2011年11月15日星期二

迎賓周大福(上)

(部份內容刊於2011年11月15日AM730

財經茄哩啡Pre-IPO研究報告,熱烈迎賓!!!

(哈哈哈哈!見報標題,冇博客版咁文縐縐的...)

早排寫開「奪命金股」,望住上游冇睇下游,竟然唔記得咗,新世界發展(017)主席鄭裕彤,袋裡面有隻收埋幾十年的「周大福」,趕緊年底前應節上市。彤叔多年來咁多筍嘢益股民,今次搣埋粒冠上明珠,拎出股市公開迎賓,順叔作為財經大戲影評人,當然要補返一飛講兩咀。

香港監管機構,咁多年強調保護散戶利益,得個講字,簡單如新股上市過程中,散戶同大戶之間資訊的嚴重不對稱,都從來冇認真正視。舉個例,新華人壽中港兩地上市,A股招股書初稿,上星期在上海交易所已經有得下載任睇,香港H股,紅衫魚斷估通街都係,香港散戶想搵兩頁住望吓都冇。

大型新股,大戶多數最少有幾個星期消化,唔好話招股文件初稿,承銷團晨早會準備好大堆研究報告派通街,再選擇性咁向傳媒發放利好消息,單刁煲到烚烚聲,臨上市前幾日,先至開個記者會當係同街坊見面,入飛就過數,唔幫襯就過主。

好似周大福珠寶咁,聽講今個星期開始見芬佬,順叔為小股民服務,利用極有限資訊,喺呢個大戶有嘢睇散戶等糶米的空檔期,做個周大福「Pre-IPO茄哩啡研究報告」。

首先,根據今年5月,「周大福集團」網頁上面資料,集團總市值(Market value)約2,560億(港元,下同),咁大嚿,因為除咗「周大福珠寶」之外,仲有新世界發展控股股東「周大福企業」,今日周大福官方網頁,有關「周大福企業」的資料,已經剷走晒,剩返即將在股市公開迎賓的「周大福珠寶」。

「周大福企業」係彤叔的私人投資俱樂部(周大企業港交所資料披露),本身是新世界系的控股旗艦,彤叔好多個人投資,例如狙擊佐丹奴(0709)、入股平保(2318)、以至一大抽港股上市資產,呢嚿嘢,以半年前市值保守估計,最少值1,500億,亦即係話,「周大福珠寶」,如果話資產值1,000億元的話,其實已經好跨張。

好喇,就算俾周大福資產淨值一千億,拎出街賣幾多錢呢?根據承銷團班投行賓架,向傳媒吹水唔抺咀的數字,胃口大大都有,最勁吹到有40億美元集資額,最近冇吹得咁大,都講緊25至35億美元,可以好肯定咁講,而家出街的集資數字,只係反映大股東彤叔「胃口」,同周大福珠寶真正價值冇乜太大關係,老闆彤叔同保薦人講,要30億美金,班賓架兼真正財經演員就盡做,做唔到,咪賣多少少股份出街囉,用中位數保守估計,假設集資額30億美金,港紙233億元,賣一成股份,周大福珠寶市值2,330億;賣一成半的話,市值都有1,550億。

根據承銷團向幾家本地傳媒放風,周大福珠寶至3月底財政年度,純利唔夠40億元,如果市值1,550億,市盈率已經38倍,市值2,330億元的話,市盈率更加58倍,嘩,大佬,「周大福」喳喎,講緊歐洲名牌Prada(1913),而家都係36倍市盈率,「幫襯周大福的同志」,真係富貴得過「穿著Prada的惡魔」?


周大福珠寶同類型公司,例如周生生(0116)六福(0590)咁,近年叫做明星股之一,往績市盈率,都係20倍唔夠,大家有冇留意,承銷團為咗講到周大福珠寶估值冇咁離譜,喺住街唱緊的「估值」,其實係「2013年預測市盈率」,在18至25倍之間,聽落去冇咁跨張,荷李活都話《2012》世界未日,今日上市預測到2013年!?俾個地球首席執行官你做好唔好!?

究竟「周大福」三個字值幾多錢,周大福珠寶又坐住乜嘢資產咁矜貴,下回再續,睇睇呢間80年老字號,幾時變咗千幾二千間分店的零售巨人。



關連文章:
1. 迎賓周大福(上、|(中)(下)
2. 凸透新世界(上)(下)
3. 大餅變紅衫

同場加映:

尻尻尻.尻,「一口價」,3333億!

1 則留言:

  1. 睇左幾次,終於睇見條題意思。我建議條題可以有d空格,加強全文重心。例如 迎 賓周 大福

    回覆刪除