2012年4月12日星期四

昆侖氣概(下)

上回講到,昆侖能源(0135)去年中完成收購中石油(0857)「陝京三線」的6成權益,成為近年香港上市公司收購國有資產最筍一單交易,令天然氣管道成為2011年最大盈利貢獻來源,不過靠阿媽在天然氣管道主幹線壟斷性優勢做批發,似乎唔係昆侖能源未來的業務重點。

大家要留意天然氣及液化天然氣(LNG)的分別,昆侖能源另外兩大嚿業務,包括 LNG加工儲運,仲有天然氣銷售,先至係公司未來重點發展的業務。

昆侖能源在江蘇及大連,有兩大LNG接收站,主要為入口LNG提供裝卸儲存服務,一年加埋可以處理750萬噸LNG;另外偏及全國15座LNG加工廠,暫時每日可以處理138萬立方米天然氣,未來兩年全面投產後,產能將狂增至2,000萬立方米一日,成為「國內陸上最大的LNG生產及供應商」,投資咁多落LNG配套設施,因為最終一項「天然氣銷售」,其實重點亦係講緊LNG,主力賣液體唔係賣氣體。

根據昆侖能源星期三出爐的年報,所謂「以氣代油」的戰略,主力其實推廣LNG「動力燃料」在城市公交、重型卡車、內河船舶及油田鑽機的應用,中央政府要推廣LNG應用,昆侖能源亦係推動LNG作為主要「動力燃料」的政策工具,市政府及大型運輸企業要配合國策,效率應該遠高過特區政府推廣石油氣的士。

昆侖能源的天然氣銷售,其實亦包括城市管道燃氣,同新奧燃氣(2688)等民企爭飯食,日前就有內地傳媒報道,昆侖能源及中國燃氣(0384)附屬公司的職員,在南京爭地盤差啲大打出手。巨型國控油氣公司,近來日日俾人鬧,靠壟斷地位迫死民營企業,所以中石化要加入戰團,都係拍住新奧,國企民企聯手收購中國燃氣。中石油幾乎壟斷天然氣上游供應,昆侖能源更加唔可以公開做到絕,似乎因為係咁,昆侖能源呢方面反而一直收收埋埋,從來冇透露有乜策略,亦冇披露呢個高增長的最下游零售市場,佔天然氣銷售比重幾多。

唔計聯營公司貢獻,昆侖能源最好賺的生意,就係天然氣管道,就係靠去年才完成交易的「陝京三線」交易,同類筍嘢,阿媽冇講明會陸續有來,大家可以留意吓,中石油並未為管理層引入購股權計劃,昆侖能源三名最高管理層,包括主席李華林,反而先後獲授近1億股昆侖能源認股權,絕大部分在2007年開始授出,當中超過一半,今年1月6日行使咗,行使價只係HK$4.186,現市值沽出的話,獲利超過5億港銀。(相關權益披露

李華林在中石油,只係官至「董事會秘書」,可以話係董事長蔣潔敏條靚,大佬一年人工唔過一球,條靚在子公司又可以賺幾個億,你話合唔合理呢?昆侖能源在2007年開始向管理層大送購股權之後,同時又開始積極向天然氣業務轉型,甚至可以向阿媽買件超筍貨,你話又有冇咁啱呢?呢個就係在上集所提及,昆侖能源作為紅籌,資本市場操作可以更「靈活」的最佳例子,大家記住,睇國企紅籌公司年報,最緊要望吓管理層購股權有冇重大變動,好多時都同公司股價表現有直接關係。

無論中石油未來仲有冇好嘢益阿仔都好,昆侖能源賣氣體又好賣液體都好,專注天然氣呢個獲得國策大力支持的高增長行業,對股東始終係好事,昆侖能源係貴得有道理的,近年啲股票越貴,投資者似乎越有興趣。

十二五規劃對天然氣應用冇訂定量化目標,不過多年來多個官方提法好一致,要在2015年,將天然氣在能源消費的比重,由目前3.8%,提高到8.3%,屬於一個天文數字的增幅既然講到係「以氣代油」及「氣化長江」的政策工具,斷估昆侖唔會無端端變返做中國神油,目前市值大約1000億元,未來幾年膨脹多一倍,冇乜難度,當然啦,呢個增幅未必完全來自股價的自然增長,更大可能來自股本的擴張及收購,買啲乜嘢返來,就要邊行邊睇了。

關連文章:
1. 昆侖氣概(上)(中)(下)
2. 國民爭氣
3. 群鴻氣海(上)(下)

伸延閱讀:
1. 第一財經: 南京化工園燃氣爭奪戰
2. 新世紀周刊: 昆侖能源股權激勵模式引發爭議
3. 蔣潔敏: 不管油價漲跌都該投資中石油
4. 新華網: “十二五”天然氣發展任務艱巨

2 則留言:

  1. 「睇國企紅籌公司年報,最緊要望吓管理層購股權有冇重大變動,好多時都同公司股價表現有直接關係。」

    真係多謝順叔, 呢句真係精華。

    小小意見, 無論昆能想下一步做咩, 無論呢d 業務配唔配合國策, 我比較擔心既係點做先係 profitable。

    睇番 857 2011年既業績, 天然氣與管道業務既營業額增長左 47.9%, 但經營利潤就跌左 23.9%, 原因係進口氣虧損大增加上工程折舊。

    工程折舊可能係一次性, 我先唔理, 但進口氣價格問題我覺得係問題。

    講番昆能,佢地既 LNG 有幾多係進口, 個銷售價係唔係用市場價,買入價會唔會係母公司拿到D 著數, 我一D 都唔清楚。

    呢類公用事業一日唔係用市場價賣, 都係審慎d 好。

    回覆刪除
  2. 同意,呢句真係一言驚醒夢中人,如果有網站列出所有大型上市公司購股權資料同變動就正。

    回覆刪除