2011年12月1日星期四

新界阿凡達(中)

(刊於2011年11月30日am730)

上回講到,新界土豪反持政府依法清拆僭健物,公然抗法兼向下屆政府叫陣,一個全香港最多特權最惡的「種族」,「阿凡達」上身後臉皮夠厚,反而扮演原住民「權利」被剝削的弱勢社群。

村屋僭建問題,只是新界地政問題的冰山一角,香港公共空間,生咗兩大毒瘤,一個生在市區的「發水樓」,一個生在新界郊外,如果睇完《地產霸權》已經義憤填膺,稍為研究吓這兩大毒瘤,包你即血管盡爆。

唔計市區重建的話,香港市區土地資源已經所餘無幾,發水樓問題,政府聲稱開始做嘢,亦逐漸受到普通人關注,但係另一粒大孖瘡,生在跡近「無王管」的混沌界域,同時加上新界人的種種特權,政府隻眼開隻眼閉多年,越生越大粒。
要了解新界地政之亂之無稽,可以先睇睇兩組數字。

第一組數字,根據鄉議局自己估計,新界有超過20萬男性原居民擁有丁權,香港政府每年處理大約1000宗興建丁屋申請,假設所有新界麻甩佬唔再開始散葉,個個要行使丁權,政府處理所有申請的話,需時200年。

第二組數字,新界所謂「舊批約地段」私人土地,超過21萬幅,100年前測繪,如果要按照現時測量標準重新測量,政府其實有一個「專責隊伍」,處理地界糾紛,每年大約處理300個地段,要完成測量21萬個地段,需時700年。

呢組數字,嚟自2003年5月7日,立法會其中一條口頭質詢,由當時的建築測量及規劃界代表劉炳章提出,在新界重做地界測量,對測量師嚟講,是一盤幾十億元的大生意,但對政府嚟講,係一個不能稍動的計時炸彈,多多少少可以解釋,點解興建丁屋申請咁慢。

100年前英國佬在新界做地契登記,冇人認領就變做官地,差唔多叫做搶,丈量圖則,聽講係16比1 ,求求其其,導致今日官地,地界同私人土地重疊,私人土地之間地界糾紛就更多,甚至有啲地段,變成圖紙上明明存在,但實際上又唔存在的「遺失地段」,口同鼻拗(寫到呢度,順叔開始覺得,聲稱太公擁有鑽石山土地的九龍皇帝曾灶財,其實只係一個夠膽公開挑戰英女皇、爭取自己權益的普通人,當佢係藝術家的「文化人」,反而顯得有啲SHORT SHORT地)。

如果冇估錯,將目前官地面積,同21萬幅「舊批約地段」私人土地面積加埋,總和分分鐘遠遠已經超過新界總面積,地界唔清唔楚,審批丁屋用地肯定唔會快,就算可以一夜之間完成審批,又帶出另一個問題,就係如果新界男丁個個要起屋,每人一楝三層七百呎,就算有足夠土地裝得落,新界鄉效又分分鐘迫爆過旺角劏房。

新界人夠惡,選票多,地大法亂,政府以「資源不足」為理由,唔肯在新界重做地界測量,雖然叫做不負責任,但同時可以拖慢丁屋膨脹速度,拖延一個問題等如解決另一個問題。不過政府「扮睇唔到當自己時運高」的態度,亦令新界變成一個幾近「無王管」的地政界域,咁就好容易出現不為人知的侵權行為及利益輸送。

新界村屋向天發展,越起越高,只係建築僭建,打橫嚟起,就叫做霸佔官地,大家去開新界親友屋企,可以順便問吓,情況有幾嚴重,順叔就親眼見住,西貢一位非原居民朋友屋企旁邊的小溪林木,慢慢變咗隔離鄉親的後花園。

香港市區樓,天台放個儲物櫃,都可能會收到屋宇署清拆令,因為周不時有直升機影相,同時有大量做政府合約的承建商吼住,邊度發現僭健,邊度就會有生意做,新界咁大,政府監察能力有限,執行決心更不足,難怪新界人咁易「阿凡達」上身,「侵權」當特權,違法當合理。

下回再續。

關連文章:
1. 新界阿凡達(上)(中)(下)

伸延閱讀:
1. 盧維思: 丁屋政策應該休矣
2. 政府「冇錢」做新界地界測量
3. 李金風: 淹沒在集體回憶的忘卻

2011年11月29日星期二

新界阿凡達(上)

(刊於2011年11月30日am730)


今期開新界,唔講上市公司住喇,講吓香港最惡的一個「種族」。

土著反抗外力入侵,捍衛家園及原住環境的情節,結合種族情仇又有環保警世訊息,向來賣得,廿幾年前《與狼共舞》,到兩年前《阿凡達》,由地球到宇宙,印弟安紅藩到外星鄉下佬,都係同一條橋。

地球人蝦外星土著,唔知點解,冧大大碌的「家園樹」(Home Tree)有咁多火箭炮,炸細細棵的「靈魂聖樹」(Tree of Souls),反而得一嚿攞你命三千扎埋一抽的炸彈,雖然係咁,《阿凡達》仍然紅遍大中華,內地唔少人反對「強拆」,作出「阿凡達」式抗爭,台灣的《賽德克.巴萊》,未有時間睇,點知《新界阿凡達》,已經由「香港原居民」自編自導自演趕住上畫。

一班土豪財閥,帶住上千圍村阿伯叔父,又道袍又紙扎公仔,咩「血債血償」,「妖」唔知乜就唔記得,外星人唔知頭唔知路,見到咁大場面,仲以為要拆佢祠堂斷佢龍脈挖佢山墳添。

大佬,而家只不過係「依法」,講多次:係「依法」,拆除新界村屋僭建物,行政長官曾蔭權屋企個露台塊玻璃都要拆,元朗八鄉丁屋起到IFC咁高就唔使拆?新界呢班叔父實在太斯文喇,應該去天馬艦政府總部隔離起壇作法。

當年立法局要太歲頭上動土,為新界女丁爭取丁權,曾經有得把口但冇「食力」的新界人,爆咗句「強姦陸恭蕙」出嚟,呢句嘢,可能係香港歷史上,令一個政敵紅得最快的政治口號。今日一班新界大男人,唔去郁曾蔭權,將矛頭指向發展局局長林鄭月娥,應該都有相同效果,林太企硬的話,肯定更受歡迎,如果不再留戀官場,原本已經好打,加埋打死罷就的心態,新界鄉紳土豪今次以為蝦女人,可能認錯祖宗燒錯棺材。

事緩則圓
有強姦,冇強拆

鄉議局主席新界大帝劉皇發,聽講背地裡同林太講「事緩則圓」,公開場合,揚言同政府交涉唔會「放軟手腳」,「今屆政府解決唔到,留待下屆政府解決」,呢個公然違法的拖字訣的潛台辭,順叔幫佢爆響口:「嗱,邊位細侄想做特首,又想要鄉事派選票,識做啦!」順叔落筆之時,未聽到梁振英或者唐英年講及呢件事,兩條友早前先後摸入新界拜票,清拆新界村屋僭建問題,唔該唔好鵪鵪鶉鶉閃閃縮縮,亦唔該唔好等「下屆」,今日,將立場清清楚楚寫入競選政綱,再講嘢。

中國政府為咗「民族融和」,小數民族多數可以保留些少有民族特色的「特權」或法律豁免,例如維唔爾族聽講可以帶刀出街咁,不過講到「國家利益」,當然乜都冇得傾,草原成礦山油田,藏獒都變中華寵物犬,硬食城鎮化帶來的「和諧」。

如果在神州大地,「沒有強拆就沒有新中國」,在新界,可以話「有強姦都冇強拆」,因為新界原居民特權,多到一個籮都裝唔晒,唔計「丁權」等受法例保護的地政特權,在政治設計上,新界人的「被代表性」,肯定高過普通香港人唔知幾多倍,以前有區域市政局,立法會鄉議局仲有一個功能議席,特首選舉委員會,又有幾十張入場券,劉皇發作為鄉議局立法會代表,可能十分「稱職」,但係做到行政會議成員,大家可以索吓料,劉皇發有冇開會時瞓覺,香港人亦要問吓曾蔭權,點解當日搵佢入去「內閣」,但係政府在新界依法拆幾個僭建物,又仲係咁大阻力。

喂,做嘢,強姦...
香港人的公共空間,有兩個越生越大、越大越不受控的毒瘤,在市區,叫做「發水樓」,香港人在市區被屏風樓包圍,以為放假可以到郊外抖吓氣,空間竟然越來越細。

新界村屋僭建物,只係新界地政問題的冰山一角,下回再續。

關連文章:
1. 新界阿凡達(上)(中)(下)

2011年11月28日星期一

一個都不能爆!

冇錯,一個都不能爆,吹咩...

綠城與中投成立合資公司投資國內房地產


綠城(3900)出名做豪宅的,莫財,阿公出手幫拖,轉行起廉租屋? 哈哈哈哈哈!!!

李克强: 堅持實施遏制房價過快上漲
唔怪得傳緊要小強做住人大委員長先囉...

伸延閱讀:
1. 一個都不能爆(上)(下)
2. 綠城紅燈(上)(下)
3. 諸事恒隆(下)

首富: 公公,我支奶奶呢!
恒隆CPO: 屌你班仆街咩...

政經馬評

(部分內容,刊於2011年11月29日am730)

有銀士雲集的「財經」界,支持唐唐:

十個有九個支持佢 (取消咗遺產稅...)


財經影帝帶頭的「演員」界,支持唐唐:

蠢嗰啲人我唔同佢做朋友 (所以我冇朋友...)

「財經」「演員」界都支持唐唐,呢班契弟,當財經茄哩啡流嘅,實不相瞞,在1200張行政長官選舉委員會入場券當中,順叔有票在手的。

一紀創業板(下)

(刊於2011年11月28日am730)

市值10億以上創業板公司(至10月)

上回講到,香港創業板「創板」12周年,好多當年風光一時的上市公司,包括最初上市的老臣子,以及大地產商分拆出來的「科網囝囝」,就算桃花依然,亦已人臉全非。

今時今日,投資者見到4位數字「8」字行頭的股份號碼,幾乎望都唔望即耍手擰頭,創業板淪為非驢非馬的「二奶」市場,這個不光彩的形象,多多少少多得最先出現、以及最高調的一批「樣版」公司,幾乎全部「貨不對版」,驚嚇度太高,後來港交所(0388)引入「升呢」制度,真正高增長、甚至稍具盈利基礎的公司從此雞飛狗走,呢個監管機構主動引入的變化,更是香港創業板發展的致命傷。

去年10底,創業材總共有172間上市公司,今年以來有11間公司新上市掛牌,但去到今年10月底(以下創業板數據全部以10月底官方資料為基準),上市公司收目反而跌到只有166間,即是說過去一年之間,大約有17間創業板公司「升呢」上主板,「退市」公司數目,竟遠多於「上市」。

創業板166間上市公司,未必已經冇晒滄海遺珠,舉個例,頭50大市值上市公司當中,只有兩家H股,其中一家羅欣藥業(8058),05年3月HK$0.26元上市,最高升超過HK$20元,嚟得創業板踩場,又肯採取監管較嚴套現亦困難的H股上市,最少代表管理層有準備長坐,上市後業績叫做交到數,保持增長,唔係話而家羅欣藥業抵買,而係表面證供,值得望兩眼。

又舉個例,市值位列三甲的年代煤礦機電(8034),8月曾跌低過3毫子,今個月美國巨型藍籌Caterpillar提出全面收購,不過投資者對創業板太冇胃口,連呢宗涉及金額大過小肥羊(0968)的美資在華併購,亦唔係咁多人留意。

羅欣藥業及年代煤機,兩間公司其實亦反映創業板一個結構性問題,就係成交太疏,容易被人「圍飛」,會否「作歹」好難講,但當一間公司股價超升超有時,投資者絕大部分仍然拒絕相信。濱海投資(8035)就是最佳例子之一,以前叫做「華桑燃氣」,曾停牌多年,投資者買咗,唔知有冇命坐到而家變身天津發展(0882)旗下的「國控」資產。

創業板只有21間公司市值超過10億元,當中絕大部分曾經賣殼,包括月前透過購入新華社旗下互聯電視資產,由渠務公司變身中共喉舌的進業控股(8356),仲有一年前的李寧(2331),失驚無神將控股股權注入非凡中國(8032),擺明抄小路捷徑,透過李寧純利入帳,令非凡中國即時擁有「升呢」資格,變相收隻主板殼返嚟,呢單叼,人哋出豉油,體操王子出自己隻豬,劃花自己個招牌之餘,亦成為李寧股價由強變弱的分水嶺。

創業板多賣殼變身個案,需求「誘因」,自然係交投疏易數飛,容易轉手引入真正「殼主」,供應「有因」,亦可能係監管機構隻眼開隻眼閉的態度。

唔難估計,港交所近年審批創業板新上市,保持嚴謹,甚至主動趕客,對已上市公司的「升呢」及賣殼申請,又相當手鬆,被動式「陰乾」創業板。

港交所就創業板定位及發展,近幾年已經諮詢多次,雷聲少雨點更少,創業板目前的「二奶」定位,等如一個「獎勵性」的升呢跳板,既然係咁,不如大大方方面對現實,將創業板改名做「第二板」。

港交所唔肯推動創業板正面發展,冇問題,不過,有獎當然有罰,主板好多唔少仙股垃圾股,當年搞除牌機制搞出大頭佛,不如退而求其次,引入「降呢」機制,主板公司做得太差,就燉冬菇燉落創業板,有升有降,就算幫助唔到創業板發展,最少對主板公司管理層有警剔作用。

關連文章:
1. 一紀創業板(上)(下)
2. 財經影評(上)(下)
3. A Tale of Two CEOs

伸延閱讀:
1. 創業板諮詢

老字號估值

寫完「估」值篇,應該正正經經整返個估值篇,不過周身唔得閒,睇住呢本書仔先...


-- to be continued...

2011年11月26日星期六

星爺的聰明朋友

如果呢個世界有「財經演員」,星爺名乎其實就係「財經影帝」,係財經茄哩啡的偶像,叻到冇朋友,支持唐唐做特首,唔同蠢人做朋友...


呢班茄哩啡,應該屬於「蠢」的一類...

李修賢
吳孟達
李力持
黃一飛

嗱嗱嗱嗱嗱,呢件就聰明喇...


關連文章:
1. 財經影帝(上)(下)

2011年11月25日星期五

一紀創業板(上)

(刊於2011年11月25日am730)

創業板開鑼: 天時雙鄭

(標題為後期改動)

呢期開創業板,香港嗰塊。

順叔日前在汽水機旁邊避雨,見到後面有隻貓,「乜咁啱嘅」,諗起93年版太陽檸檬茶廣告的男主角「檸檬」,聽講有間大戲公司,計劃放上「創業板」上市(深圳創業板未對境外企業開放),當年今日,一喵驚醒夢中人,原來香港創業板已經12歲。

十二年一紀, 1999年11月25日,香港創業板開鑼,第一日就搶閘掛牌的公司,有隻天時軟件(8028),集資近5億銀(港元,下同),主席鄭健群後生時候,據聞有舖癮踎在坑渠邊睇黑格爾鍛鍊意志力,其後矢志帶領天時砌低美國微軟,但上市後唔夠一年買咗中環中心頂樓做辦公室,可能係咁,冇咗以前緊咬牙關的奮鬥精神,天時軟件好快得返個「軟」字。

當年鄭健群的得力助手鄭云翔,套現發財後唔見人幾年,近年在香港演藝界重新蒲頭,以「云翔」之名行走,自資自導專拍三級同志電影,挑戰「列限級」,甚至「列根級」,新片《愛很爛》就快上,呢個「財經演員」變身影壇導演的故事,舊年財經茄哩啡已經寫過「財經影評」,呢度唔再重複。


鄭健群訪問(由13:00左右開始)

邊度都有陽光,但太陽底下亦無新事,公平啲講句,香港股壇財經大戲,年年月月都上演,卡士幾大都有,天時軟件只算小本製作,同樣作為香港人創業發達的樣版,米蘭站(1150)咪又係上市半年貨仔,已經用咗一大嚿上市資金買磚頭做總部,由九龍灣搬去尖東。

跟天時軟件同年同月同日掛牌的,仲有隻浩倫農科(1073,當日8011),呢隻嘢唔單止係第一間香港創業板公司,亦係第一間「升呢」上主板的公司,在內地賣肥料農藥,向來低調,本來冇人好講,不過,如果大家有睇順叔今年3月嗰兩篇「超大農作」,應該記得浩倫農科。

超大(682)香港總辦事處兼主要營業地點,在灣仔華潤中心27樓2705室,浩倫香港總辦公室兼主要營業地點,亦在華潤中心27樓,不過係2706室,啱啱隔離,呢對福建股孖寶,內地總部咁啱又係在福州西湖,早幾年在香港的鄰居,仲有隻第一天然(1076)添,大家福建老鄉,又齊齊耕田搵食,好自然,我幫你買肥料,你同我賣瓜菜,上游到下游,成條調理農務供應鏈串埋一抽。


超大地址

浩倫地址

今時今日,第一天然晨早已經爆咗,超大9月底停牌至今,啱啱沽咗手亞洲果業(073)股份套現,如果大家好記性,亞洲果業亦曾經創下,掛牌第一日即被勒令停牌的香港記錄,同超大只是「一牆之隔」的浩倫,股價過去兩星期已經跌咗近3成。

講到毁滅市值的「奇幻逆緣」,仲有「Tom仔」變「老Tom」的故事,Tom集團(2383)當年以「tom.com」在創業版出世,冇耐市值已經衝上近千億,而家市值得返廿零億,過去幾年一蚊都冇賺過,市場估值叫好俾臉,成十幾歲仔,半毫子股息都未派過,科網股爆煲見勢色不對,進軍傳統傳媒,轉頭又生個「Tom Online」出嚟,點知「Tom仔個仔」都係唔生性,又私有化再改正歸斜,忽而「online」忽而「offline」,搞嚟搞去,都唔知佢想「on」邊條「line」,大股東唔係唔識投資互聯網,不過好似入股Facebook呢啲咁高風險的投資,當然唔好連累小股東啦。

「tom.com」招股截飛迫爆滙豐 (相關新聞)

當年除咗長和系,新地(016)生咗個新意網(8008),恒地(012)亦屙咗件恒基數碼,當年新世界發展(017)周身債理唔晒,如果唔係隨時有個「新世界超時空要塞」,幾間巨型地產藍籌,全部集資以億計,如果當年將集資所得,眯埋眼做風險投資,是但投資幾十間中國互聯網公司,十零廿間執粒,總有一兩注射中筍嘢啩?

一潭死水的香港創業板,仲有咁多可歌可泣的故事,一期竟然講唔晒,唯有下回下周再續。

關連文章:
1. 一紀創業板(上)(下)
2. 財經影評(上)(下)
3. 財經茄哩啡: 超大農作(上)(下)
4. A Tale of Two CEOs

伸延閱讀:
1. 創業板諮詢

同場加映

乜咁啱呀: 93年陽光「檸檬」茶
也是待續...