96年以嚟年年有錢賺,但在機構投資者眼中,始終上唔到大枱,「中油(香港)」最常被提及的「賣點」,竟然變成私有化,不過私有化偏偏又係國企最罕見的一個動作。

可以見到,由97年的中國神油年代,到2000年中石油H股上市後的迷失十年,「中油(香港)」只係另一隻市值較大件的僵屍級紅籌,一係唔知自己做緊乜,一係投資者唔知佢做緊乜,唔清唔楚唔上唔落,呢個情況在2010年終於出現改變。

2010年中石油香港上市十周年,系內架構重組,「中油(香港)」獲得全新定位,負責集團內的「天然氣下遊終端銷售及應用業務」,同年3月正式改名做「昆侖能源」。

任何一間公司轉變企業形象,例如改吓門市門面,品牌顏色咁,可以視為公司有意發奮圖強之象,一間巨型國企旗下一間子公司改變策略,專注做國家積極鼓勵發展的戰略性業務,更加值得留意,過去兩年,昆侖能源股價累積升幅超過5成,就係僵屍級國控企業「轉性」的最佳例子之一。

今日幾乎人人都識得講,中國國策鼓勵使用天然氣,昆侖能源又係中石油系內專營天然氣業務的上市平台,不過唔係見到太多人講得出,全國橫七縱八的天然氣運輸管道當中,昆侖能源佔據邊幾條「氣脈」,亦唔係咁多人講得清,上游到下游,氣田開發到供氣入屋,昆侖能源在市場邊一個部分運作,換句話講,今日投資者普遍認同昆侖能源的投資價值,但仍然有唔少人唔知公司做緊乜,企業價值同市場認知之間,仍然有相當距離。

昆侖懸圃,氣慨似吞天下,其尻安在,投資者最需要明的,其實仍然係最簡單的,公司業務及行業概要,下回再續。

關連文章:
1. 昆侖氣概(上)(中)(下)
2. 國民爭氣
3. 群鴻氣海(上)(下)

伸延閱讀:
1. 第一財經: 南京化工園燃氣爭奪戰
2. 新世紀周刊: 昆侖能源股權激勵模式引發爭議
3. 蔣潔敏: 不管油價漲跌都該投資中石油
4. 新華網: “十二五”天然氣發展任務艱巨

4 則留言:

  1. 改名前幾年,135股價強橫絕倫,由四蚊上十蚊,偶然一日爆一蚊,平日則總有人托住,大漲小小回,至今回味。
    當日其股價的氣概,預示了好多o野。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈哈,呢份「氣慨」,可以在管理層認股權搵到唔少線索...

      刪除
  2. N years agoooo, I bot it at $1.x, kept for N months and then sold at $1.x.....aiiiiiiiii....

    回覆刪除
    回覆
    1. 十年前,求其買隻大型國企,坐到而家都應該有十倍八倍回報,今日就算有坐N年的耐性,更加講眼光運氣,在股市搵食越來越難了...

      刪除